آریا جوان
3 موزه تاثیرگذار در باکو برای افرادی که عاشق مکان‌های فرهنگی هستند
شنبه 10 فروردين 1398 - 22:58:53
آریا جوان - باکو بزرگ‌ترین شهر، بندر و پایتخت جمهوری آذربایجان است. این شهر که زمانی جزو آذربایجان ایران بود، آثار تاریخی و فرهنگی زیادی را از گذشتگان به ارث برده است.

باکو شهری است پر از جاذبه‌های گردشگری که شاید بازدید از تمامی دیدنی‌های آن، بیشتر از 3 روز طول بکشد. این شهر، شهری شگفت‌انگیز در ساحل دریای خزر است که تاریخ چند صد ساله‌ی آن، در آثار تاریخی قرون وسطایی آن کرد پیدا می‌کند. مردم به بخش‌های قدیمی و تاریخی باکو، «ایچری شهر» (Icheri Sheher به‌معنی داخل شهر) می‌گویند. از سوی دیگر، باکو کلان‌شهری است با آسمان‌خراش‌های لوکس و معماری‌های غیرمعمول قرن بیست و یکم. گذشته‌ای شرقی و آینده‌ای با تکنولوژی‌های پیشرفته می‌تواند سفر به باکو را سفر در گذر زمان تبدیل کند. در اطراف باکو نیز دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارد. موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی هم بخش مهمی از این شهر را تشکیل می‌دهند. اگر علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ ایران و آذربایجان هستید حتما در سفر خود به جمهوری آذربایجان و باکو، به این موزه‌ها سر بزنید. موزه ادبیات نظامی
موزه‌ی ادبیات نظامی آذربایجان در ساختمانی مربوط‌به اوایل قرن بیستم قرار دارد و نمای بیرونی آن، با مجسمه‌های بزرگ شخصیت‌های ادبی این کشور (که البته برخی از آن‌ها ایرانی هستند)، بسیار خوش عکس است. این موزه‌ی عظیم و باشکوه در یکی از خیابان‌های معروف باکو، به نام خیابان حاکمیت و در نزدیکی ایچری شهر (قسمت قدیمی باکو) قرار دارد. این موزه در ابتدا در سال 1947، به‌عنوان بنای یادبودی برای نظامی گنجوی ساخته شد. این موزه یکی از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین خزانه‌های فرهنگ کشور آذربایجان است و در آن از بیش از 3 هزار نسخه کتاب‌های کمیاب و کتاب‌های خطی، پرتره، مجسمه، مینیاتور و خاطرات شاعران نگه‌داری می‌شود. موزه کتاب های کوچک (Miniature Books)
این موزه‌ی عجیب تنها موزه‌ی کتاب‌های مینیاتوری در جهان است که بازدید از آن زیاد طول نمی‌کشد اما ارزشش را دارد. موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان
موزه ملی تاریخ آذربایجان بزرگ‌ترین موزه جمهوری آذربایجان است
موزه ملی تاریخ آذربایجان بزرگ‌ترین موزه‌ی کشور جمهوری آذربایجان است که در شهر باکو قرار دارد. ساختمان این موزه در گذشته محل زندگی سرمایه‌دار بزرگ، نیکوکار آذربایجانی به نام زین‌العابدین تقی‌یف بود که در سال 1920 تأسیس شد. این موزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله تاریخ مدرن، مردم‌نگاری، گروه تاریخ باستان و قرون وسطای جمهوری آذربایجان، گردش علمی، آزمایشگاه برای بازسازی موزه، صندوق سکه‌شناسی (شامل مجموعه‌ای از یوگنی پاخوموف)، طراحی هنر و کتابخانه است که در آن بیش از 2 هزار نمایشگاه برپا می‌شود. اگر در حال برنامه‌ریزی سفر به جمهوری آذربایجان و باکو هستید، می‌توانید تور باکو را در کجارو به‌سادگی جست‌وجو کرده و بهترین تور را از میان فروشندگان معتبر با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای مشاهده جاهای دیدنی باکو ، کجارو فهرست کاملی از آن را در اختیار شما قرار داده است که برای سفر خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/118339/3-موزه-تاثیرگذار-در-باکو-برای-افرادی-که-عاشق-مکان‌های-فرهنگی-هستند
بستن   چاپ