آریا جوان
مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟
جمعه 17 خرداد 1398 - 4:46:03 PM
جوانان نیوز- وقتی نوبت به صبحانه در سراسر جهان می‌رسد، راه‌های زیادی برای لذت بردن از اولین غذای روز وجود دارد که بتوان با آن به دیگران صبح‌به‌خیر گفت. از کیک با آرد ذرت در برزیل گرفته تا سوپ نخود خوشمزه تونسی، از پنکیک‌های نرم اکراینی تا تست‌های مربای نارگیل شیرین در سنگاپور، می‌توان این 21 صبحانه ویژه را در هر بشقابی قرارداد.

حتی اگر مزه‌های برخی از این غذاها با چیزی که شما معمولاً هرروز می‌خورید فرق می‌کنند، ولی نوع سرو آن‌ها احتمالاً برایتان آشنا خواهد بود. با خواندن مقاله‌ی زیر می‌توانید تنوع صبحانه‌ها در قسمت‌های مختلف دنیا را ببینید و در سفرهای بعدی از آن استفاده کنید.

 

سوئیس

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

در روزهای هفته مردم سوئیس معمولاً به سراغ صبحانه‌های سرعتی اما کامل می‌روند، مانند بیرچرموسلی سنتی که ترکیبی شبیه به گرانولا از جو دو سر و مغزهاست که معمولاً لایه ضخیمی از ماست روی آن قرار می‌دهند.

اما در روزهای آخر هفته نوبت به ترکیبی از صبحانه و ناهار سوئیسی می‌رسد. در کنار روئستی (پنکیک سیب‌زمینی) و پنیر، شاهکار میز صبحانه زوپف است. این نان تخم‌مرغی به هم تابیده‌شده شبیه به چالاه یا بریوچه است که با عسل، کره و مربا سرو می‌شود.

 

اتیوپی

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

در زمان خوردن قورس (نام رسمی صبحانه در آمهاریک اتیوپی)، احتمال اینکه حلیم بخورید زیاد است. درحالی‌که انواع و نام‌های زیادی برای گندم آسیاب شده در این کشور وجود دارد، گِنفوی خوشمزه یکی از مشهورترین آن‌هاست.

گنفو با ترکیب گندم بدون سبوس با آب جوش حاصل می‌شود، وقتی به‌اندازه کافی غلیظ شد، شکلی مانند خمیر به خود می‌گیرد، سپس آن را مانند یک تپه کوچک درمیاورند و وسط آن را خالی می‌کنند. این گودی را با کره ذوب‌شده با بِربِره که ترکیبی از تمامی ادویه‌جات است پر کرده و مقداری ماست به لبه‌های گنفو می‌ریزند.

 

ژاپن

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

صبحانه‌های ژاپن عموماً شامل طیف وسیعی از غذاها می‌شود: در حقیقت بیشترین چیزی که در ژاپن می‌توانید به‌عنوان صبحانه میل کنید خیلی فرقی با سایر غذاهای روز یعنی ناهار و شامل نخواهد داشت.

بیشتر غذاهای صبحانه شامل غذاهای منتخب سنتی در ژاپن است. ماهی‌هایی مانند سالمون و خال‌مخالی، سوپ میسو، سبزیجات شور شده و برنج. تاماگویاکی که املتی شیرین شده است نیز به‌عنوان صبحانه سرو می‌شود که از لایه‌های نازک تخم‌مرغ در یک ماهیتابه مستطیلی پخته می‌شود تا به آن شکلی مشخص دهد.

 

ایسلند

روز خود را در ایسلند با این غذا شروع کنید: روغن جگر ماهی، یعنی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 که یکی از فراورده‌های جانبی صنعت ماهیگیری کشور است. گرچه طبق باورها یکی از مزایای این روغن مبارزه با اختلالات فصلی است، اما تنها گزینه صبحانه محسوب نمی‌شود.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

برای داشتن صبحانه‌ای کامل‌تر یک‌کاسه هفراگروتور که آشی تهیه‌شده از آرد جو دوسر است سفارش دهید. روی این آش مغرهای مختلف، کشمش و شکر و یا اسکایر قرار می‌دهند که نوعی لبنیات به غلظت ماست است که از پنیر تازه تهیه‌ شده است.

