آریا جوان
در مراسم تجليل از مدال آوران دو وميداني ايران در رقابتهاي قهرماني آسيا :
دکتر سلطاني فر: دو وميداني ايران ظرفيت مدال المپيکي دارد
پنجشنبه 23 شهريور 1396 - 8:00:52 AM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان از ظرفیت دو ومیدانی ایران برای کسب مدال المپیکی سخن گفت و تاکید کرد: زمان آن رسیده که در بازی های المپیک به جز تک مدال احسان حدادی در ماده های دیگر هم به مدال برسیم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر سلطانی فر در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران آسیایی دو ومیدانی که امشب برگزار شد، اظهار داشت : قهرمانان دو ومیدانی ایران با توجه به سابقه و رکود هایی که دارند می توانند در بازیهای آسیایی جاکارتا افتخار آفرینی کنند و حتی بعضی از آنها قولهایی برای تصاحب سکوهای المپیک ٢٠٢٠ را دادند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: دو و میدانی یکی از رشته های پایه و پر مدال دنیاست و باید برای بازیهای آسیایی و بازی های المپیک نگاه جدی تر داشته باشیم و با استفاده از استعدادهای فراوانی که در مناطق مختلف کشور داریم ، شرایط بروز و ظهور آنها را فراهم آوریم.
دکتر سلطانی فر تصریح کرد: اعتقاد من این است که با توجه به استعدادهایی که در دو و میدانی وجود دارد زمان آن فرا رسیده که به جز تک مدال نقره احسان حدادی در بازی های المپیک در سایر ماده‌های دو و میدانی نیز روی سکو برویم.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه در دو و میدانی وضعیت خوبی داریم گفت: فکر می‌کنم با شرکت در تورنمنت‌های مختلف و استفاده از دانش مدرسان خارجی شرایطی را ایجاد کنیم که ورزش کاران ما سریعتر رشد کنند و به رکوردهای جهانی نزدیک‌تر شوند. باید شرایطی ایجاد کنیم که در المپیک فقط در 3 رشته وزنه‌برداری، کشتی و تکواندو محدود به کسب مدال نشویم. در دو و میدانی، شمشیربازی، سنگ‌نوردی و تیراندازی امیدوار به کسب مدال هستیم.
دکتر سلطانی فر در پاسخ به سوالی در خصوص فدراسیون تیراندازی و مصاحبه های امیررضا خادم معاون وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت : اقای خادم به صورت شفاف و روشن همه چیز را اعلام کرد، او امروز هیچ مصاحبه‌ دیگری انجام نداده و هر دو مصاحبه‌ قبلی‌اش نیز درباره این موضوع یکی بود.
وزیر ورزش و جوانان عدم اعزام تیم‌های شنا و شیرجه و واترپلو به مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا را ناشی از یک ناهماهنگی دانست و اظهار داشت: این یک ناهماهنگی بود که به وجود آمد و قرار نیست بابت اعزام نشدن ورزش کاران رئیس فدراسیون را برکنار کنیم. معاون قهرمانی این موضوع را بررسی می‌کند و اگر در هر بخشی قصوری صورت گرفته باشد با آن برخورد می شود.
دکتر سلطانی فروی در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت شدن پاداش اعضای تیم ملی فوتبال پس از صعود به جام جهانی 2018 گفت: این پاداش پرداخت شده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/10916/دکتر-سلطاني-فر--دو-وميداني-ايران-ظرفيت-مدال-المپيکي-دارد
بستن   چاپ