آریا جوان
محمدمهدی تندگویان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر :
بوشهر در احداث خانه های جوان در کشور سرآمد است/آزادی های شرعی و قانونی جوانان نباید سلب شود / /با حضور دکتر سلطانی فر اقدامات بزرگی در حوزه جوانان کشور صورت گرفته است
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 14:21:09
آریا جوان - محمدمهدی تندگویان با تاکید بر آزادی های شرعی و قانونی جوانان اظهار داشت : دولت هم به مشکلاتی که در این زمینه بوجود می آید معترض است


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، محمد مهدی تندگویان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر که عصر امروز به ریاست استاندار برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اهمیت دغدغه جوانان را در بین مسئولان مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : مسئولان دستگاه های مختلف باید همچنانکه به بچه های خود اهمیت مَی دهند نسبت به جوانان هم دغدغه مند باشند .
وی به اهمیت ستاد امور ساماندهی جوانان در استان ها اشاره کرد و خواستار تغییر نگرش در برگزاری ستاد ساماندهی ها شد و اظهار داشت :،برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان باید با دستور جلسات مشخص و از پیش تعیین شده و پیگیری بعد از مصوبات همراه شود .
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات بزرگ این وزارتخانه در امور مرتبط با جوانان از جمله وأم ازدواج اشاره کرد و تصریح کرد : در ابتدای فعالیت این دولت بسیاری از وأم های ازدواج شش تا هفت سال معطل مانده بود اما در دو سال گذشته دولت اقدام بزرگی انجام داده و تمام وأم ها و حتی دیون ها را نیز پرداخت کرده و در این زمینه به روز هستیم .
تندگویان ادامه داد:سال گذشته به هر نَفَر برای ازدواج ١٥ میلیون تومان وأم تعلق گرفت و دولت ١٥ هزار میلیارد تومان وأم ازدواج پرداخت کرد و با امسال نیز پیش بینی مَی کنیم که ٣٠ هزار میلیارد تومان پرداخت کند .
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت : واقعیت آن است که نباید صرفا دنبال افزایش میزان وأم ازدواج باشیم چرا که باید مشکلات سرشاخه را حل کنیم بطوریکه اگر جوان اشتغال أیمن داشته باشد و بتواند از مسکن ارزان استفاده کند أصلا نیازی به وأم نیست .
تندگویان با بیان اینکه ما متولی ایجاد اشتغال نیستیم اظهار داشت : سال گذشته در عرض هفت ماه با تدبیری که صورت گرفت دو هزار شغل مستقیم با ارائه وأم. ایجاد کردیم بنابراین همه دستگاه ها باید بر همان اساسی که نسبت به جوانان مسئولیت دارند در ستاد ساماندهی ها پاسخگو باشند و گزارش بدهند .
معاون ساماندهی امور جوانان گفت : قبل از فعالیت این دولت زیر صد سمن فعالیت مَی کردند اما اکنون به دو هزار و پانصد سمن رسیده و تا پایان دولت نیز به شش هزار سمن خواهد رسید
تندگویان آزادی های مشروع و قانونی را حق جوانان دانست و تصریح کرد : وقتی جوانان از دولت و مجاری مربوطه مجوز مَی گیرند و این فعالیت آنها هم شرعی و قانونی است دلیلی ندارد که جلوی آن فعالیت سلب شود و در این زمینه دولت هم معترض است .
وی فعالیت های حوزه جوانان در اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بوشهر در زمینه احداث خانه جوان در شهرستان های مختلف این استان عملکرد خوبی داشته و در کشور سرآمد است و می تواند به عنوان یک الگو باشد.
محمد مهدی تندگویان با بیان اینکه خانه های جوان محلی برای نشست جوانان در زمینه های مختلف است ،عنوان کرد: خانه های جوان زیر نظر ادارات کل ورزش و جوانان استان ها اداره می شود.
معاون ساماندهی امور جوانان اقدامات وزارت ورزش و جوانان در زمان دکتر سلطانی فر را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت : تا قبل از دکتر سلطانی فر اتفاق خاصی در حوزه جوانان نیفتاده بود اما از زمانی که ایشان آمده است اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه جوان رخ داده و از ایشان بابت وقت زیادی که برای این حوزه مَی گذارند بسیار سپاسگزارم .

http://www.javanannews.ir/fa/News/121356/بوشهر-در-احداث-خانه-های-جوان-در-کشور-سرآمد-است-آزادی-های-شرعی-و-قانونی--جوانان--نباید-سلب-شود----با-حضور-دکتر-سلطانی-فر--اقدامات-بزرگی--در-حوزه--جوانان--کشور-صورت-گرفته-است
بستن   چاپ