آریا جوان
‎حضور پرشور روستائیان سراسر کشور در جام خوشه چین
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 15:30:08
آریا جوان - ‎‌نخستین دوره مسابقات ملی روستائیان و عشایر کشور با عنوان جام خوشه چین در استان های مختلف کشور در حال برگزاری است.


‎‌نخستین دوره مسابقات ملی روستائیان و عشایر کشور با عنوان جام خوشه چین در استان های مختلف کشور در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، این مسابقات به صورت روستا پایه است و تیم ها با عنوان روستای خود در سطح ملی رتبه می آورند. در نهایت نیز بهترین تیم روستایی معرفی می شود.
جام خوشه چین در 6 رشته تیمی و انفرادی فوتبال، والیبال، طناب کشی، دو و میدانی، چوب کشی و هفت سنگ مهارتی در دو بخش بانوان و آقایان با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی برگزار می شود.
ایجاد انگیزه و تشویق و ترغیب روستاییان سراسر کشور به انجام فعالیت های ورزش ی و افزایش سطح سلامت و تندرستی، ایجاد رقابت سالم و سازنده به منظور دست یافتن به ورزش فراگیر و حمایت و گسترش آن و توسعه ورزش همگانی در بین روستاییان و عشایر کشور از اهداف برگزاری این رویداد بزرگ ملی است.
شایان ذکر است مرحله مقدماتی این جام بزرگ از ابتدای دی ماه سال گذشته آغاز شده و تا اواسط تابستان سال جاری ادامه دارد. در مرحله مقدماتی روستاها به ترتیب در سطوح دهستان، بخش، شهرستان و استان به رقابت می پردازند. در هریک از این سطوح رقابت ها بین تیم های ورزش ی روستاها انجام می شود و تیم های برتر به سطح بعدی صعود می کنند. همچنین از تیم های برتر در سطوح استانی با جوایز ارزنده تقدیر می شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/123029/‎حضور-پرشور-روستائیان-سراسر-کشور-در-جام-خوشه-چین
بستن   چاپ