آریا جوان
کفپوش های بتنی جایگزین آسفالت در معابر فرعی و پارکینگ های عمومی کیش می شود
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 16:38:14
آریا جوان - طرح جایگزینی تدریجی رو سازی آسفالت خیابان های فرعی و پارکینگ های عمومی و مناطق سیاحتی کیش با کفپوش بتنی با هدف بهبود کیفیت ارائه خدمات به کیشوندان و کاهش هزینه ها در کیش اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس امین صفایی سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این روش اجرایی به عنوان نمونه از زمستان 97 در بلوار دریا آغاز شد و از ابتدای اردیبهشت امسال در شهرک صدف ادامه یافته است، گفت: در حال حاضر جایگزینی این روکش بجای روکش های فرسوده آسفالت در خیابان های انوری، صدرا و دهلوی در شهرک صدف اجرا شده و در مناطق تازه ساز از جمله معابر فاز 7 شهرک صدف و محوطه مصلی نیز در حال اجرا است.
وی افزود: در ادامه نیز این روش در سایر مناطق مسکونی در دست ساخت و یا به عنوان جایگزین روکش های فرسوده آسفالت در معابر فرعی مورد استفاده خواهد بود.
امین صفایی در ادامه اظهار داشت: با توجه به حجم ترافیک معابر، عمر مفید آسفالت در این مناطق می تواند بین 7 تا 10 سال باشد که البته از سال پنجم و ششم برای جلوگیری از نفوذ آب در بدنه راه و حفظ عمر باقیمانده آسفالت، ترک های ظاهری آسفالت ترمیم می شود و چنانچه این ترمیم به موقع انجام نشود نیاز به روکش مجدد آسفالت با صرف هزینه های مضاعف خواهد بود.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات توجه به جنبه های زیست محیطی، قابلیت جذب آب بالاتر و انتقال به سفره های آب زیر زمینی و جلوگیری از جاری شدن روان آب ها، ایجاد زیبایی بصری، سهولت در تعمیر و تعویض، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، عمر مفید بالاتر و امکان بازیافت را از جمله مزایای کفپوش های بتنی نسبت به آسفالت دانست.
وی خاطرنشان ساخت افزایش قیمت قیر در دو سال اخیر موجب شده است که از نظر هزینه تمام شده اجرای کفپوش بتنی با رعایت مشخصات فنی و استانداردی در قیاس با آسفالت، اقتصادی تر باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/128502/کفپوش-های-بتنی-جایگزین-آسفالت-در-معابر-فرعی-و-پارکینگ-های-عمومی-کیش-می-شود
بستن   چاپ