آریا جوان
تا سال 2020 صد میلیون نفر برای خرید از واقعیت افزوده استفاده خواهند کرد
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 15:46:17
آریا جوان - محققان معتقدند که تا سال 2020، درحدود 100 میلیون نفر برای خرید خود در فروشگاه‌های مختلف از واقعیت افزوده استفاده خواهند کرد. 

گارتنر پیش‌بینی کرده است که تا سال آینده‌ی میلادی درحدود 100 میلیون نفر از واقعیت افزوده برای خرید محصولات مورد نظر خود در فروشگاه‌های آنلاین و سایر فروشگاه‌های غیر آنلاین استفاده خواهند کرد. تابستان سال گذشته، گارتنر از خرده‌فروشی‌ها نظرسنجی کرد و متوجه شد که در حدود 46 درصد فروشگا‌ه‌های خرده‌فروشی قصد دارند واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی را در بخش فروش محصولات خود اضافه کنند. مقاله‌های مرتبط:
واقعیت افزوده چگونه موجب تحول تجارت الکترونیک می‌شود
گارتنر معتقد است که با معرفی شبکه‌ی پرسرعت اینترنت بی‌سیم 5G ، فروشگاه‌های بیشتری از فناوری‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در فروش محصولات خود کمک خواهند گرفت. شبکه‌ی اینترنت پرسرعت 5G می‌تواند به‌عنوان فاکتور مهمی در استفاده از این فناوری‌ها مورد توجه قرار گیرد. همچنین به بهینه‌سازی ترافیک فروشگاه‌ها و تجزیه و تحلیل ترافیک آن‌ها کمک شایانی خواهد کرد. هانی کارکی، یکی از تحلیلگران و محققان گارتنر اعلام کرد: «فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌توانند از واقعیت افزوده برای جذب بیشتر مشتریان خود استفاده کنند تا مشتریان فروشگاه‌ها تجربه‌ی بهتری را در خرید محصولات دراختیار داشته باشند. درنتیجه چنین فناوری‌هایی به درآمد زایی بیشتر فروشگاه‌ها کمک خواهد کرد. به‌عنوان مثال، مشتریان با استفاده از اپلیکیشن Ikea Place می‌توانند محصولات ایکیا را در محیطی که می‌خواهند از آن استفاده کنند، جانمایی کرده و خرید موفق‌تری را تجربه کنند.»

http://www.javanannews.ir/fa/News/119382/تا-سال-2020-صد-میلیون-نفر-برای-خرید-از-واقعیت-افزوده-استفاده-خواهند-کرد
بستن   چاپ