آریا جوان
فعالیت وزارت ورزش و جوانان در نوروز 98 برای سلامت ایرانیان سراسر کشور
سه شنبه 28 اسفند 1397 - 15:52:42
آریا جوان - مدیرکل دفتر فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از اجرای طرح نوروزانه با ورزش همزمان با ایام نوروز خبر داد.


افشین ملایی در گفت و گو با اسپورتال با تاکید بر جایگاه ویژه ورزش همگانی گفت: ورزش همگانی مهم ترین بخش از سبک زندگی یک جامعه به شمار می رود که در صورت پرداختن به آن سلامت جسم و روح مردم را تضمین می کند.
وی ادامه داد: آمار نگران کننده از وضعیت دانش آموزان و توده عظیمی از شهروندان در سراسر ایران معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش را بر آن داشت تا ضمن بررسی تهدیدها برنامه ریزی لازم برای عبور از شرایط بحرانی انجام شود.
وی افزود: اضافه وزن بیش از 50 درصد نوجوانان،تغذیه غلط و سبک زندگی نادرست بدون تحرک و ورزش از جمله چالش های معاونت همگانی به شمار می رود.
ملایی با اشاره به طرح نوروزانه با ورزش گفت: وزارت ورزش به همت معاونت توسعه ورزش همگانی در راستای رسیدن به اهداف خود که همان تحرک بخشی به عموم جامعه است اقدام به برگزاری طرح نوروزانه با ورزش همزمان با آغاز سال جدید می نماید.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی اظهارداشت: این طرح از 15 اسفند کار خود را آغاز کرده و فاز اصلی برنامه با محوریت برگزاری مسابقات بومی محلی در 23 استان کشور از اول فروردین 98 کلید خواهد خورد.
وی اذعان کرد: نوروزانه با ورزش در طول ایام نوروز در کلان شهرها و استان های ایران با استفاده از ظرفیت بومی جدا از ورزش حرفه ای توسط مردم مناطق مختلف کشور با حفظ آداب و سنن ایرانی به سبک نوین برگزار می شود.
ملایی اضافه کرد:طرح نوروزانه با ورزش اولین اقدام وزارت ورزش در سال 98 برای ترویج فرهنگ ورزش میان مردم در راستای سالم سازی جامعه ایرانی به شمار می رود و پس از پایان آن فاز بعدی معاونت همگانی با هدف ارتقا جایگاه ورزش عمومی رونمایی خواهد شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/112118/فعالیت-وزارت--ورزش--و-جوانان-در-نوروز-98-برای-سلامت-ایرانیان-سراسر-کشور
بستن   چاپ