آریا جوان
همکاری دو استارتاپ مبتنی‌بر اتریوم برای بیمه‌کردن دارایی کاربران
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 16:56:55
آریا جوان - دو استارتاپ مبتنی‌بر اتریوم برای افزایش دادن ایمنی دومین بستر بزرگ بلاک‌چین جهان و بیمه کردن دارایی‌های کاربران، با هم همکاری می‌کنند.

شرکت بیمه‌ی Nexus Mutual و ارائه‌دهنده‌ی خدمات والت Argent، در حال برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی یک قرارداد هوشمند و بیمه ، به منظور حفاظت از دارایی مشتریان والت آرجنت دربرابر هکرها هستند. قرارداد هوشمند با بلوکه کردن موقتی انتقال پول، بیش از یک سقف مشخص در طول روز و به آدرس‌هایی که در فهرست سفید کاربران نیستند، مانع خالی شدن حساب آن‌ها توسط سارقین اینترنتی می‌شود. کاربران مانند بانک‌ها که ممکن است در تراکنش‌ها دخالت کرده و مانع کلاه‌برداری از کارت‌های اعتباری یا فعالیت‌های مشابه شوند، 24 ساعت فرصت خواهند داشت تا تراکنش بلوکه‌شده را لغو کنند. درحال‌حاضر ارزهای دیجیتال به‌صورت پیش‌فرض بیشتر شبیه به پول نقد عمل می‌کنند تا اعتبار بانکی؛ یعنی اگر از دست بروند، راهی برای بازگشت آن‌ها نیست. ایتمار لیسوئیسی (Itamar Lesuisse)، یکی از بنیان‌گذاران آرجنت می‌گوید: ما می‌خواهیم نه فقط استفاده‌کنندگان از ارز‌های دیجیتال، بلکه کاربرانی که تازه به این جمع می‌پیوند، خدماتی مانند خدمات بانک‌شان دریافت کنند. امنیت ارزهای رمزنگاری‌شده درحالت پیش‌فرض بیشتر شبیه به پول نقد است تا اعتبار بانکی
اما اگر قرارداد هوشمند نیز از عهده‌ی محافظت از کاربران برنیامد، صندوقی که آرجنت و نکسوس ایجاد می‌کنند، دارایی کاربران را دربرابر سرقت بیمه می‌کند. کاربران برای سیهم شدن در این امر باید توکن ویژه‌ی نکسوس یعنی NXM را داشته باشند تا از خدمات آن بهره‌مند شوند. این کار شبیه دریافت سود سرمایه توسط بیمه‌‌شدگان شرکت بیمه‌ی نکسوس است. البته پرداختی به مشتریان نیز با توکن فوق صورت خواهد گرفت. هیو کارپ (Hugh Karp)، مؤسس نکسوس نیز اظهار داشت: در حالت کلی، هدف ما ایجاد پوشش بیمه‌ای برای دارایی‌های کریپتویی است که به پوشش‌های معمول دسترسی ندارند.
بازگشت به آینده
مطمئنا، این پوشش بیمه‌ای مانند پوشش FDIC که توسط دولت ایالات متحده ارائه می‌شود نخواهد بود؛ اما نکسوس دیدگاه‌های سنتی اصول همکاری مشتری‌محور و متمرکز بر جامعه را که در صنعت سودمحور بیمه‌ی امروز، کاملا از میان رفته است، با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های موجود به کار می‌گیرد. مقاله‌های مرتبط:
اتریوم؛ ارز دیجیتال پیشتاز در میزان پردازش تراکنش‌ها
این خدمات جدید از هفته‌ی گذشته ارائه شده است. لیسوئیسی می‌گوید که آرجنت به این اقدام خود جهت محافظت از کیف پول الکترونیکی کاربران افتخار می‌کند و آن‌ها اولین کسانی خواهند بود که از توکن NXM در مقابل قراردادهای هوشمند آرجنت استفاده خواهند کرد. او گفته است: ما می‌خواهیم به مردم نشان دهیم که چقدر از کارمان مطمئن هستیم. ما روی خودمان شرط می‌بندیم. کارپ نیز با نیم‌نگاهی به آینده اظهار داشته است که بخش مهم دیگری که می‌توان پوشش داد، دارایی‌های قراردادهای هوشمند دفی (DeFi، مخفف دارایی غیرمتمرکز) هستند. بنیان‌گذار نکسوس می‌گوید: Maker،Compound، Uniswap و دیگر نرم‌افزارها که با سرعت بالا در حال انباشت دارایی‌ها هستند، قراردادهای نسبتا سختی دارند، با این وجود تعدادشان هر روز بیشتر می‌شود و احتمال اینکه باگی داشته باشند، صفر نیست. اشاره‌ی کارپ به سه نرم‌افزار مهم غیرمتمرکز مبتنی‌بر اتریوم (ethereum) است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/130128/همکاری-دو-استارتاپ-مبتنی‌بر-اتریوم-برای-بیمه‌کردن-دارایی-کاربران
بستن   چاپ