آریا
جوان - شرکت Gruppe5 میتواند بیامو 2002 را درحد خودرویی سوپراسپرت و مدرن تقویت و تیونینگ کند.
بیامو 2002 یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین خودروهای اسپرت در جهان است و حتی افرادی که طرفدار بیامو نیستند، این کوپهی کوچک را ستایش میکنند. بی امو 2002 چه در نقش خودرویی مسابقهای و چه در نقش خودرویی خیابانی بسیار خوش درخشید و باید آن را ستارهی خودروهای اسپرت دههی 1970 دانست. تواناییهای فراوان و پیشینهی پرافتخار این خودرو شرکت تیونینگی بهنام Gruppe5 را بر آن داشت تا مدلی از آن را که بین سالهای 1968 تا 1975 تولید میشد، تقویت کند و آن را به سطح خودرویی سوپراسپرت ارتقا دهد.
در مرحلهی نخست پروژهی تیم Gruppe5، بسیاری از بخشهای بدنه با قطعات فولادی و فیبرکربنی تعویض شدند تا هم وزن خودرو کاهش پیدا کند و هم مقاومت آن بیشتر شود. با اینکه این خودرو ازنظر قانونی هیچ مشکلی برای تردد در خیابان و جاده ندارد، برای اینکه بتوان با آن در پیست نیز مسابقه داد، تمامی استانداردهای ایمنی FIA در آن رعایت شدهاند.
در نمای بیرونی، ظاهر بیامو 2002 بهدلیل نصب کیت بدنهی پهن و بزرگ کاملا تغییر کرده است. این کیت بدنهی پهن این اجازه را به سازندگان خودرو داده تا از لاستیکهای بزرگتری نیز استفاده کنند و بدینترتیب چسبندگی خودرو در پیچها و هنگام شتابگیری بهبود پیدا کرده است.
چنین ظاهر جذاب و اسپرتی قطعا به پیشرانهای قدرتمند نیز نیاز دارد. بیامو 2002 بهصورت استاندارد از پیشرانهی دولیتری چهار سیلندر بهرهمند بود؛ اما شرکت تیونینگکننده تصمیم گرفت پیشرانهی V10 متعلق به بیامو M5 کد E60 را در این خودرو نصب کند. تغییرات به تعویض پیشرانه محدود نیستند؛ چون Gruppe5 حجم موتور این پیشرانه را از 5 لیتر به 5.8 لیتر افزایش داده تا بتواند 744 اسببخار قدرت از آن بیرون بکشد. نسخهی دیگری از بیامو 2002 تولید شده که حجم موتور آن به 5.9 لیتر افزایش یافته و 803 اسببخار قدرت دارد. اعداد و ارقام جالبتری هم دربارهی این 2002 قدرتمند وجود دارند. درحالیکه این خودرو 997 کیلوگرم وزن دارد، گفته شده میتواند 1,088 کیلوگرم، یعنی بیشتر از وزنش، داونفورس تولید کند.
مقالههای مرتبط:
بی ام و 2002 توربو؛ اولین خودروی تولید انبوه توربوشارژ اروپا BMW 2002 Hommage کلاسیکی مدرن
در ساخت این خودرو، از شرکت CarBahn Autoworks، متعلق به استیو دینان، کمک گرفته شده که دههها در تیونینگ محصولات بیامو تجربه دارد. این موضوع برای طرفداران بیامو خبری بسیار هیجانانگیز است. هنوز قیمت این مدل مشخص نشده؛ ولی تولید آن از تابستان آغاز خواهد شد. تیراژ تولید بیامو 2002 به 300 دستگاه محدود خواهد بود که 200 عدد از آنها نسخهی 744 اسببخاری و 100 عدد از آنها نسخهی 803 اسببخاری خواهند بود.
Gruppe5 BMW 2002 </h4>">
Gruppe5 BMW 2002 </h4>">
Gruppe5 BMW 2002 </h4>">
Gruppe5 BMW 2002 </h4>">
Gruppe5 BMW 2002 </h4>">
Gruppe5 BMW 2002 </h4>">
Gruppe5 BMW 2002 </h4>">
Gruppe5 BMW 2002 </h4>">
http://www.javanannews.ir/fa/News/122766/مدل-سفارشی-و-تیونینگ-بی-ام-و-2002-با-پیشرانه-V10-معرفی-شد