 

سنگاپور

اگر تا به امروز اشتهای شما برای خوردن غذاهای سنگاپوری تهییج نشده است، اجازه دهید که برخی از غذاهایی که در مراکز دوره‌گرد سرو می‌شوند، شمارا به دام خود بیاندازند. این غذاخوری‌های بدون سقف همیشه باز هستند و تعجبی ندارد که هنگام صبح ببینید که مردم گرسنه در حال خوردن نودل های خوشمزه هستند.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

کایا تُست یکی از صبحانه‌های سنتی به سبک دوره‌گردی است. این ساندویچ برشته‌شده با مربای کایای خوش‌طعم پر می‌شود که از شیر نارگیل، تخم‌مرغ و گاهی برگ گیاه کادی برای رنگ سبز و طعمش درست‌شده است.

این صبحانه با چای یا قهوه بسیار عالی است و هر مغازه‌ای کایای مخصوص به خود را تهیه می‌کند، خب چرا این غذا را امتحان نکنیم؟

 

مراکش

نان‌های سمولینا در کنار چای نعناع، بخش اصلی صبحانه مراکش را تشکیل می‌دهند. بقریر، نانی ضخیم و گرد است که روی آن حفره‌های کوچکی وجود دارد که به آن لقب پنکیک هزار سوراخ یا کرپ هزار سوراخ را داده‌اند. هنگام خوردن این نان‌های سمولینا بجای شیره انگور از کره و عسل استفاده می‌شود.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

هارچا یک نان بیسکوییتی مانند ضخیم است که روی ماهیتابه پخته‌شده است و پوسته تردی دارد که آرد سمولینا روی آن پاشیده شده است. می‌توان این نان را مانند مافین های انگلیسی به دونیم کرد و با پنیر یا کره، مربا و عسل خورد.

 

استرالیا

برای دوستداران غلات، آووکادو و سایر نان‌های برشته خوش‌طعم و قهوه‌خور، برِکی استرالیا بهترین گزینه بهشتی خواهد بود.

صبحانه‌های استرالیایی که بیشتر بروی محصولات تازه، غلات کامل و ترکیبات مغذی متمرکز است، شامل آووکادوی برشته کلاسیک روی نان تا ظرفی از گوشت خوک با تخم‌مرغ و سبزیجات سرکه‌ای و یا پودینگ برنج با ماست، دانه‌ها و انواع تمشک‌هاست.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

اسپرسو با مقدار زیادی شیر جوشانده شده را فراموش نکنید که حتی استارباکس هم به‌پای آن نمی‌رسد.

 

آرژانتین

تنها یک کلمه یک صبحانه آرژانتینی را توصیف می‌کند: «فکتوراس». کلمه‌ای غالب برای شیرینی‌هایی که دربردارنده‌ی دنیای شیرین و خمیری در شکل‌ها، اندازه‌ها و مزه‌های مختلف است.

برخی از مشهورترین شیرینی‌های آرژانتین شامل مدیالون است که یک شیرینی هلالی شکل است، و از بومباس و بولاس د فریل یا خمیر آجیلی سرخ‌شده و کوروس تشکیل شده است که معمولاً با شکلات پوشانده شده است. بیشتر آن‌ها را با دولچه دولچه یا کرم پاسترلا که یک کاستارد وانیلی است پر می‌کنند.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

بشقابی از این شیرینی‌ها را با قهوه میل کنید.

 

آلمان

در سرزمین بسیاری از سوسیس‌ها، تعجبی ندارد که سوسیس و سایر گوشت‌ها نقش مهمی در صبحانه سنتی آلمان یعنی فروشتوک داشته باشند.

صبحانه آلمانی‌ها شامل انواع مختلف سوسیس، گوشت سرد با پنیر یخ‌زده، پنیر، نان و رول‌ها (شامل چوب‌شور)، همچنین میوه‌های تازه، تخم‌مرغ آب پز و چاشنی‌هایی مانند مرباهای خانگی می‌شود. برای سهولت انتخاب، گونه‌های مختلفی از موارد بالا به مردم عرضه می‌شود.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

 

برزیل

اگر نمی‌توانید دست از خوردن پاو د کوئیجو که رول‌های پنیر پخته‌شده است بکشید، خوشحال باشید، چون این نوع غذا که به فرهنگ برزیلی گره‌ خورده را می‌توانید در هنگام صبحانه نیز میل کنید.

