آریا جوان
يک جايگزين خوب براي درمان آکنه
سه شنبه 20 خرداد 1393 - 8:55:45 AM
ايسنا
متخصصان پوست در يک مطالعه تازه دريافته‌اند که مصرف طولاني‌مدت قرص‌هاي ضدبارداري همچون آنتي‌بيوتيک‌ها براي از بين‌ بردن آکنه در زنان موثر است. افراد مبتلا به آکنه‌ براي برطرف کردن اين بثورات جلدي به کرم‌هاي مخصوص و محلو‌ل‌هاي پاک‌کننده مختلف روي‌ مي‌آورند. اين در حالي است که بر اساس نتايج مطالعه اخير مي‌توان با مصرف قرص‌هاي ضد بارداري آکنه‌ را درمان کرد.

 متخصصان در اين مطالعه تأثير مصرف قرص‌هاي ضدبارداري را براي درمان آکنه با داروهاي آنتي بيوتيک مقايسه کردند. آنها دريافتند هرچند آنتي‌بيوتيک‌ها در سه ماه نخست آغاز درمان در برطرف کردن آکنه سريعتر تاثير مي‌کنند اما پس از يک دوره‌اي شش ماهه تاثير قرص‌هاي ضدبارداري و آنتي بيوتيک‌ها در اين زمينه يکسان است و هر دو دارو به ميزان برابر التهاب ناشي از آکنه را کاهش مي‌دهند. هرچند قرص‌هاي آنتي بيوتيک در سه ماهه نخست بهتر از قرص‌هاي ضد بارداري عمل مي‌کند.

 دکتر «کلي اچ‌. تيلر» از دانشگاه ايالت اوهايو گفت: آنتي‌بيوتيک‌ها داراي خواص ضدالتهابي مشخص هستند اما قرص‌هاي ضدبارداري به دليل ترکيبات خاص خود اين ويژگي را ندارند و به همين دليل است که در آغاز درمان به تدريج و با روند کندتري آکنه‌ را کاهش مي‌دهند. اما با اين حال نتايج آزمايشات تاييد مي‌کند که پس از گذشت شش ماه از آغاز درمان، داروهاي آنتي‌بيوتيک و قرص‌هاي ضدبارداري به يک اندازه در کاهش آکنه‌ها موفق هستند. علاوه بر اين در بلندمدت تاثير قرص‌هاي ضدبارداري در کاهش آکنه حتي از آنتي بيوتيک‌ها نيز بيشتر است به طوري که اين قرص‌ها در کاهش بروز اين بثورات پوستي 55 درصد در حالي که آنتي بيوتيک‌ها 53 درصد موثر هستند.

 همچنين دکتر «استيون آر. فلدمن»، متخصص پوست در مورد تاثير قرص‌هاي ضد بارداري گفت: نتايج بررسي‌ها تاييد مي‌کند که اين قرص‌ها درمان مناسبي براي آکنه هستند و مصرف آن همچون آنتي بيوتيک‌ها مقاومت ايجاد نمي‌کند.

  طبق اعلام دفتر سلامت زنان در آمريکا قرص‌هاي ضدبارداري از طريق کاهش فعاليت بيش از حد غده‌هاي چربي در پوست به برطرف ساختن آکنه کمک مي‌کنند. همچنين ميزان فعاليت هورمون اندروژن را که تحريک‌کننده غده‌هاي چربي در پوست است پايين مي‌آورند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/1169/يک-جايگزين-خوب-براي-درمان-آکنه
بستن   چاپ