آریا جوان
شاسی بلند برقی فورد تریتوری برای بازار چین معرفی شد
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 16:56:54
آریا جوان - نسخه‌ی الکتریکی شاسی‌بلند فورد تریتوری 2020 با شعاع حرکتی 360 کیلومتر برای بازار چین معرفی شد. این خودرو تا نیمه‌ی دوم امسال، در این کشور آسیایی عرضه خواهد شد.

اولین خودرو الکتریکی فورد برای بازار چین آماده است تا نیمه‌ی دوم 2019 در این کشور عرضه شود. خودرو برقی فورد تریتوری (Ford Territory) درحقیقت نسخه‌ی مجهز به باتری شاسی‌بلند تریتوری است که سال گذشته در چین عرضه شد. نسخه‌ی بنزینی شاسی‌بلند تریتوری اساسا همان Yusheng 330 بازسازی‌شده‌ی شریک سرمایه‌گذاری مشترک فورد، یعنی ژیانگلینگ موتورز (Jiangling Motors) است. طبق گفته‌ی مسئولان فورد، نسخه‌ی الکتریکی تریتوری با هربار شارژ می‌تواند طبق استاندارد NEDC مسافتی درحدود 360 کیلومتر را بپیماید. فورد تریتوری، به‌ویژه برای خانواده‌های جوان شهرنشین طراحی شده و به‌لطف تغییرات ظریف ظاهری‌اش، از نسخه‌ی معمولی تریتوری متمایز می‌شود.
تغییرات این خودرو الکتریکی عبارت‌اند از: جلوپنجره‌ی شش‌ضلعی با طرح لانه‌زنبوری، تزیین برنزی، چراغ‌های روشنایی روز LED به‌شکل C، رینگ‌هایی با طرح آیرودینامیکی، سپر عقب جدید، قسمت عقب بدون لوله‌های خروجی اگزوز و طرح متمایز چراغ‌های عقب LED.
مقاله‌های مرتبط:
فورد تریتوری 2018 در چین معرفی شد فورد تریتوری، براساس یک مدل چینی تولید خواهد شد
در داخل کابین، فورد تریتوری برقی بسیار شبیه مدل بنزینی خود به‌نظر می‌رسد و مواردی ازجمله دسته‌دنده‌ی سیستم انتقال قدرت و داشبورد دیجیتال 10.25 اینچی آن را همچنان حفظ کرده است. صفحه‌نمایش لمسی مرکزی 10 اینچی از نوع LCD نیز از جمله امکانات استاندارد شاسی‌بلند برقی فورد به‌شمار می‌رود. ازطریق این صفحه‌نمایش سیستم سرگرمی و اطلاعاتی، سیستم تشخیص صدا وجود دارد و کاربر با کمک اپلیکیشن گوشی هوشمند خود می‌تواند وضعیت شارژ باتری خودرو الکتریکی را بررسی و کنترل کند و از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های شارژ موجود نیز آگاه شود. فناوری‌های ایمنی موجود در این مدل از این قرارند: سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی پارک، هشدار نقطه‌ی کور، هشدار خروج از خط حرکت، کنترل هوشمند نور بالا و تشخیص علائم ترافیکی.
فورد تریتوری برقی در کارخانه‌ی ژیانگلینگ مونتاژ می‌شود و اولین وسیله‌ی نقلیه الکتریکی است که طبق طرح تولید جدید فورد برای چین عرضه می‌شود. خودروساز آمریکایی در سه سال آینده، بیش از 30 خودرو جدید از جمله 10 مدل الکتریکی با برندهای فورد و لینکلن در چین معرفی خواهد کرد. اولین خودرو الکتریکی فورد در سطح جهانی، کراس‌اوری الهام‌گرفته از موستانگ است که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/130127/شاسی-بلند-برقی-فورد-تریتوری-برای-بازار-چین-معرفی-شد
بستن   چاپ