آریا جوان
اشرف‌غنی: نمی گذاریم از خاک افغانستان علیه ایران استفاده شود
جمعه 24 خرداد 1398 - 22:33:38
آریا جوان -
اشرف‌غنی: نمی گذاریم از خاک افغانستان علیه ایران استفاده شود
k ١.٥
٠
شبکه خبر / رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر توسعه همکاری ها با تهران، گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان علیه ایران استفاده شود.
"محمد اشرف غنی" عصر امروز جمعه 24 خردادماه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و در دیدار با حجت الاسلام حسن روحانی با تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش ایران در منطقه گفت: افغانستان خواهان توسعه همکاری ها با تهران در همه زمینه ها است.
وی تصریح کرد: ما خواهان نقش پررنگ ایران در مذاکرات صلح افغانستان هستیم و موضوع مواد مخدر نیز از جمله موضوعاتی است که باید در چارچوب مذاکرات دوجانبه و بین المللی پیگیری شود.
رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت: تهران و کابل باید با مشارکت یکدیگر علیه قاچاق مواد مخدر، افراط گرایی و تروریسم مبارزه کنند.
اشرف غنی تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان علیه ایران استفاده شود.
سازمان همکاری شانگهای سازمانی بین دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی بنیان گذاشته شد. چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و هند اعضای اصلی و ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.
نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای 23 و 24 خرداد با حضور سران 11 کشور از جمله روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند، پاکستان و ایران در شهر بیشکک برگزار شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/131302/اشرف‌غنی--نمی-گذاریم-از-خاک-افغانستان-علیه-ایران-استفاده-شود
بستن   چاپ