آریا جوان
محمدرضا باهنر:افزايش حقوق به گرد پاي تورم نخواهد رسيد
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 3:35:21 PM

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: کشور ما وقت آزمون و خطا ندارد، با هر خطا هزاران ميليارد بودجه از بين مي‌رود.

 محمدرضا باهنر عصر جمعه در مسجد جنت شهر برازجان اظهار داشت: من دوره‌هاي رياست جمهوري آقاي خامنه اي، هاشمي، خاتمي و احمدي نژاد را ديده‌ام؛ هر کدام از اين دولت‌ها نيز اگر عادلانه بخواهيم قضاوت کنيم نقاط مثبتي داشتند و خدمات خوبي ارائه کردند و اگر امروز هم بخواهيم بر شاخصه هايي در کشور مانور دهيم نتيجه تلاش خوب همه مسئولاني بوده که تا کنون خدمت کرده اند.

وي افزود: اما هر کدام در برابر نکات مثبت، نقاط ضعف داشته‌اند و در مقايسه، دولت احمدي نژاد بسيار پرکار بوده و از لحاظ دوندگي و سفرهاي مختلف استاني و خارجي رکوردار بوده که اگرچه نيت اين فعاليت‌ها خدمت بيشتر به مردم بوده اما گاهي نتيجه آن يا خنثي و يا ضد آن چيزي که برنامه شده بود اتفاق مي‌افتاد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد: از نکات برجسته احمدي‌نژاد مي‌توان به ساده زيستي و بيان صريح و شجاعت در بيان صحبت‌هايش اشاره کرد که گاهي اوقات ممکن بود اين شجاعت تبديل به بي باکي و بي ترمزي شود و اگر سخني از حد شجاعت عبور کند همراه با بي تدبيري مي شود.

باهنر با تاکيد بر اينکه رئيس‌جمهور آينده بايد توانمندي‌ها، پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي دولت فعلي و برنامه ريزي براي جبران ضعف‌هاي اين دولت را داشته باشد، اضافه کرد: برخي شاخص‌هاي عمومي در جامعه وجود دارد که فعاليت‌هاي دولت بر روي آن شاخص‌ها ارزش‌گذاري مي‌شود که مهم‌ترين آن شاخص اقتصادي است که شامل سطح عمومي قيمت‌ها، نرخ بيکاري، رشد اقتصادي است که اين شاخص‌ها در دولت کنوني قابل دفاع نيست.

متوسط رشد اقتصادي کشور در اين هشت سال زير چهار درصد بوده است

وي عنوان کرد: رشد اقتصادي ما در اين چند سال بد نبوده است اما فاصله زيادي داريم تا برنامه چشم اندازي که داشته ايم، طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته رشد اقتصادي در اين بايد به 8.5درصد مي‌رسيد اما متوسط رشد اقتصادي در طول هشت سال زير چهار درصد بوده است.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين ادامه داد: گراني در سال گذشته تکان‌هاي شديد خورده است که ريشه آن نرخ رشد نقدينگي است که براي افرادي که حقوق بگير هستند فشار سنگيني است،

وي گفت: در سال گذشته تورم نقطه به نقطه به 40 درصد و تورم عادي 33 درصد افزايش داشته است که در طول 20 سال گذشته بي‌سابقه بوده؛ برخي عقيده دارند دليل اصلي اين تورم تحريم‌ها بوده است ولي به عقيده من تحريم‌ها  تنها در افزايش  40 درصد اين تورم دخيل بوده‌اند و 60 درصد آن مربوط به سياست‌هايي بود که خلاف قانون صورت گرفته است.

باهنر با بيان اينکه کشور ما وقت آزمون و خطا ندارد و با هر خطا هزاران ميليارد بودجه از بين مي رود، گفت: اشتغال يکي از معضلات کشور بود و بسياري بودند که حرفه، مدرک و آمادگي ورود به بازار کار را داشتند اما کار وجود نداشت.

وي افزود: وام‌هاي اشتغال به جوانان داده شد و امروز علاوه بر جوانان بيکار، جوانان بيکار و بدهکار داريم که بعضي از آنها به دليل بدهي خود به بانک در زندان‌ها هستند. راه حل اشتغال فقط پول نيست و ما به احمدي نژاد گفتيم که خاتمي نيز اين راه را رفته و بي نتيجه مانده است.

افزايش حقوق به گرد پاي تورم نخواهد رسيد

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: طرح مسکن مهر پروژه‌اي بود که خيلي مي‌شد روي آن مانور داد کساني با اجراي اين طرح خانه دار شدند که در طول زندگي خود زير چادرها مي خوابيدند اما چون درست مديريت نشد موجب بدهي 40 ميليارد ريالي بانک مسکن به بانک مرکزي شد.

باهنر خاطرنشان ساخت: اگر مسکن مهر به خوبي مديريت مي‌شد، گراني الکي پيش نمي آمد و مواردي مانند يارانه ها و مسکن مهر موجب اين گراني شدند و موجب اين شد که ارزش پول ملي ما 70 درصد کاهش پيدا کند.

وي افزود: اولين جايي که براي کم کردن تورم بايد اقدام کند خود دولت در پايين آوردن خرج‌ها است، افزايش حقوق کارمندان دردي دوا نمي کند زيرا هرقدر افزايش حقوق داشته باشيم به گرد پاي تورم نخواهد رسيد.

کل سيستم دولت در ساختمان شيشه‌اي

باهنر گفت: عقيده دارم کل سيستم دولت بايد در ساختمان شيشه اي قرار گيرند و اين سنگ‌ها و چوب‌ها را جايگزين شيشه کنند تا خبرنگاران، بازرسان و افراد فضول بتوانند از فعاليت‌هاي دولت مطلع شوند؛ اين براي خود دولت نيز مفيد خواهد بود.

وي در پاسخ به سوال يکي از شهروندان در خصوص انتخاب نادرست برخي وزرا عنوان کرد: مجلس حق انتخاب ندارد، تنها بايد تاييد و يا رد کند و انتخاب‌هايي که رئيس جمهور داشتند همه آنها از نظر ما داراي نمره کم بودند اما ضرر نبودشان از بودنشان بيشتر است و مجبور به انجام تاييد برخي از آنها شده ايم.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: برخي‌ها مي گويند وقتي عملکرد مناسبي نداشته اند چرا استيضاح انجام نمي‌گيرد. پاسخ اين است اگر بنا به استيضاح بود مجلس بايد تمام طول دولت را به استيضاح وزرا مي‌پرداخت.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين خاطرنشان کرد: احمدي نژاد در برخي محافل در خصوص پرونده 300 نفر صحبت مي کند که در دستانش است که اين ادبيات و اينگونه بيان کردن موضوعات درست نيست .

وي تصريح کرد: بايد به ايشان بگويم هفت سال و هشت ماه رئيس جمهور بوده ايد و چهار ماه بيشتر از عمر دولتتان نمانده است اگر واقعا پرونده مجرماني داريد اعلام کنيد زيرا نگهداري پرونده مجرمان خود جرم محسوب مي‌شود.



http://www.javanannews.ir/fa/News/124/محمدرضا-باهنر-افزايش-حقوق-به-گرد-پاي-تورم-نخواهد-رسيد
بستن   چاپ