آریا جوان
در 65سالگی عاشق دختری 40ساله شدم
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 09:52:37
آریا جوان - خراسان / مردی هستم 65 ساله که 10 سال پیش، بازنشسته شدم. تقریبا 5 سال پیش بود که از همسرم جدا شدم. سال‌ها پیش باید آن تصمیم را می‌گرفتم اما شرایطش فراهم نبود. البته آخر هر هفته، بچه‌هایم به خانه‌ام می‌آیند. الان برای ازدواج به مشکل خوردم و نمی‌دانم یک همسر خوب باتوجه به شرایطم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. به دختری 40 ساله علاقه دارم. راهنمایی کنید.
مخاطب‌گرامی، باتوجه به شرایطی که مطرح کردید،‌تشخیص برخی سخت‌گیری‌ها یا قالب‌های ذهنی یا انتظارات نسبتا محتوم در خود و طرف‌مقابل و دقت در انتخاب همسر بر مبنای همخوانی و تجانس حداکثری در موارد یاد شده، باید مورد توجه ویژه شما قرار بگیرد. به‌طور مثال، نوع مراوده با اقوام و خویشان دور و نزدیک باید مشخص شود. ممکن است شما هر هفته مایل باشید در مهمانی خانوادگی روز جمعه دختر و پسر خود را ملاقات کنید و همسر آینده شما برعکس چندان میلی به این کار نداشته یا حوصله مهمان‌داری هر هفته را نداشته باشد. توجه به مواردی از این دست که در واقع عادت‌های جدی و شکل گرفته‌ای است که بر آن پافشاری دارید و حاضر به کوتاه آمدن نیستید، مهم است. این موضوع را هم عرض کنم به هرحال شما نمی‌توانید همسری برگزینید که کاملا با شما هماهنگ باشد بلکه اگر در نیمی از موارد هم تجانس وجود داشت، کفایت می‌کند.
مشاوره حقوقی بگیرید
برای برخی زوج‌ها و همچنین بچه‌هایشان، موضوع ارث و شفافیت اوضاع مالی در ازدواج بالای 60 سال، مهم است که بی‌تردید مشاور حقوقی، مسیرهای مناسب و مورد وفاقی را برای شما ترسیم خواهد کرد و بهتر است از آن ها مشورت بگیرید.
تقاوت سنی‌تان را جدی بگیرید
به واسطه تفاوت سنی نزدیک به 20 سال، شما و شخص مد نظرتان باید درباره انتظارات‌تان در ازدواج پیش رو کاملا آگاه باشید تا از به اصطلاح ناکامی‌های طبیعی که بین شما رخ می‌دهد، دچار غم‌زدگی و کاهش انگیزه و بی‌میلی به ادامه زندگی نشوید. برای مثال هماهنگی عاطفی و زناشویی شما بی‌تردید فاصله مشهودی با هم دارد که قبل از ازدواج باید درباره آن کاملا آگاه باشید و موارد دیگر که توصیه می‌شود با مراجعه به مشاور با تجربه و خبره از فهرست انتظارات درست و نادرست هم مطلع شوید و در نهایت با وقوف به آن، تصمیم معتبر و محکمی بگیرید.

انتظارات بی جا را فراموش کنید
نکته آخر این که میل و اشتیاق برای ازدواج، غریزی و درونی است و شما را به سمت ازدواج سوق می‌دهد اما نیروی لازم برای بقا و ماندن در ازدواج، در خود آن تولید می‌شود و منشاء آن، توانایی برآورده کردن انتظارات درست و حل و فصل انتظارات نادرست مبتنی بر احترام و محبت است.
نویسنده : رضا زیبایی | ‌ کارشناس‌ارشد روان‌شناس‌بالینی

http://www.javanannews.ir/fa/News/1282772/در-65سالگی-عاشق-دختری-40ساله-شدم
بستن   چاپ