آریا جوان
خراسان رضوی قابلیت تبدیل شدن به پایگاه ملی اسکواش را دارد
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 15:29:52
آریا جوان - رئیس فدراسیون اسکواش گفت: با وجود مجموعه اسکواش در مشهد و برخورداری از محل اسکان در آن ، استان می‌تواند پایگاه ملی اسکواش شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، مسعود سلیمانی در مجمع سالیانه هیئت اسکواش خراسان رضوی که با حضور فتاحی، مدیر کل ورزش استان برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی از استان های ویژه و مهم کشور است و انتظاراتی فراتر از سایر استان ها از آن می‌رود.
وی افزود: نگاه شما باید از استان خارج شده و شهرستان ها فعال و مشارکت جدی تر در کار ها داشته باشند، همچنین مشهد باید در کنار شهرستان هایی همچون سبزوار و نیشابور باشد.
رئیس فدراسیون اسکواش بیان کرد: با حضور تیم مشهد در لیگ دسته یک سال 97-98 ، این شهر توانست با قهرمانی به لیگ برتر راه پیدا کند که این اتفاق بسیار خوبی برای اسکواش استان بود.
سلیمانی تصریح کرد: حق همه مردم است که در خصوص اسکواش، پدل و راکد بال حداقل ها را بدانند و اینکه به 13 فاکتور جسمانی در این رشته توجه می‌شود که این موضوع با توسعه اسکواش امکان پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد: نباید فعالیت هیئت به صورت مخفیانه و در اصطلاح چراغ خاموش صورت گیرد بلکه باید کار ها همگانی شود و اطلاع رسانی مناسبی صورت پذیرد.
رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به احداث مجموعه اسکواش مشهد، تصریح کرد: با وجود این مجموعه در مشهد و برخورداری از محل اسکان در آن، استان می‌تواند مسابقات بین المللی را با کمک فدارسیون برگزار نماید و در این رابطه می‌توان از افراد مختلف در شهرستان ها نیز بهره برد.
وی افزود: در این راستا باید از همه ظرفیت ها استفاده شود و همه کمیته ها تشکیل شوند، همچنین در حوزه مربیان، داوری و شاخه جوانان این رشته باید تلاش بیشتری صورت گیرد و ‌شاخه جونیور برای رده سنی 9 تا 19 سال فعال گردد.
رئیس فدراسیون اسکواش اظهار کرد: سامانه مبین کارت، عضویت و بیمه ورزشی نیز باید مورد توجه متولیان این رشته ورزشی در این استان قرار گیرد چرا که هیئت ها و فدراسیون ها با همین موارد مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
سلیمانی در پایان گفت: مشهد باید بدرخشد و این درخشیدین مقطعی نباشد که نهایتا باعث تبدیل شدن مشهد به قطب اسکواش کشور شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/123026/خراسان-رضوی-قابلیت-تبدیل-شدن-به-پایگاه-ملی-اسکواش-را-دارد
بستن   چاپ