آریا جوان
در گفت‌وگوی با امید محدث مطرح شد
سمن ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل کردند
پنجشنبه 8 فروردين 1398 - 22:09:49
آریا جوان - مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره اقدامات اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان گغت: تمام مجامع استانی در کشور بنا به امکانات یا هم جواری با استان‌های سیل‌زده، برای امدادرسانی وارد عمل شده اند و از ابتدای وقوع سیل در استان گلستان ، مجمع استانی جوانان گلستان فعال شد و کمک‌های امدادی خود را به مردم آسیب دیده کشور آغاز کرد.


امید محدث مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره اقدامات اعضای مجمع ملی جوانان سمن های کشور بیان کرد: تمامی سازمان های مردم نهاد بنا به امکانات یا هم جواری با استان‌های سیل‌زده، برای امدادرسانی وارد عمل شده اند؛ از ابتدای وقوع سیل نیز در استان گلستان ، مجمع استانی جوانان گلستان فعال شد و کمک‌های امدادی خود را به مردم آسیب دیده کشور آغاز کرد.
او افزود: استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی به دلیل همجواری با گلستان ، اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند، به طوریکه تمام اماکن ورزشی، خانه‌های جوان و حتی منازل شخصی اعضای سمن ‌ها در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفته است.
محدث درباره تعداد سمن هایی که در این حوادث به صورت مستقیم مشارکت داشته اند اظهار کرد: بیش از 300 سازمان مردم نهاد و سمن‌های جوانان در جریان سیل به استان‌های مختلف کشور، در کمک رسانی شرکت کرده اند؛ با توجه به ایام نوروز و وجود مسافران در شهرها، بسیاری از اعضای سمن‌ها حتی منازل شخصی خود را در اختیار مسافران و افراد آسیب دیده قرار دادند.
محدث با بیان اینکه الگو و نوع کمک ها بسیار متنوع بوده است ادامه داد: جوانان از هر ظرفیتی که داشتند استفاده کردند تا به عنوان نیروهای داوطلب به نیروهای امدادی و مردم کمک کنند برای مثال تعدادی از اعضای سمن‌های خراسان رضوی نیز با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و اقلام مورد نیاز و ارسال آنها به مردم آسیب دیده یاری رسانی کردند.
او اضافه کرد: خانه‌های جوانان و اماکن ورزشی در شهرهای مختلف و سیل زده کشور نیز امکان اسکان هموطنان آسیب دیده و مسافران نوروزی را فراهم کردند. به علاوه از خانه‌های جوانان برای جمع‌آوری اقلام و کمک‌های مردمی نیز استفاده شد و از استان‌های مختلف از جمله سیستان و بلوچستان به استان گلستان فرستاده شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری در کشور مشغول ماهی گیری سیاسی از آب گل الود سیل در کشور بودند، این جوانان و اعضای سمن ها بدون درگیر شدن در مسایل حاشیه‌ای به مسئولیت اجتماعیشان عمل کردند. وقت شناسی و درک عمیق این جوانان از شرایط اضطراری توانست درس بزرگی برای همه باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/116982/سمن-ها-به-مسئولیت-اجتماعی-خود-عمل-کردند
بستن   چاپ