آریا جوان
فضل‌الله باقرزاده :هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک در سابر تیمی است/ شمشیربازی یکی از شانس‌های اخذ مدال در توکیو خواهد بود
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 13:19:22
آریا جوان - رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران گفت: هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک در رشته تیمی است تا بتوانیم در کنار آن سه سهمیه انفرادی هم بدست بیاوریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان ، تیم ملی شمشیربازی موفق به کسب عنوان پنجم جهان در رقابت‌های جام جهانی سابر مادرید شد.
فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی در این خصوص بیان کرد: در حال حاضر هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک در رشته تیمی است، خداروشکر تیم ملی در این مسابقات عملکرد عالی داشت و توانست مقابل تیم‎‌ها قوی مثل آمریکا به برتری برسد و فقط با یک باخت در جایگاه پنجم جهان قرار بگیرد.
وی افزود: با عملکردی که بچه‌ها در این مسابقات داشتند، توانستند 32 امتیاز جهت کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو به دست بیاورند. اگر سهمیه المپیک در رشته تیمی بگیریم، 4شمشیرباز به المپیک راه پیدا می‌کنند. سال قبل در این مسابقات ما با 26 امتیاز در جایگاه هشتم قرار گرفتیم اما امسال با 32 امتیاز در پله پنجم ایستادیم.
باقرزاده عنوان کرد: مسابقات آینده ما قهرمانی آسیا ژاپن است که امتیازات این مسابقه هم برای ما بسیار اهمیت دارد. یک ماه بعد از آن مسابقات قهرمانی جهان مجارستان را خواهیم داشت که نتایج آن بسیار برای ما مهم است. در این مسابقات هم مدال کسب می‌کنیم و رنکینگ خود را ارتقا می‌دهیم.
رئیس فدراسیون شمشیربازی اظهار داشت: این رشته یکی از شانس‌های مدال در المپیک خواهد بود و با همین روندی که آغاز کردیم به امید خدا در مسابقات آینده امتیازات بیشتری را کسب خواهیم کرد.
وی گفت: در بخش انفرادی علی پاکدامن بیشترین شانس را برای کسب سهمیه دارد اما اگر به صورت تیمی سهمیه بگیریم، 3 سهمیه انفرادی هم در کنار آن خواهیم گرفت. این سیاست فدراسیون است که بتوانیم سهمیه تیمی کسب کنیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/122794/فضل‌الله-باقرزاده--هدف-اصلی-ما-کسب-سهمیه-المپیک-در-سابر-تیمی-است--شمشیربازی-یکی-از-شانس‌های-اخذ-مدال-در-توکیو-خواهد-بود
بستن   چاپ