اما برای تنوع در نان‌های صبحانه‌ی برزیلی هم که شده بولو د فوبا را امتحان کنید. این نان یک کیک تهیه‌شده از آرد ذرت با بافتی مرطوب و خامه‌ای است که به آن پارمزان رنده شده و نارگیل خورد شده نیز اضافه‌شده است. این کیک که به‌صورت تکه‌‌ای عرضه می‌شود، می‌تواند گزینه مناسبی برای سرو چای عصر با کیک باشد.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

 

تونس

طرفداران غذاهای خوش‌طعم، لبلبی را دوست خواهند داشت، این سوپ نخود پر ادویه در تونس یک صبحانه محسوب می‌شود. نخود و پاستای هاریسا دو ماده اصلی در طبخ لبلبی هستند اما هرکسی برای طبخ این غذاهای ساده و خوشمزه دستورالعمل مخصوص به خود را دارد.

گاهی اوقات به آن تکه‌های نان، گاهی لیمو و گاهی افزودن ماست و روغن‌زیتون به آن مزه آن را خامه‌ای‌تر می‌کنند، اما در حالتی می‌توان از آن لذت برد.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

و چون معمولاً روی آن تخم‌مرغ آب پز می‌گذارند، باعث می‌شود که کل روز سیر باشید.

 

بلغارستان

بلغاری‌ها طبق یک سنت قدیمی از نان‌های باقی‌مانده برای صبحانه روز بعد که پوپارا نامیده می‌شوند استفاده می‌کنند. این صبحانه گرم و خوشمزه غذای محبوب دوران کودکی بسیاری از بلغاری‌هاست. نه کاملاً شبیه به آش است و نه پودینگ نان، بلکه ترکیبی از هردو می‌باشد.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

روی تکه نان‌ها شیر گرم یا چای می‌ریزند و با پنیر سیرنه بلغاری، کره و شکر مخلوط نموده و تا وقتی‌که نان‌ها شیر را به خود جذب کنند آن را کنار می‌گذارند.

سیرنه نوعی پنیر فتا است که از بسیاری از پنیرهای اروپای شرقی نرم‌تر و خامه‌ای‌تر است، پس باعث شور شدن صبحانه نمی‌شود و بافت آن مانند بافت پنیر بز می‌شود.

 

ترکیه

کاهوالتی صبحانه‌ی سنتی ترکیه است که هرکسی می‌تواند تکه‌ای از آن را برای صبحانه میل کند. برای دوستداران اسنک و تغذیه‌های مختلف، تنوعی که در این صبحانه وجود دارد جای هیچ‌گونه کمبودی را باقی نمی‌گذارد.

نان‌های ترکی مانند سیمیت که یک قرص نان دایره‌ای و خوابانده شده در دانه‌های مختلف است یا پید که یک نان مسطح است در کنار بشقابی از پنیر فتا و سایر پنیرهای تازه و نمکی، زیتون و عسل سرو می‌شوند. تخم‌مرغ معمولاً با تکه‌های سوجوق که سوسیس گاو خشک‌ شده و مزه دار شده با سیر، فلفل قرمز، زیره سبز و سماق است پخته می‌شود.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

 

گوام

این جزیره کوچک که عملاً جزئی از قلمرو آمریکا در اقیانوس آرام است، نقطه عطف فرهنگ پخت‌وپز است، با غذاهایی که نشان‌دهنده تأثیرپذیری آن‌ها از سایر کشورهایی است که طی قرن‌ها حاکم بر این سرزمین بوده‌اند.

مانند بسیاری از کشورهای آسیایی اقیانوس آرام، کنسرو گوشت خوک در کنار برنج سرخ‌شده و تخم‌مرغ یک صبحانه ایده‌آل محسوب می‌شود. اما در کنار سوسیس خوک چامورو که بسیار محبوب است، یک سوسیس تازه با ترکیبات گوشت خوک و فلفل و سیر هم وجود دارد که در مناطق بومی این جزیره طبخ می‌شود. این سوسیس را در داخل نان گریل کرده و برای صبحانه میل می‌کنند.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

 

پرتغال

نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و مقدار زیادی شیر در پرتغال اولین سفارش مردم محسوب می‌شود. اوما می د لیته که نیمی شیر و نیمی قهوه است یا اوم گالا که بیشتر شیر با کمی قهوه است، راحت‌ترین نوشیدنی‌ها برای شروع روز می‌باشند.

گرچه بیشتر پرتغالی‌ها در کنار قهوه، تکه کوچکی نان برشته‌شده میل می‌کنند، اما بهترین چیز برای خوردن این قهوه خوشمزه شیرینی د ناتا یا تارت های کاستارت تخم‌مرغ است. این شیرینی‌ها که ترکیبی از خمیری صدفی شکل مانند هستند و داخلشان با کرم کاستارد پر می‌شود، به‌اندازه اسنکی که در زمان قهوه خوردن در ساعت 11 صبح سرو می‌شوند در پرتغال محبوبیت دارند.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

 

اوکراین

پنکیک‌های سیرنیکی اوکراین که از داخل بسیار نرم و از بیرون طلایی‌رنگ و ترد هستند، همیشه در ویترین مغازه‌های پنج ستاره برای میان وعده نهار و یا صبحانه جای دارند.

