آریا جوان
تندگویان: سیل زدگان در بیش از 3 هزار اماکن متعلق به وزارت ورزش و جوانان اقامت یافتند
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 11:53:26
آریا جوان - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان از اقامت سیل زدگان در بیش از 3 هزار مرکز اقامتی وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان در خصوص اقدامات و کمک های این وزارتخانه به سیل زدگان کشور اظهار کرد: خوشبختانه ما در حوزه تشکل‌ها سابقه کمک‌رسانی را داشته‌ایم، چرا که در زلزله کرمانشاه نیز جوانان ما همدلانه کار کردند.
وی با بیان اینکه سیل اخیر در تعطیلات نوروز اتفاق افتاد و بخشی از دولت تعطیل بود، اما تشکل‌های ما بسیار خوب و فعال عمل کردند، افزود: اتفاق خوبی که سال گذشته افتاد این بود که مجمع ملی جوانان شکل گرفت و در حال حاضر یک سامانه مشخص بین دولتی تشکیل داده اند.
تندگویان ادامه داد: جوانان از طریق مجمع ملی تشکل‌های مردم نهاد اقدام به فعالیت برای مناطق سیل کردند و در استان‌های مختلف این افراد در چند بخش در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه جمع آوری اقلام و کمک‌های مردمی به صورت روزانه از طریق تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌شود، گفت: این فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در مناطق سیل زده از دوم فروردین برای استان گلستان آغاز شد و همچنان به طور روزانه ادامه دارد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: خانه‌های جوان استان‌های مختلف به محلی برای جمع آوری کمک‌های مردمی تبدیل شده است.
تندگویان با بیان اینکه بیشتر مجامع در استان‌های مختلف شماره حسابی را برای واریز کمک‌های نقدی هم وطنان به مناطق سیل زده اعلام کرده اند، گفت: بخش دوم کمک رسانی‌ها به مناطق سیل زده در حوزه جوانان ورود عملیاتی بود.
بیشتر بخوانید: واکنش تندگویان به عملکرد وزیر وزرش و جوانان در یک سال گذشته
وی افزود: در استان گلستان جوانان تیم تخصصی- عملیاتی قایق رانی از روز‌های اولیه سیل وارد مناطق شدند و هم اکنون نیز در حال کمک رسانی به این مناطق هستند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تیم تخصصی قایق رانی درمسیر‌های مسدود با قایق‌های تک نفره برای کمک رسانی اعزام می‌شدند، افزود: اعتباراتی برای هفته جوان به استان‌های مختلف داده شد که بعد از وقوع سیل استان‌های مختلف از جمله استان البرز این اعتبار را برای برپایی اردوگاه‌های جهادی برای مناطق سیل زده تخصیص دادند.
تندگویان خاطرنشان کرد: جوانان با تخصص‌های مختلف از جمله تخصصات فنی و کمک کارشناسی جمع آوری می‌شود و برای کمک به بازسازی مجدد مناطق سیل زده اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه تیم‌های داوطلبانه پزشکی و دندانپزشکی برای کمک رسانی به این مناطق اعزام شدند، گفت: تمام خدمات این گروه به صورت رایگان انجام می‌شود.
تندگویان افزود: استان‌های سیل زده اقلام مورد نیاز را به استان‌های همجوار اعلام می‌کنند و استان‌های همجوار مراکز اقامتی را به استان‌های سیل زده معرفی کرده اند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: افرادی که در سیل گرفتار شده بودند در بیش از 3 هزار مرکز وزارت ورزش و جوانان اقامت یافتند.
وی با بیان اینکه بهترین کمک به سیل زدگان، بازسازی مجدد مسکن‌هایشان است، ادامه داد: سیل زدگان نیاز به نیروی عملیاتی برای بازسازی منازل خود دارند.
تندگویان گفت: از هفته آینده در استان‌های مختلف تیم‌های عملیاتی جهت بازسازی اعزام می‌شوند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/120610/تندگویان--سیل-زدگان-در-بیش-از-3-هزار-اماکن-متعلق-به-وزارت-ورزش-و-جوانان-اقامت-یافتند
بستن   چاپ