آریا جوان
نشست مشترک وزیرورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی
دکتر سلطانی فر: در فرصت 10 ماهه تا بازی های آسیایی جاکارتا باید فشرده کار کنیم
پنجشنبه 27 مهر 1396 - 8:44:15 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان در جلسه مشترک با روسای فدراسیون های ورزشی در استان همدان گفت: برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در استان ها باعث بالا رفتن شور و شعف جوانان آن استان می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در آغاز این نشست ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: با فراهم کردن زمینه تحرک و نشاط بیشتر برای مردم در جامعه هر هفته باید هفته تربیت بدنی باشد .
وزیر ورزش و جوانان هدف از برگزاری چنین نشست هایی در استان ها را بررسی کامل مشکلات و دیدن امکانات توسط روسای فدراسیون ها از نزدیک عنوان کرد و ادامه داد: امکانات مجموعه شهید حاجی بابایی مریانج که در آن هستیم و همچنین شهر نهاوند از پتانسیل های خوب استان همدان است که ظرفیت برگزاری اردوهای ملی و مسابقات بین المللی را دارد. برگزاری چنین مسابقاتی در استان ها باعث شور و شعف جوانان استان و ارتقای دانش فنی می شود .
وزیر ورزش و جوانان در ادامه ضمن تشکر از نیکبخت استاندار پرتوان همدان و 9 نماینده دلسوز این استان در مجلس شورای اسلامی که حامی ورزش هستند گفت: حدود دو سال در این استان خدمت کردم و دوستان بسیار خوبی اینجا دارم. به روسای فدراسیون ها توصیه میکنم از ظرفیت بالای این استان استفاده کنند .
دکتر سلطانی فر افزود: قبل از بازی های داخل سالن ترکمنستان پیش بینی ما 98 مدال بود اما کاروان ایران 118 مدال بدست آورد که نتیجه خوبی بود. اگرچه چند فدراسیون عملکرد مطلوبی نداشتند که خواسته ایم عملکرد آنان بررسی شود. سهم بانوان ما هم در این مدال ها قابل توجه بود که نشان می دهد باید تمرکز و سرمایه‌گذاری ویژه ای روی آن ها داشته باشیم .
دکتر سلطانی فر سپس با اشاره به اهمیت بازی های آسیایی جاکارتا گفت: ستاد این بازی ها از مدت ها قبل تشکیل شده است و از این به بعد جلسات فشرده تر خواهد بود. در فرصت 10 ماه باقی مانده تا این بازی ها باید موانع و مشکلات را برطرف کنیم تا با حضور قدرتمند در این مسابقات آماده المپیک 2020 توکیو شویم .
وزیر ورزش و جوانان در ادامه ضمن توصیه جدی به روسای فدراسیون ها جهت نظارت کامل به اعزام های برون مرزی گفت: نظارت بر اوضاع فرهنگی اردوها، جلوگیری از هزینه ها و اعزام های غیر ضروری، کنترل نفرات اعزامی، جلوگیری و نظارت بر مصرف مواد نیروزا و نظارت دقیق به لزوم هر اعزامی از مواردی است که قبل از ارسال به شورای برون مرزی باید در خود فدراسیون ها پالایش شود .
دکتر سلطانی فر در ادامه همه فدراسیون ها را به نگهداری از اماکن ورزشی تحت نظر خود توصیه کرد و گفت: استفاده بی مهابا از اماکن ورزشی و عدم نگهداری مناسب باعث فرسودگی سرمایه های ملی و هزینه های مضاعف می شود .
وی افزود: رقم سرانه واقعی ورزشی استان ها بیش از چیزی است که در رسانه ها عنوان می شود. باید اماکن ورزشی شهرداری ها، نیروهای مسلح، وزارت علوم، آموزش و پرورش و سایر ارگان ها که همه از جیب دولت هزینه شده است در این سرانه محاسبه شود که در این صورت سرانه ورزشی استان ها بالای دو متر خواهد بود. ما باید برنامه ریزی مناسبت برای استفاده بهینه از این اماکن را داشته باشیم .
دکتر سلطانی فر در پایان فدراسیون ها را به مشارکت جدی در طرح نظام جامع باشگاه داری دعوت کرد تا با همفکری این طرح به بهترین حالت اجرایی شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/12282/دکتر-سلطانی-فر--در-فرصت-10-ماهه-تا-بازی-های-آسیایی-جاکارتا-باید-فشرده-کار-کنیم
بستن   چاپ