آریا جوان
دکتر سلطانی فر در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس کابینه وزرای ترکمنستان در امور ورزش فرهنگ و آموزش و بهداشت:
ایران و ترکمنستان در حوزه های ورزش و جوانان فرصت ها و چالش های مشترکی دارند
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 9:27:36 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان گفت: دو کشور ایران و ترکمنستان که مرز بین آن ها به «مرز دوستی» مشهور است، علاوه بر ظرفیت های غیرقابل انکار همکاری اقتصادی و امنیتی ، در حوزه هایی نظیر ورزش و جوانان نیز با فرصت ها و چالش های نسبتا مشترکی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر مسعود سلطانی فر در دیدار با معاون رئیس جمهور ترکمنستان و رئیس کابینه وزرای این کشور در امور ورزش فرهنگ و آموزش و بهداشت گفت: سند همکاری فی مابین دو کشور در مسائل مختلف آماده و تنظیم شده و منتظر امضا رسمی این قرارداد توسط دوطرف هستیم.
وی با تشکر از دعوت در مراسم افتتاحیه مسابقات داخل سالن آسیا گفت: بسیار خوشحالم که در کشور دوست و همسایه ترکمنستان حضور پیدا کردم. گسترش روابط با همسایگان از جمله ترکمنستان برای ما مهم است.
وزیر ورزش و جوانان افزود: دکتر روحانی رییس جمهور ایران هم همواره بر گسترش روابط با ترکمنستان با توجه به شرایط موجود به وزرا تاکید جدی داشته است.
وی با تاکید بر گسترش حجم روابط میان دو کشور گفت: در بخش ورزش، ایران در یک سری از رشته ها در سطح بالای جهانی قرار دارد و ظرفیت آن را دارد تا با فرستادن مربی و مدرس به کشور های دوست برای توسعه ورزش در این کشورها کمک کند.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: ما علاوه بر کشتی که مربیان ایرانی اینجا حضور دارند در خیلی رشته های دیگر نیز مربی داریم که می توانند به رشد و توسعه ورزش در کشورهای مختلف کمک کنند.
وی با بیان اینکه قطعا پیشرفت ورزش ترکمنستان برای ما مهم است افزود:
دو کشور ایران و ترکمنستان که مرز بین آن ها به «مرز دوستی» مشهور است، علاوه بر ظرفیت های غیرقابل انکار همکاری اقتصادی و امنیتی ، در حوزه هایی نظیر ورزش و جوانان نیز با فرصت ها و چالش های نسبتا مشترکی مواجه هستند.
دکتر سلطانی فر گفت: رابطه ترکمنستان و ایران، رابطه ای است که در قالب هایی بالاتر و بیش تر از رابطه دو کشور همسایه قابل تعریف است و این ویژگی، مزیت بی نظیری در تعمیق و گسترش روابط بین دو کشور است.
وی همچنین برگزاری خوب مسابقات داخل سالن آسیا توسط ترکمنستان را تبریک گفت و ادامه داد: مراسم زیبای افتتاحیه نشان از آن دارد که شما سرمایه گذاری خوبی در پیشرفت ورزش انجام داده اید. سند همکاری فی مابین دو کشور در مسائل مختلف آماده و تنظیم شده است.منتظر امضا رسمی این قرارداد توسط دوطرف هستیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/11144/ایران-و-ترکمنستان-در-حوزه-های-ورزش-و-جوانان-فرصت-ها-و-چالش-های-مشترکی-دارند
بستن   چاپ