آریا جوان
دختر 5 ساله‌ام به من و مادرش لگد می‌زند!
شنبه 25 خرداد 1398 - 16:04:07
آریا جوان -
دختر 5 ساله‌ام به من و مادرش لگد می‌زند!
k ١
٠
خراسان / دختری پنج ساله دارم. از سه سالگی مهد می رود ولی حدود دو ماه است که خیلی فحش می دهد. تا من یا مادرش به او می گوییم این کار زشت است، با مشت و لگد به جان‌مان می‌افتد. لطفا راهنمایی‌ام کنید با او چطور رفتار کنم؟
اعلام کرده‌اید دو ماه است که فرزند پنج ساله شما پرخاشگری آشکار و مداومی دارد که باعث نگرانی‌تان شده است. ضرورت دارد با نگاهی آسیب شناسانه به تغییر خلق وی ، به دنبال علل پرخاشگری باشید. آگاه هستید که یک عامل قطعی پرخاشگری، ناکامی یا احساس ناکامی است. باید بررسی شود کودک در مهد، منزل یا محیط اجتماعی، احساس ناامنی یا ناکامی دارد و دلیل آن چیست؟
احساس امنیت دارد؟
موضوع دیگری که باید مدنظر قرار گیرد، احساس ناامنی و تهدید شدن کودک است که می‌تواند باعث بیقراری عصبی و واکنش‌های تند او شود. یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان، امنیت و احساس امنیت است که اگر سلب شود، انسان دچار بیش برانگیختگی می‌شود و موجبات نگرانی اطرافیان را فراهم می‌سازد. کودکی که در مدرسه، خانه و مهد احساس امنیت داشته باشد، کمتر بیقراری و واکنش تند دارد.
شاید شرطی اش کرده‌اید!
در مواردی هم ممکن است کودک، پدر و مادر را شرطی و با پرخاشگری، والدین را تسلیم خواسته‌های غیرمنطقی خود می‌کند. در این مواقع، پرخاشگری به ابزاری برای رسیدن به نیازها تبدیل می‌شود که این شیوه ارتباطی و شرطی شدن والدین به وسیله پرخاشگری یا قهر کردن مکرر یا امتناع از غذا خوردن و ... باید متوقف شود و والدین تحت تاثیر این واکنش، تسلیم باج خواهی یا امتیازدهی نشوند.
نویسنده : عبدالحسین ترابیان | کارشناس ارشد روان شناسی

http://www.javanannews.ir/fa/News/131582/دختر-5-ساله‌ام-به-من-و-مادرش-لگد-می‌زند!
بستن   چاپ