آریا جوان
واحد توسعه سخت‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی شیائومی، به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 11:05:10
آریا جوان - بخش توسعه سخت‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی شیائومی، با نام Dayu، به‌صورت مستقل به کار خود ادامه می‌دهد. 

یکی از شرکت‌های تابعه‌ی شیائومی به نام پاینکن، اولین تراشه‌ی اختصاصی این شرکت یعنی Surge S1 را طراحی کرد. براساس آخرین اخبار قرار است بخشی از شرکت پاینکن تحت نام Dayu به‌معنی لغوی ماهی بزرگ، به‌صورت مستقل به کار خود ادامه دهد. به‌نظر می‌رسد قرار است Dayu، با تمرکز بر توسعه‌ی تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کاربردهایی همچون اینترنت اشیا برای محصولاتی از جمله اسپیکرهای هوشمند و سایر گجت‌های هوشمند، به‌صورت مستقل کار خود را آغاز کند. مقاله‌های مرتبط:
شیائومی با هوش مصنوعی نوردهی تصاویر را ترمیم می‌کند افزایش درآمد شیائومی از خدمات اینترنتی و فروش محصولات خارج از مرزهای چین
در سال 2017، لی جون مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که سه شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند (درکنار کوالکام )، واحد توسعه‌ی سخت‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی اختصاصی خودشان را دارند. درنتیجه برای شیائومی نیز، حرکت در چنین مسیری همچون رقیبش بسیر حائز اهمیت خواهد بود. کاملا روشن است که قرار نیست توسعه‌ی تراشه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی تنها در بخش گوشی‌های هوشمند مورد توجه قرار گیرد (‌سایر بخش‌های شرکت پاینکن شیائومی در بخش توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند به کار خود ادامه خواهند داد). شیائومی در قلب اکوسیستمی قرار دارد که شامل انواع محصولات از جاروهای روباتیک گرفته تا ماشین‌های لباسشویی می‌شود. در سال 2018، درآمد بخش IoT شیائومی با رشد سالیانه‌ی 86.9 درصدی، تقریبا دوبرابر شد و شاهد رشد درآمدی شتاب‌یافته‌ای نسبت به سال‌های قبل بودیم. در عین حال، میزان رشد بازار گوشی‌های هوشمند با کاهش چند درصدی رو‌به‌رو شد. در نتیجه استراتژی دوگانه‌ی گوشی هوشمند درکنار اینترنت اشیا به‌عنوان راهکاری برای عبور از این میدان، مورد توجه قرار گرفت. ژانویه‌ی سال 2019، شیائومی خود را متعهد کرد تا برای 5 سال بعدی در جهت توسعه‌ی اکوسیستم خانه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری صرف کند. شیائومی قصد دارد از دستاوردهای خود برای توسعه‌ی محصولات داخلی شرکت و همچنین سرمایه‌گذاری‌ روی استارتاپ‌های مرتبط استفاد کند. همچنین شیائومی وارد همکاری با Ikea و TCL شد. سازماندهی Dayu نیز بسیار جالب است. شیائومی، مالکیت 25 درصد سهام این شرکت را برعهده خواهد داشت و سایر سهام بین کارمندان تقسیم می‌شود. چنین رویکردی می‌تواند منجر به درآمدزایی مستقل Dayu شود. به‌نظر می‌رسد تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای خرید سهام این شرکت اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/120525/واحد-توسعه-سخت‌افزار-مبتنی-بر-هوش-مصنوعی-شیائومی،-به‌صورت-مستقل-فعالیت-می‌کند
بستن   چاپ