آریا جوان
دکتر فضلی : سال گذشته ،سالی اثربخش و متفاوت در فعالیتهای پژوهشی وزارت ورزش و جوانان بود
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 13:29:27
آریا جوان - رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی اظهار داشت : سال 97 ،سالی اثربخش و متفاوت در فعالیتهای پژوهشی وزارت ورزش و جوانان بود.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمدرضا فضلی، ضمن تبریک سال نو برای فعالین جامعه ورزش و جوانان کشور آرزوی موفقیت متکی بر اندیشه و برنامه علمی را نمود و درخصوص عملکرد و فعالیتهای این مرکز در سال 97 گفت: از مهمترین فعالیتهای علمی- پژوهشی برگزاری کنگره مدیریت ورزشی توسعه ورزش قهرمانی "ارتقاء جایگاه ایران در المپیک" و کنگره جوانان: با موضوع مسائل اجتماعی جوانان با حضور و سخنرانی دکتر سلطانی فروزیر ورزش و جوانان ، 5 نشست هم‌اندیشی پژوهشی منطقهای ادارات کل استانها و 2 نشست علمی- تخصصی در حوزه ورزش و جوانان در وزارتخانه است.
فضلی در ادامه افزود: از دیگر فعالیتهای مرکز مطالعات، حمایت از 54 عنوان پایان نامه تحصیلات تکمیلی و ثبت 47 طرح در سامانه سمات شورای عالی تحقیقات می باشد.
وی درخصوص فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات راهبردی ورزش و جوانان اذعان داشتَ؛ با تلاش و پیگیری‌های مستمر همکاران، شماره‌های 39، 40 این فصلنامه در سال 97 به چاپ رسید و شماره 41 آن در دست چاپ است.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی در این خصوص افزود : نسخه الکترونیکی فصلنامه در پروتال وزارت ورزش و جوانان به آدرس الکترونیکی http://faslname.msy.gov.ir منتشر شده و این فصلنامه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و بانک اطلاعات نشریات کشور (مگ ایران) نمایه‌سازی شده است.
وی در ادامه گفت: در سال 97 هم ارائه خدمات کتابخانه‌ای به همکاران وزارتخانه، محققین، اساتید و دانشجویان توسط کتابخانه تخصصی مرکز مطالعات انجام شده است.
محمدرضا فضلی همچنین با تقدیر از مدیران کل و همکاران استان های آذربایجان شرقی و یزد برای میزبانی و اجرای کنگرههای ملی و مدیران کل و همکاران استانهای البرز، اردبیل، کردستان، کرمان و خراسان رضوی برای میزبانی هم اندیشی منطقهای در سال 97 اذعان کرد: تعیین رویکردهای عملیاتی سالانه این مرکز، شرکت در جلسات کمیسیونهای تخصصی شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری(عتف)، بازنگری و اصلاح نظام‌نامه پژوهش و مطالعات راهبردی وزارتخانه و تصویب آن در شورای پژوهش و مطالعات از اقداماتی است که در این سال صورت گرفته است.
وی همچنین شرکت در جلسات شورای پژوهش ادارات کل ورزش و جوانان، بررسی عناوین و موضوعات اولویتهای پژوهشی ادارات کل استانها، بررسی و داوری طرح‌نامه‌های ارسالی مربوط به فراخوان اولویتهای پژوهشی وزارتخانه، تدوین و فراخوان موضوعات و اولویتهای حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و بررسی و داوری درخواستهای حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی را از دیگر فعالیتهای مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی در سال 97 عنوان کرد.
دکتر فضلی ادامه داد:از فعالیتهای نوآورانه مرکز مطالعات در سال 97 تدوین و انتشار 3گزارش راهبردی با عناوین: بازار کار جوانان، مجموعه چکیده طرحهای پژوهشی برگزیده ادارات کل ورزش و جوانان استانها و گزارش وضعیت جوانان کشور است که در اختیار مدیران و مخاطبان قرار دارد.
او گفت : از فعالیت های پژوهشی ادارات کل استانها نیز باید به ثبت بیش از 100 طرح پژوهشی استانی در سامانه سمات اشاره کنم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/116130/دکتر-فضلی---سال-گذشته-،سالی--اثربخش-و-متفاوت-در-فعالیتهای-پژوهشی-وزارت-ورزش-و-جوانان-بود
بستن   چاپ