آریا جوان
"مدیرکل ورزش وجوانان لرستان" :
خسارت 14 میلیارد تومانی سیل به اماکن ورزشی لرستان/عمده خسارت به شهرستان پلدختر وارد شده است/سفر "داورزنی"وروسای چند فدراسیون به لرستان جهت بازدیداز مناطق سیل زده
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 17:56:22
آریا جوان - "علی یاور عزیزپور "از خسارت 14 میلیارد تومانی به اماکن ورزشی لرستان به دلیل سیل اخیر خبرداد.

>به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان لرستان ؛ عزیزپور ضمن اشاره به وقوع سیلاب 12فروردین در لرستان وخسارات ناشی از آن ، اظهار کرد: با وقوع سیل در لرستان مکان های ورزشی را در شهرستان های مختلف برای دپو موادغذایی ونیازمندی های سیل زدگان یا محل اسکان آنان در اختیار نیروهای امدادرسان قرار دادیم و تلاش کردیم همپای سایر مردم در راستای جمع آوری کمک های غیر نقدی در سطح استان وحتی کشور اقدام کرده وبین شهرستانهای مختلف توزیع کنیم .
او افزود: در این راستا کمک های زیادی توسط دستگاه ورزش وجوانان به شهرستانهای دورود، الیگودرز ،دلفان، چگنی، کوهدشت وخصوصا شهروروستاهای سیل زده پلدخترانجام گرفته است.
عزیزپور با اشاره به راه اندازی آشپزخانه برای سیل زدگان پلدختری در این شهر ،تصریح کرد: بحث پخت غذای گرم را حسب دستور مقام عالی وزارت وعلاقه مندی که خود جامعه ورزشی استان به این موضوع داشته اند ازروز 16 فروردین شروع کردیم و تا زمانی که شرایط عادی شود توزیع غذای گرم را به سیل زدگان شهر وروستاهای پلدخترکه بیشترین آسیب رااز سیل متحمل شده اند ادامه می دهیم.
مدیر کل ورزش وجوانان لرستان ادامه داد: در راستای آواربرداری وبیرون آوردن آورده های سیلی به خارج از منازل مردم وهمچنین خاک برداری مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پای کار آمده ایم ودرصدد هستیم تا زمان بازگشتن مجموعه ورزشی به چرخه استفاده وشرایط عادی عملیات خاک برداری را ادامه دهیم و تلاشمان این است تا با آوردن دستگاه های مکانیکی به شهرستان هم به خاک برداری مجموعه ورزشی وهم به همه مردم کمک کنیم.
عزیزپوربا تاکید بر نقش ورزش در امیدواری مردم ، اضافه کرد: درصدد هستیم تاباتوجه به نقش ورزش در امید به زندگی مردم وخصوصا جوانان پلدختربا فعال کردن مجدد حوزه ورزش شهرستان مردم را به زندگی امیدوارکنیم.
او گفت: تعداد محموله های کمکی از استانهای اصفهان، تهران، قزوین ،زنجان ،کردستان، سمنان به استان رسیده است و استانهای دیگر نیز مثل استان یزد، خراستان، بوشهر برای کمک به سیل زدان لرستانی ابراز علاقه کرده اند .
عزیزپور با اشاره به نقش سمن های حوزه جوانان، یادآورشد: سازمان های مردم نهاد جوانان وهیئت های ورزشی مدیریت پخت غذای گرم را در آشپزخانه کمپ امدادرسانی پلدختر برعهده دارند.
او با اشاره به خسارات وارده از سیل به اماکن ورزشی استان ،خاطر نشان کرد: استخرالیگودرز و دیواره مجموعه ورزشی ازنا از وقوع سیلاب آسیب دیده است ولی عمده خسارات به شهرستان پلدختر وارد شده است به طوریکه مجموعه ورزشی شهید سرمالیان در خود شهر آسیب جدی دیده است وفضاهایی مانند سالن مسابقاتی ،سالن کشتی ، سالن ورزش های رزمی ،سالن ووشو ،خوابگاه ورزشکاران ،زمین چمن، پیست دو ومیدانی ،خانه سرایه داری همچنین سالن چند منظوره وزمین چمن مصنوعی مورانی تماما آسیب دیده اند.
عزیزپورمیزان خسارات وارد شده از سیل به اماکن وتاسیسات ورزشی استان را 14 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: عمده این خسارت ها در حدود 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به تاسیسات ورزشی شهرستان پلدختر و بقیه خسارات نیز به تاسیسات ازنا والیگودرز وارد شده است و در بقیه شهرستان هاچون مکانهای ورزشی در مسیر سیلاب قرارنداشته اند آسیبی ندیده اند .
مدیرکل ورزش وجوانان لرستان گفت: امکان استفاده از این مجموعه منوط به تصمیمی است که ستاد بحران می گیرد درغیر این صورت در فضای جدید کاراحداث اماکن ورزشی انجام خواهد گرفت وهرجا که مسکن وشهرسازی کاربری ورزشی را به ما واگذار کند ساخت وسازهای جدید را آنجا انجام خواهیم داد.
عزیزپور با اشاره به پیگیری های مقام عالی وزارت ورزش وجوانان در خصوص سیل لرستان ،یادآورشد: جناب وزیر هرروز پیگیروضعیت سیل زدگان لرستان هستند.
به گفته او هیئت های کوهنوردی قایقرانی ،نجات غریق و اتومیبل رانی در همان روز های اولیه سیل با توجه به جنبه های تخصصی فعالیت های خود به بحث سیل لرستان و امدادرسانی ورودکردند.
عزیزپور در پایان از سفر "داورزنی" معاون وزیر ورزش وجوانان به لرستان در عصر روز دوشنبه به همراه روسای این فدراسیون های ورزشی جهت بازدید از مناطق سیل زده پلدختر خبرداد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/120651/خسارت-14-میلیارد-تومانی-سیل-به-اماکن-ورزشی-لرستان-عمده-خسارت-به-شهرستان-پلدختر-وارد-شده-است-سفر-"داورزنی"وروسای-چند-فدراسیون-به-لرستان-جهت-بازدیداز-مناطق-سیل-زده
بستن   چاپ