آریا جوان
تأثیر مثبت خودروهای برقی در کاهش آلودگی هوا
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 02:45:31
آریا جوان - براساس آمار منتشر شده توسط شرکت بی‌ام‌و، فروش خودروهای الکتریکی نتایج مثبتی در کاهش آلودگی هوا به‌دنبال داشته است.

فروش رو‌به‌رشد خودرو‌های الکتریکی ادامه دارد و برخی مدل‌ها افزایش چندبرابری در آمار فروش را تجربه می‌کنند؛ اما نکاتی که در رابطه با خودروهای الکتریکی اهمیت دارد، همیشه میزان فروش و شعاع حرکتی آن‌ها نیست، بلکه تأثیر در کاهش آلودگی و CO2 موجود در هوا هم یکی از نکات پر‌اهمیت کلاس خودروهای الکتریکی است. در آخرین گزارش محیط‌زیستی منتشر شده توسط ‌بی‌ام‌و، اهمیت خودروهای الکتریکی در کاهش آلودگی هوا کاملا به‌چشم می‌آید.
در سال 2018، شرکت بی‌ام‌و بیش از 75 هزار دستگاه خودروی الکتریکی به‌مشتریان تحویل داده است. با وجود اینکه فعالیت اصلی آلمان‌ها در ساخت خودروهای لوکس و گران‌‌قیمت جریان دارد، اما اکنون بی‌ام‌و قطب مهم فروش خودروهای الکتریکی در اروپا به‌شمار می‌آید. آمار عرضه‌ی جهانی خودروهای الکتریکی توسط بی‌ام‌و هم به 140 هزار دستگاه می‌رسد.
اما مهم‌ترین نکته در خصوص آمار بی‌ام‌و ارقام به کاهش میزان CO2 موجود در هوا بازمی‌گردد که اهمیت وجود خودروهای الکتریکی را نشان می‌دهند. به ‌گزارش بی‌ام‌و: به‌لطف رشد بسیار زیاد فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید، میانگین گاز دی اکسید کربن موجود در هوا با وجود کاهش فروش خودروهای دیزلی، در سال 2018 نسبت به سال گذشته ثابت باقی ماند. این خبری بسیار خوشحال‌کننده است و نشان می‌دهد که جایگزینی خودروهای الکتریکی با خودروهای دیزلی در حال رخ دادن است. بی‌ام‌و این روند را ادامه خواهد داد و در سال‌های آینده مدل‌های الکتریکی گوناگونی از جمله مینی، بی‌ام‌و ix3 و iNext را معرفی خواهد کرد که در کاهش بیشتر آلودگی هوا نقشی اساسی برعهده خواهند داشت.
مقاله‌های مرتبط:
احتمال ادغام اسمارت با شرکت‌های خودروسازی چینی فروش تسلا مدل 3 در اروپا از مرسدس بنز و بی‌ ام‌ و پیشی گرفت
در راستای ادامه روند رو‌به‌رشد در ساخت خودروهای الکتریکی، شرکت بی‌ا‌م‌و ساختار و کارخانه‌های جدیدی را به‌وجود می‌آورد تا بتواند نیاز مشتریان را برطرف کند. سیستم شارژ ChargeNow بی‌ام‌و اکنون در اروپا بیش از 223 هزار ایستگاه دارد و با همکاری شرکت دایملر، تعداد ایستگاه‌های موجود بیشتر خواهد شد. کشور‌های اروپایی هم‌اکنون در تلاش هستند تا نقاط شارژ بیشتری در سرار اروپا به‌وجود آورند؛ اما نکته چالش‌بر‌انگیز راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ جدید، ایجاد انرژی پاک برای شارژ‌رها است که همین مسئله روند تولید شارژهای جدید را نسبت به ساخت خودروهای الکتریکی دشوارتر کرده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/118384/تأثیر-مثبت-خودروهای-برقی-در-کاهش-آلودگی-هوا
بستن   چاپ