آریا جوان
وان پلاس 7 پرو امتیاز 111 را از DxOMark کسب کرد
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 15:10:57
آریا جوان - کسب امتیاز 111 از مؤسسه‌ی معتبر DxOMark به‌وضوح ثابت می‌کند وان‌پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) توانایی فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری دارد.

وان‌پلاس 7 پرو به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار وان‌پلاس و قدرتمندترین گوشی ساخته‌شده توسط این شرکت تا به‌امروز، سرانجام پس از انتشار شایعات فراوان رونمایی شد . این محصول جدید هم سخت‌افزار قدرتمندی دارد و هم از طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد. وان‌پلاس 7 پرو با داشتن قیمتی معقول نسبت به رقبا (در مقایسه با آنچه ارائه می‌دهد)، بی‌شک می‌تواند در بازار عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. محصول جدید وان‌پلاس از حیث دوربین، نسبت به نسل پیش با پیشرفت درخورتوجهی مواجه شده است و این بار از سه دوربین مجزا در پنل پشتی استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی به حسگر 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی مجهز شده است؛ این حسگر می‌تواند هر چهار پیکسل مجاور را با یک‌دیگر ادغام و نتیجه را به‌عنوان یک پیکسل مجزا ارائه دهد تا نهایتا شاهد تصاویری دل‌چسب‌تر باشیم. این فرایند، خروجی تصویر 12 مگاپیکسلی (با وضوح 4000x3000 پیکسل) را به‌دنبال دارد که از رنگ‌، گستره‌ی داینامیکی و جزئیاتی بهبودیافته بهره می‌برد.
مقاله‌های مرتبط:
وان‌پلاس 7 پرو رونمایی شد وان‌پلاس 7 رونمایی شد
دوربین اصلی دستگاه مجهز به لنز فوق عریض است؛ افزون بر این دوربین توانمند، در پنل پشتی شاهد دو دوربین دیگر با حسگرهای 16 و 8 مگاپیکسلی نیز هستیم. دیگر ویژگی‌های مهم دوربین وان‌پلاس 7 پرو شامل این موارد است: لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (روی لنزهای تله‌فوتو و اصلی) و البته بهره‌مندی از سیستم فوکوس خودکار ویژه‌ای که ترکیبی از فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز به‌شمار می‌آید. گوشی وان‌پلاس 7 پرو به‌طور پیش‌فرض توانایی ضبط ویدیوهای 4K را دارد (گفتنی است DxOMark برای بررسی دوربین گوشی‌ها، تنظیمات را روی حالت پیش‌فرض قرار می‌دهد و تغییری در آن ایجاد نمی‌کند). در ادامه می‌توانید مشخصات کلیدی دوربین وان‌پلاس 7 پرو را مطالعه کنید: دوربین پشتی سه‌گانه دوربین اصلی: مجهز به حسگر 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی (خروجی تصویر 12 مگاپیکسلی)، فاصله‌ی کانونی میانگین 26 میلی‌متر، لنز مجهز به دیافراگمی با گشودگی f/1.6 و مجهز به سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال دوربین فوق عریض: مجهز به حسگر 16 مگاپیکسلی، فاصله‌ی کانونی میانگین 17 میلی‌متر، لنز مجهز به دیافراگمی با گشودگی f/2.2 دوربین تله‌فوتو: مجهز به حسگر 8 مگاپیکسلی، فاصله‌ی کانونی میانگین 78 میلی‌متر، لنز مجهز به دیافراگمی با گشودگی f/2.4 و مجهز به سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال مجهز به سیستم فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز فلاش LED دوگانه توانایی ضبط ویدیوی 4K با نرخ 60 فریم‌بر‌ثانیه (حالت پیش‌فرض: 4K با نرخ 30 فریم‌بر‌ثانیه)
دی‌ایکس‌اُمارک پس از روزها بررسی، سرانجام امتیاز عالی 111 را به وان‌پلاس 7 پرو اهدا کرد تا این گوشی پس از هواوی پی 30 پرو و گلکسی اس 10 فایو جی، در رده‌ی سوم رنکینگ برترین گوشی‌ها از حیث دوربین اصلی قرار بگیرد. درضمن کسب امتیاز 86 دوربین سلفی، وان‌پلاس 7 پرو را در رده‌ی ششم رنکینگ DxOMark جای داده است. این گوشی توانسته است در بخش عکس‌برداری امتیاز 118 و در بخش فیلم‌برداری امتیاز 98 را کسب کند. از بین نکات مثبت دوربین این گوشی در زمینه‌ی ثبت عکس می‌توان به اکسپوژر دقیق، سیستم فوکوس خودکار سریع و دقیق، نمایش عالی جزئیات و توانایی درخورتوجه برای ثبت جلوه بوکه اشاره کرد. بااین‌حال، ظاهرا دوربین وان‌پلاس 7 پرو از حیث عکس‌برداری در مواردی مانند تعادل سفیدی و نویز در سایه (در برخی محیط‌های داخلی) ضعف دارد. DxOMark مواردی همچون نمایش عالی جزئیات در تمامی شرایط نوری و محیطی، اکسپوژر دقیق در بیشتر شرایط، تعادل سفیدی قابل‌قبول، سیستم‌ لرزش‌گیر کاربردی و سیستم فوکوس خودکار سریع را در فهرست نکات مثبت بخش ضبط ویدئو قرار داده است. درضمن ظاهرا دوربین وان‌پلاس 7 پرو در زمینه‌ی ثبت ویدئو در مواردی همچون گستره‌ی داینامیکیِ اندکی محدود، اِیلیاسینگ (Aliasing) شدید و ایجاد نویز در اشیای متحرک در محیط‌های دارای نور کم، ضعف دارد. بررسی کامل DxOMark از دوربین وان‌پلاس 7 پرو را به‌همراه نمونه‌تصاویر ثبت‌شده با این گوشی به شکلی کامل‌تر، از وب‌سایت رسمی این مؤسسه مطالعه کنید. نظر شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟ چه نظری در مورد قیمت گوشی وان‌پلاس 7 پرو و دیگر ویژگی‌های مربوط‌به آن دارید؟ قیمت روز گوشی موبایل
برای آگاهی از قیمت روز گوشی موبایل و خرید آن ازطریق فروشگاه‌های اینترنتی معتبر از بخش محصولات زومیت استفاده کنید

http://www.javanannews.ir/fa/News/122893/وان-پلاس-7-پرو-امتیاز-111-را-از-DxOMark-کسب-کرد
بستن   چاپ