آریا جوان
راه حل منطقی پوتین برای حفظ برجام
شنبه 25 خرداد 1398 - 15:59:17
آریا جوان -
راه حل منطقی پوتین برای حفظ برجام
k ١١
١١
تسنیم / رئیس جمهوری روسیه با ابراز نگرانی از وضعیت پیچیده کنونی پیرامون برجام به‌خاطر خروج آمریکا از آن، بار دیگر از همه طرفین شرکت کننده در توافق هسته‌ای خواست تا به تعهداتشان در چارچوب این توافقنامه پایبند باشند.
به گزارش خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز در نشست سران کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) که در دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) در حال برگزاری است، از همه طرفین شرکت کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواست تا به تعهدات خویش در چارچوب آن پایبند باشند.
پوتین تاکید کرد: «وضعیت بوجود آمده کنونی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران، برای همه نگران کننده شده است. ما معتقدیم که تنها راه حل منطقی برای حفظ برجام، ادامه اجرای تعهدات در چارچوب این توافقنامه از سوی همه طرفین شرکت کننده در آن است و روسیه قصد دارد به این هدف دست یابد.»
رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که خارج شدن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، روند تحقق برجام را بطور قابل توجهی دشوار کرده و تاثیر منفی بر اوضاع کلی پیرامون رژیم عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای گذاشته است.
پوتین همچنین بر اهمیت کاهش وخامت اوضاع در منطقه شبه جزیره کره و تقویت اقدامات در جهت افزایش اعتماد برای حل و فصل این مشکل تاکید کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/131556/راه-حل-منطقی-پوتین-برای-حفظ-برجام
بستن   چاپ