آریا جوان
اپ استور همچنان درآمد ثابت مناسبی برای اپل دارد
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 16:14:58
آریا جوان - اپ استور به‌لطف بخش‌های سرگرمی و بازی، هنوز درآمد مناسب و ثابتی برای اپل دارد و یکی از بخش‌های خدماتی مهم محسوب می‌شود.

مورگان استنلی در جدیدترین بیانه‌ی خود اعلام کرد که درآمد خالص (درآمدی که با کم کردن هزینه‌های فروش از کل فروش به دست می‌آید) اپ استور در سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس 2019، به 3.7 میلیارد دلار رسید. رشد حاصل در این فصل، یک درصد کمتر از سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه دسامبر سال گذشته بود. به‌علاوه، با بررسی‌های آماری مشخص می‌شود که درآمد مذکور، 2 درصد کمتر از پیش‌بینی درآمد 3.8 میلیارد دلاری برای سه‌ماهه‌ی اول سال 2019 بود. مقاله‌های مرتبط:
بهترین‌های اپ استور و آیتونز در سال 2018 مشخص شدند درآمد اپ استور سال 2018 میلادی، 88 درصد بیشتر از گوگل پلی استور بود
تحلیل‌گر مورگان استنلی در گزارش خود می‌گوید که اگر محاسبات درآمدی بخش‌های دیگر خدمات اپل را ثابت تصور کنیم، درآمد مجموع بخش‌های خدماتی اپل به 11.5 میلیارد دلار می‌رسد که رشد ‍17 درصدی را نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. البته، در این آمار نیز پیش‌بینی 11.6 میلیارد دلاری بیان شده بود. به‌هرحال، درآمد به‌دست‌آمده به پیش‌بینی‌های اجماعی تحلیل‌گران برای بخش خدماتی (11.46 میلیارد دلار) نزدیک است. بررسی‌های انجام‌شده ادعا می‌کنند که اضافه شدن خدمات جدید به درآمدهای اپل همچون اپل تی‌وی پلاس ، اپل نیوز پلاس و اپل آرکید ، در زمان عرضه، یک درصد از رشد سالانه‌ی شرکت را به خود اختصاص خواهد داد. تخمین‌ها، با تکیه بر آمارهای قبلی و سرویس‌های ارائه‌شده در گذشته انجام شدند. به‌علاوه، سرویس‌های قبلی در اولین سال کامل پس از عرضه، 3 درصد رشد درآمدی برای اپل به همراه داشتند. درنهایت، اجماع تحلیل‌گران اپل ادعا می‌کند که رشد مجموع بخش خدماتی اپل برای سال 2019، به 6 درصد می‌رسد اما در سال 2020، رشد کمی را تجربه خواهد کرد.
کاهش رشد سرویس‌های اپل در سال آینده‌ی میلادی، بیش از همه از سوی مورگان استنلی پیش‌بینی شد. درواقع، تحلیل‌گر این شرکت، کاهش رشد را بیش از دیگر تحلیل‌گران وال استریت بیان می‌کند. تحلیل‌گران دیگر، 3 واحد کاهش پیش‌بینی کرده بودند. گیمرهای چینی، درآمد مناسبی برای اپل ایجاد می‌کنند
چین ، یکی از مهم‌ترین عوامل رشد بازی‌ها در اپ استور محسوب می‌شود که برای دومین فصل متوالی، باعث رشد کلی درآمد این بخش شد. درآمدی که در فصل منتهی به دسامبر به‌‌میزان 9 درصد و در فصل منتهی به مارس، 10 درصد افزایش یافت. چینی‌ها، یک سوم از درآمد بخش بازی‌های اپ استور را به خود اختصاص می‌دهند و در فصل اخیر، رشد 2 درصدی را نسبت به سال گذشته رقم زدند. درحالی‌که در فصل دسامبر، درآمد حاصل از بخش بازی در چین، یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. مقامات چینی، در ماه مارس سال 2018 تصمیم گرفتند که تأیید مجوزهای بازی‌ها را متوقف کنند. درنتیجه‌، با تغییر روند در سال 2019 می‌توان رشد بیشتر را در ادامه‌ی سال متصور شد. از ماه مارس تا دسامبر سال گذشته، تقریبا هیچ مجوز بازی جدیدی از سوی چینی‌ها تأیید نشد اما در سال 2019، چنین روندی را شاهد نخواهیم بود. اخیرا، مجوز گروهی 30 عددی از بازی‌ها توسط چینی‌ها به جریان افتاده است که محصولات مهمی همچون Fortnite، Call of Duty Mobile و PUBG به‌زودی در آن روند بررسی می‌شوند. ورود آن بازی‌ها، نوید رشد سریع‌تر و بیشتر بخش بازی را در چین می‌دهد.
رشد دانلودها در فصل گذشته‌ی میلادی، متوقف شد. این رویکرد، اولین‌بار از سال 2015 رخ داد که اپ استور، کاهش روند دانلود را به میزان 5 درصد نسبت به سال قبل تجربه کرده بود. البته، با وجود کاهش دانلودها، درآمد کلی، رشد 21 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرد. بخش سرگرمی،‌ به‌جز موسیقی، پس از بازی‌ها در مقام دوم بزرگ‌ترین دسته‌بندی اپ استور قرار می‌گیرد و در 4 سال گذشته رشد فزاینده‌ای را تجربه کرده است. البته، در فصل منتهی به دسامبر، رشد آن بخش به 39 درصد رسید که کمتر از رشد فصل قبلی با آمار 76 درصد بود. همین آمار در فصل منتهی به ماه مارس به 26 درصد کاهش یافت. بخش عمده‌ای از کاهش رشد بخش سرگرمی اپل، به قطع همکاری برخی شرکت‌ها با آن‌ها مرتبط می‌شود؛ شرکت‌هایی که پلتفرم پرداخت اپل را برای خریدن حق عضویت از سرویس‌های خود حذف کردند. نتفلیکس یکی از آن اپلیکیشن‌ها بود که در سال 2018 بیشترین رشد را به خود اختصاص داد. البته، تأثیر خروج نتفلیکس از سیستم پرداخت اپل، اکنون کمتر از یک سال قبل است. درنهایت، تأثیر چنین شرکت‌هایی هنوز بسیار پایین محسوب می‌شود و نگرانی خاصی برای سهام‌داران اپل ایجاد نمی‌کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/120641/اپ-استور-همچنان-درآمد-ثابت-مناسبی-برای-اپل-دارد
بستن   چاپ