آریا جوان
به همت مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی در بیرجند برگزار شد
همایش ارائه یافته های پژوهشی استانهای منطقه 5 کشور
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 11:58:59 AM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت :: پژوهش های کاربردی باید با تاکید بر بهره مندی از سرمایه اجتماعی جوانان کشور در مسیر تولید و اشتغال انجام شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان همایش ارایه یافته های پژوهشی منطقه 5کشور با حضور دبیران پژوهشی و محققان استان های خراسان شمالی رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان در دو حوزه مطالعاتی ورزش و جوانان در بیرجند برگزار شد.
دکتر فضلی، رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در افتتاحیه این همایش به برنامه های وزارت ورزش و جوانان در حوزه پژوهش در سطح استانها با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان با ایجاد ٣١ شورای پژوهش در ادارات کل ورزش و جوانان استانهای کشور ظرفیتی را فراهم آورده که باعضویت ١٣٠ استاد و پژوهشگر دانشگاهی پل ارتباطی بخش آکادمیک و مدیریت اجرایی ورزش و جوانان برقرار باشد.
وی در ادامه بیان داشت: حاصل این تعامل وو برنامه راهبردی ثبت ٢٢٠ طرح پژوهش استانی در سامانه سمات وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است. طرح های کاربردی استانی پس از ارایه در شش همایش منطقه ای طی فرایندی علمی و هدفمند داوری و برگزیده شده و در همایش ملی پژوهش های استانی در سال ٩٧ ارایه و به قضاوت گذاشته خواهند شد.
فضلی افزود؛ این حرکت متاثر از رویکردی علمی در وزارت ورزش و جوانان است که به نفع بهره وری و ارتقاء جایگاه جوانان ، خانواده و ورزش کشور تحولات بنیادینی را در بهره مندی از سرمایه اجتماعی کشور در مسیر تولید و اشتغال و هویت جوانان ایجاد و پایدار خواهد نمود.
در همایش ارایه یافته های پژوهشی منطقه 5کشور دو پژوهش در حوزه ورزش و دو پژوهش در حوزه مطالعات جوانان استان های منطقه توسط محققان طرح ها ارایه شد.
در حاشیه این همایش کارگاه های علمی تخصصی مشارکت اجتماعی جوانان و همچنین کارگاه مبانی استعداد یابی و پیکر شناسی ورزش ی با حضور دبیران شوراهای پژوهش ادارات کل استان های منطقه، مسئولان سمن ها، مدیران، دانش پژوهان و مربیان و ورزش کاران برگزار گردید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/11032/همایش-ارائه-یافته-های-پژوهشی-استانهای-منطقه-5-کشور
بستن   چاپ