آریا جوان
دکتر سلطانی فر : ورزش کشور سال خوبی را سپری کرد / استان مرکزی دارای شاخص های ورزشی خوبی است
پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 18:44:31
آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش کشور سال خوبی را سپری کرد با اشاره به پتانسیل های ورزشیشهرستانهای سراسر کشور از استان مرکزی به عنوان یکی از استانهای شاخص های در ورزش کشور نام‌برد


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر که در سفری یک روزه صبح امروز عازم استان مرکزی شده است در جمع خبرنگاران این استان گفت: امروز توفیق داشتیم ضمن دیدار با مردم و ورزشکاران استان مرکزی تعدادی از پروژه های مهم ورزشی در نقاط مختلف استان که بعضا سالها نیمه کاره باقی مانده بود با تلاش همکارانم در استان به بهره برداری برسانیم.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از جمله این مکان های ورزشی سالنی در داود آباد بود که گفته میشد حدود ده سال بلاتکلیف بود و در یک سال و نیم اخیر تکمیل شد. در کنار آن یک زمین چمن مصنوعی کاملا استاندارد و با کیفیت هم به بهره برداری رسید که این دو پروژه حدود 35 میلیارد ریال اعتبار به خودش اختصاص داده است که در اختیار ورزشکاران استان قرار می گیرد.
وی افزود: در ادامه بازدیدهایی از تعدادی پروژه های نیمه تمام انجام می دهیم و همچنین یک سالن 1000 نفره در خمین را افتتاح خواهیم کرد. در محلات هم از چند پروژه بازدید می کنیم.
دکتر سلطانی فر تاکید کرد: در خصوص پروژه های نیمه تمام شهرستان اراک طی بازدیدی که با استاندار محترم و نماینده های مجلس در این شهر داشتیم برنامه ریزی انجام شد تا به خواست خدا تا پایان سال 98 بخش اعظم این پروژه ها به بهره برداری برسد. خوشبختانه استان مرکزی دارای شاخص های ورزشی خوبی است و استعدادهای خوبی هم در رشته های مختلف ورزشی وجود دارد. در سال های آینده با افتتاح این پروژه ها حتما اخبار بهتری از ورزش استان خواهیم شنید.
وزیر ورزش و جوانان در خصوص دیگر برنامه های خود در این سفر یک روزه گفت: جلسه ای با حضور سازمان های مردم نهاد جوانان در محل بیت حضرت امام در خمین خواهیم داشت که تلاش می کنیم مسائل سمن ها و هیات ها را در ان بررسی کنیم. در مجموع خوشبختانه ورزش کشور سال خوبی را سپری کرد و ما کارنامه ورزشی بسیار مناسبی را داشتیم که رضایت مردم را در بر داشته است.
دکتر سلطانی فر در خصوص موفقیت های ورزش ایران در سال 97 ادامه داد: ما سال را با موفقیت تیم ملی در جام جهانی روسیه آغاز کردیم در حالی که در گروه مرگ بودیم. سپس در جاکارتا بیشترین تعداد مدال را بعد از انقلاب اسلامی در بازی های آسیایی در تمام رشته ها گرفتیم. سپس در بازی های پاراآسیایی از رتبه چهارم در دو دوره قبل به رتبه سوم ارتقاء پیدا کردیم و در المپیک جوانان هم از رتبه 24 به رتبه هفتم دنیا رسیدیم. در رشته های مختلف هم در مسابقات بین المللی و جهانی هم نتایج درخشانی در رشته های مختلف گرفتیم.
او ادامه داد: در لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار در تاریخ هر دو تیم بزرگ ما به جمع 8 تیم برتر اسیا رسیدند و پرسپولیس نایب قهرمان آسیا شد. در جام ملت های آسیا هم اگرچه انتظار ما قهرمانی بود ولی بعد از سالها به نیمه نهایی رسیدیم و در اثر یک اشتباه نتوانستیم به فینال برسیم.
دکتر سلطانی فر در پایان گفت: امیدواریم این روند موفقیت ها را در کنار روند تکمیل پروژه های عمرانی کشور ادامه خواهیم داد. ما امسال فکر می کردیم که بتوانیم 500 پروژه را تکمیل کنیم ولی با افتتاح این پروژه ها همچنین سفری که روز یکشنبه به اتفاق رییس جمهور به بوشهر خواهیم داشت نزدیک به 800 پروژه افتتاح خواهد شد که دستاورد بسیار بزرگی است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/110889/دکتر-سلطانی-فر---ورزش-کشور-سال-خوبی-را-سپری-کرد---استان-مرکزی-دارای-شاخص-های-ورزشی-خوبی-است
بستن   چاپ