آریا جوان
با پایان جشنواره بازی های بومی و محلی
فتاحی: بازی‌های بومی محلی جایگزین ورزش‌های پر هزینه هستند
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 12:15:51 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان، ضمن اشاره به آثار مثبت ترویج ورزش‌های بومی و محلی گفت: این بازی‌ها جایگزین ورزش‌های میلیاردی پر هزینه هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان؛ فرزاد فتاحی دو اثر مهم را برای بازی های بومی محلی برشمرد و گفت: نخستین اثر این رقابت ها، ترویج فرهنگ ورزش همگانی است چرا که این رسوم که غالبا ریشه در تاریخ ما دارند، با کمترین هزینه و بدون کمترین امکانات بازی می شوند .
وی افزود: اگر ما هدف غایی ورزش را ارتقای روح و روان در کنار جسم بدانیم بازی های بومی نیز دقیقا همان کارکردی را دارند که ورزش قهرمانی دارد لیکن این بازی ها با هزینه های کمتر قطعا قابل دسترس هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان دومین هدف ورزش های بومی را ترویج نشاط اجتماعی و ارتقای روح و جسم دانست و بیان کرد: ورزش های بومی با آئین کهن ما گره خورده که رسم و مرام پیروزی پهلوانی را می آموزند لذا برای ارتقای روحی و روانی در کنار بعد ارتقای بدنی بسیار مناسب محسوب می شوند.
فتاحی درباره برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی نیز توضیح داد: در این جشنواره 15 استان کشور و کشورهای گرجستان و عراق نیز حضور داشتند که به مدت دو روز با هم به رقابت پرداختند و هدف این مسابقات قطعا همدلی و همگرایی بیشتر فرهنگی بین مردم ایران، اقوام مختلف و کشورهای منطقه است.
وی افزود: یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری این رقابت ها توجه ویژه نونهالان و نوجوانان به بازی های بومی محلی است.
جشنواره بین المللی فرهنگی ورزشی اقوام و عشایر که برای چهارمین دوره پیاپی در استان سمنان میزبانی شد، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، معاون وزیر ورزش و جوانان و جمع کثیری از مسئولین کشوری و استانی و همچنین حضور 5هزار نفری مردم طی دو روز دز شهرستان گرمسار انجام شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/11037/فتاحی--بازی‌های-بومی-محلی-جایگزین-ورزش‌های-پر-هزینه-هستند
بستن   چاپ