آریا جوان
با حضور دکتر سلطانی فر
مراسم افتتاحیه مسابقات داخل سالن ترکمنستان برگزار شد
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 12:15:32 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - مراسم افتتاحیه مسابقات داخل سالن ترکمنستان برگزار شد که دکتر سلطانی فر وزیر و جوانان کشورمان به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم افتتاحیه مسابقات داخل سالن ترکمنستان برگزار شد که دکتر سلطانی فر وزیر و جوانان کشورمان به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت.
پس از مراسمی که پیشینه تاریخی ترکمنستان را نشان می داد مراسم نو پردازی رقابتها برگزار شد و سپس با حضور جمع زیادی از جوانان به معرفی رشته های حاضر در این بازیها پرداخته شد که البته در ابتدا از کشتی سنتی ترکمن ها آغاز و به معرفی رشته های رزمی به طور برگزاری مبارزه نمادین چند ثانیه ای در زمین پرداختند.
در ادامه چند رکابزن که با کابل های ضخیم کنارل می شدند از فضای طبقه دوم استادیوم وارد زمین شدند و سپس تعداد نمایشگر بین زمین و آسمان و به کمک نور پردازی به معرفی رشته هایی همچون شنا فوتسال پرداختند که در خاتمه معرفی رشته های حاضر یک مرد ترکمنی با لباس مخصوص وارد استادیوم شد تا با ورود پرچم کشور افغانستان مراسم رژه کشورهای حاضر در بازیها برگزار شود.
از نکات قابل توجه مراسم رژه این دوره از بازیها حضور کشور کره شمالی در این رقابتها بود که در مراسم رژه تنها با دو ورزشکار به اتفاق پرچمدار خود که جمعا سه نفر می شدند در مراسم رژه حضور یافته بودند.
از نکات دیگر ویژه این مراسم رژه حضور پرچم برخی کشورهای اقیانوسیه ای همچون نیوزلند آنهم بدون ورزشکار بود که مشخص نمی کرد آیا این پرچمها بطور نمادین در مراسم رژه حضور دارند و یا اینکه ورزشکارانشان هنوز به محل برگزاری رقابتها نرسیده بودند که بخواهند پشت پرچم خود در مراسم رژه شرکت کنند.
در مراسم افتتاحیه همچون اکثر بازیهای آسیایی و المپیک بیشترین تعداد تماشاگران به میزبان و چین تعلق داشته و کمترین تعداد ورزشکاران به کشورهای قطر ونیوزلند اختصاص داشت که تنها یک پرچمدار پرچم آنها را حمل می کرد و سپس کره شمالی با سه ورزشکار در مراسم رژه شرکت داشت.
همزمان با ورود ورزشکاران ترکمنستان به استادیوم المپیک عشق اباد ترکمن ها که بی صبرانه انتظار ورود ورزشکاران خود را می کشیدند یکپارچه به تشویق و خواندن سرود هماهنگ کردند و در واقع ترکمن ها که برای میزبانی این بازیها انصافا هزینه بالایی را کرده اند با این همه ورزشکار و امتیاز میزبانی امدند تا عنوان نخست این بازیها را در جدول رده بندی از ان خود کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/11097/مراسم-افتتاحیه-مسابقات-داخل-سالن-ترکمنستان-برگزار-شد
بستن   چاپ