آریا جوان
تعداد دستگاه‌های فعال ویندوز 10 به 825 میلیون عدد رسید
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 00:32:56
آریا جوان - پس از گذشت نزدیک به چهار سال از عرضه‌ی ویندوز 10، تعداد دستگاه‌های فعال مجهز به این سیستم‌عامل به 825 میلیون عدد رسیده است.

در آوریل سال 2015، اندکی پیش از عرضه‌ی رسمی ویندوز 10 ، مایکروسافت اعلام کرده بود که انتظار دارد سیستم‌عامل جدیدش طی مدت دو تا سه سال روی یک میلیارد دستگاه نصب شود. اگرچه جدیدترین سیستم‌عامل غول دنیای فناوری در این مدت عملکرد قابل‌قبولی داشته است و به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها هم از آن راضی باشند؛ اما ویندوز 10 پس از گذشت چهار سال همچنان نتوانسته است به تعداد نصب مورد نظر مایکروسافت دست پیدا کند. مقاله‌های مرتبط:
مایکروسافت تأیید کرد که 1.5 میلیارد نفر از ویندوز استفاده می‌کنند مایکروسافت بخش موبایل را مقصر اصلی نرسیدن به یک میلیارد دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 می‌داند
ازآنجایی‌که مایکروسافت مدت زمانی است که دیگر آمار تعداد نصب‌های فعال ویندوز 10 را به‌صورت رسمی اعلام نمی‌کند، علاقه‌مندان مجبورند با جست‌وجو در اسناد داخلی شرکت و حدس و گمان، تعداد دستگاه‌های فعال را تخمین بزنند. آخرین باری که مایکروسافت به‌طور رسمی آماری از سیستم‌عامل خود گزارش داد، مربوط‌به سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی و رسیدن ویندوز 10 به مرز 700 میلیون نصب فعال بود. پس از آن، کاربران کنجکاو با بررسی سایت « Microsoft by the Numbers » متوجه شدند که تعداد دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 از مرز 800 میلیون هم گذشته‌ است. اگرچه در جریان کنفرانس اخیر توسعه‌دهندگان مایکروسافت موسوم‌به بیلد ( Build ) ساتیا نادلا ، مدیرعامل شرکت، هیچ اشاره‌ای به تعداد دستگاه‌های ویندوزی نکرد، اما به‌گزارش سایت Thurrott.com در این کنفرانس گزارشی منتشر شده که در لابه‌لای آن، تعداد دستگاه‌های فعال مجهز به ویندوز 10 عدد 825 میلیون عنوان شده است. در ادامه‌ی این گزارش، آمارهای جالبی از اپلیکیشن‌های موبایلی مایکروسافت نیز آورده شده است. بنابه اعلام مایکروسافت نسخه‌ی موبایل مرورگر اج تابه‌امروز بیش از 5/4 میلیون و لانچر اندرویدی مایکروسافت 4 میلیون بار دانلود شده‌اند. اوضاع برای سوئیفت‌کی بسیار بهتر است و بنابه اعلام مایکروسافت، درحال‌حاضر بیش از 159 میلیون کاربر فعال از این صفحه‌کلید هوشمند استفاده می‌کنند.
صفحه کلید SwiftKey به‌نظر می‌رسد ویندوز برای تیم رهبری مایکروسافت اهمیت سابق را ندارد
علاوه‌بر آمار تعداد نصب‌های فعال ویندوز و اپلیکیشن‌های موبایل، در این گزارش، اخباری از برخی تغییرات در بخش رهبری ویندوز نیز به‌چشم می‌خورد. براساس این تغییرات، اران مگیدو، به‌عنوان «معاون بخش ویندوز و محصولات آموزشی مایکروسافت» منصوب شده است و از این پس به‌صورت مستقیم به جو بلفیوری گزارش می‌دهد. باتوجه به‌عنوان سمت مگیدو مشخص می‌شود که او جایگزینی برای ‌تری میرسون، مدیر پیشین بخش منحل‌شده‌ی «ویندوز و دستگاه‌ها » نیست و ویندوز هم اهمیت گذشته را نزد تیم رهبری مایکروسافت ندارد. بنابه اعلام مایکروسافت، اهداف مگیدو و تیم تحت رهبری او از این قرار است: شفاف‌سازی استراتژی مایکروسافت در رابطه با ویندوز مدیریت بهتر و هماهنگ کردن تجربه‌ی کاربری بین ویندوز و دستگاه‌های موبایل ادامه‌ی حضور قدرتمند ویندوز در کاربردهای آموزشی مجموعه اهداف اعلام‌شده برای تیم مگیدو نشان می‌دهد که مایکروسافت تحت رهبری ساتیا نادلا، دیگر به‌دنبال متقاعدکردن کاربران به استفاده از ویندوز روی همه‌ی دستگاه‌ها نیست؛ بلکه می‌خواهد کاربران قادر شوند از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های این شرکت روی طیف وسیعی از دستگاه‌ها استفاده کنند. همچنین باتوجه‌به گزارش‌های اخیر، عبارت «شفاف‌سازی استراتژی مایکروسافت برای ویندوز» احتمالا به نسخه‌ای سبک‌شده از ویندوز برای دستگاه‌های قابل انعطاف و تاشو ، و تلاش مایکروسافت برای تبدیل ویندوز از یک پلتفرم، به بخشی از یک اکوسیستم چند پلتفرمی اشاره دارد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/122778/تعداد-دستگاه‌های-فعال-ویندوز-10-به-825-میلیون-عدد-رسید
بستن   چاپ