آریا جوان
سفارت لبنان در ایران "بازگشت زاکا" به بیروت را تایید کرد
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 17:48:32
آریا جوان -
سفارت لبنان در ایران "بازگشت زاکا" به بیروت را تایید کرد
k ١.٧
٠
ایسنا / یک مقام مسئول در سفارت لبنان در تهران با اعلام خبر آزادی «نزار زاکا» اظهار کرد: نزار زاکا بعد از گذراندن مراحل قضائی آزاد شد و بعد از ظهر روز سه‌شنبه تهران را به مقصد بیروت ترک کرد .
این منبع در سفارت لبنان در تهران به ایسنا گفت: این تبعه لبنانی دقایقی پیش به همراه «عباس ابراهیم» مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان تهران را به مقصد بیروت ترک کرده است.
بر اساس این گزارش، پیش از این برخی منابع لبنانی به نقل از میشل عون، رئیس جمهور لبنان ادعا کرده بودند که از زمان بازداشت نزار زاکا در تهران پیام‌هایی دریافت کرده است و با خانواده او دیدار کرده است.
میشل عون اعلام کرده است: مذاکراتی که در این راستا برگزار شد، تشخیصم این بود که مساله زاکا نباید طولانی شود بنابراین خودم اقدام کردم. نزار زاکا قبل از اینکه آمریکایی باشد لبنانی است و نباید آن‌را تنها رها کرد.
بر اساس این گزارش، نزار زاکا یک شهروند لبنانی است که بارها به دعوت ارگان‌های مختلف کشورمان به ایران دعوت شده بود. او چهار بار به دعوت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود که در مرتبه چهارم به اتهام "همکاری با دولت بیگانه علیه منافع ملی ایران" هنگامی که قصد خروج از ایران را داشت، در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد.
او به 10 سال حبس و پرداخت 4 میلیون دلار جزای نقدی محکوم شد و مدتی از دوران محکومیتش را در زندان اوین سپری کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/128667/سفارت-لبنان-در-ایران-"بازگشت-زاکا"-به-بیروت-را-تایید-کرد
بستن   چاپ