ماده تشکیل‌دهنده این پنکیک بسیار ساده است: پنیر تازه بانام تورینگ، که شباهت زیادی به پنیر ریکوتا یا روستایی دارد. ترد بودن قسمت بیرونی به خاطر فروکردن سریع آن داخل آرد مانند کلوچه صبحانه است.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

روی این پنکیک‌ها نیز می‌توان همانند پنکیک‌های آمریکایی یا نان‌های برشته‌شده فرانسوی، میوه تازه یا کنسرو شده یا پودر شکر ریخت اما مانند پنکیک‌های سیب‌زمینی این پنکیک‌ها نیز با کمی خامه‌‌ی ترش، خوشمزه‌تر می‌شوند.

 

جامائیکا

برای خوردن صبحانه در جامائیکا، غذایی وطنی‌تر از خوراک غلاف تخم آکه و ماهی و ماهی شور وجود ندارد. آکه که میوه‌ای شیرین و مانند گلابی است با ماهی شور، گوجه، سیر و فلفل و پیاز سرخ‌شده و در کنار هم طعمی شیرین، نمکی و پر ادویه ایجاد می‌کند.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

 

تایوان

درحالی‌که یک لیوان شیر معمولاً در آمریکا به‌عنوان بخشی از یک صبحانه متعادل تبلیغ می‌شود، دو جیانگ توانسته سنت‌ها را به سطوح جدیدی وارد کند. این شیر سویای تازه مخصوص تایوان بوده و معمولاً صبح‌ها به‌صورت تازه توسط فروشندگان خیابانی و رستوران‌ها به خریداران عرضه می‌شود.

این نوشیدنی که در زمستان به‌صورت داغ و در تابستان به‌صورت سرد سرو می‌شود، در کنار پنکیک‌های تره‌فرنگی، کلوچه‌های خمیری و پودینگی که بخشی از صبحانه مردم تایوان‌اند، سرو می‌شود. برای لذت بیشتر می‌توانید کلوچه خود را داخل شیر سویا فروکنید.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

 

ایتالیا

ایتالیایی سرشان شلوغ‌تر از آن است که صبحانه بخورند اما همیشه برای قهوه و شیرینی ایتالیایی وقت دارند. در هنگام صبح معمولاً قهوه اسپرسو یا کاپوچینو در کنار شیرینی‌های ساده‌ای مانند کورنتو و یا کروسان سرو می‌شوند که با کاستارد یا نوتلا پر شده‌اند.

اسفوگلیاتله که یک شیرینی ترد و چندلایه است با پنیر ریکوتای شیرین، یک صبحانه استاندارد در ایتالیا محسوب می‌شود.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

 

آمریکا

وقتی نوبت به میان وعده کلاسیک آمریکایی می‌رسد، نمی‌توانید پنکیک‌های شیر و کره را با بیکن‌های ترد از دست دهید. تناقض مزه‌های شور و شیرین، این صبحانه را نزد بچه‌ها و بزرگ‌ترها محبوب کرده است. می‌توان بلوبری های تازه و چیپس‌های شکلاتی را با این پنکیک‌ها سرو کرد، همچنین می‌توان روی آن شیره افرا و کره نیز ریخت.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

 

روسیه

شاید زیاده‌روی بنظر برسد اما خاویار، یک  صبحانه‌ی روسی است. روسی‌ها در میان وعده‌های آخر هفته‌ی خود از خاویار قرمز یا سیاه روی پنکیک استفاده می‌کنند. هرچند در سایر روزهای هفته صبحانه‌ی ساده‌تری دارند. در آخر هفته‌ها روسی‌ها خاویار را روی نان تیره و شیرینی می‌ریزند که نامش نان سیاه است و گاهی نیز روی آن کره نیز می‌مالند.

مهم‌تر آنکه در کنار هر میز صبحانه حتماً یک قوری چای سیاه نیز وجود دارد.

مردم کشورهای مختلف با چه صبحانه ای روز خود را آغاز می‌کنند؟

منبع: CNN


ارسال نظر
کد امنیتی

http://www.javanannews.ir/fa/News/125491/مردم-کشورهای-مختلف-با-چه-صبحانه-ای-روز-خود-را-آغاز-می‌کنند؟
بستن   چاپ