آریا جوان
بهترین بازی‌های بتل رویال شبیه PUBG که باید تجربه کنید
يکشنبه 26 خرداد 1398 - 13:01:25
آریا جوان - اگر می‌خواهید با 15 بازی شبیه به PUBG که همگی در سبک بتل رویال هستند آشنا شوید، با زومجی همراه باشید.

این روزها بازی‌های سبک بتل رویال سروصدای زیادی به‌پا کرده‌اند و طرفداران بسیاری را از سراسر جهان به‌سمت خود جذب کرده‌اند. یکی از بازی‌های این سبک که هیجان و تب‌ و تاب بسیاری در دنیای گیمینگ به‌راه انداخته و تقریبا هرکسی که وارد آن شود به‌سادگی از آن دل نمی‌کند، بازی PlayerUnknown"s Battlegrounds است که توسط استودیو بلوهول توسعه داده شده است. در این مقاله قصد داریم بازی‌هایی را که مانند این اثر در سبک بتل رویال ساخته شده‌اند به شما معرفی کنیم.

1: بازی Apex Legends
جدیدترین عضو از میان این 15 بازی، Apex Legends است که توسط استودیو ریسپاون ، استودیویی که بازی Titanfall 2 را ساخته، توسعه داده شده است. این بازی نیز درست در دنیایی شبیه به دنیای تایتال فال جریان دارد با این تفاوت که دیگر خبری از پرش‌های بلند و راه‌رفتن‌های روی دیوار و همچنین تایتان‌های غول‌پیکر نیست. می‌توان این بازی را ترکیبی از بازی‌های Overwatch و PUBG دانست که در آن هریک از شخصیت‌ها دارای توانایی‌ها و قدرت‌های خاص خود هستند و با گیم‌پلی سریعی که جریان دارد، حس و حال منحصر‌به‌فردی به بازیکن می‌دهند. شخصیت‌هایی مانند Wraith که قابلیت لینک کردن دو نقطه ازطریق ریفت را دارند یا شخصیت Bloodhound که می‌تواند ردپای دشمنان را مشاهده کند، تنها بخشی از صحنه‌های مهیج این بازی رایگان هستند.

2: حالت Blackout بازی Call of Duty: Black Ops 4
حالت Blackout بازی Call of Duty: Black Ops 4 یکی از اولین حالت‌های بتل رویال موجود در یک بازی AAA است. استودیو تری آرک با ساخت این حالت جذاب، با وارد کردن بازیکنان به نقشه‌های جذاب مجموعه‌ی Black Ops و قرار دادن آن‌ها در یک محیط از همه نظر مناسب و به اصطلاح پولیش خورده، باعث شده که حس و حالی بسیار خوب به‌ آن‌ها منتقل شود؛ به‌طوری که ممکن است دیگر حال و هوای بازی PUBG به سرشان نزند. به جرات می‌توانیم بگوییم که این حالت را می‌توانید جایگزین موقتی یا همیشگی PUBG کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

3: بازی Ring of Elysium
اگر شما نیز جزو کسانی هستید که تعصب خاصی رو پی سی دارید و از اینکه یک پی سی گیمز هستید به خود می‌بالید، می‌توانید بازی انحصاری Ring of Elysium را که به‌صورت رایگان شما را وارد یک محیط با سبک بتل رویال می‌کند، تجربه کنید. این بازی که کاملا رایگان است توسط استودیوی چینی تنسنت توسعه داده شده است. بازی Ring of Elysium که در ابتدا تنها برای گوشی‌های موبایل منتشر شده بود، حالا به‌صورت انحصاری برای کامپیوتر در دسترس قرار دارد و مواردی همچون بتل پس‌های متنوع مانند بازی Fortnite، نقشه‌ای بسیار بزرگ، مجموعه‌ی بزرگی از سلاح‌های مختلف و حتی وسایلی مانند دوچرخه را در اختیار شما قرار می‌دهد تا حال و هوایی مشابه PUBG و شاید بهتر از آن را نیز تجربه کنید. این اثر زیبا با ترکیب سبک واقع‌گرایانه‌ی PUBG و گرافیک قابل‌قبولی که دارد، تمام تلاش خود را می‌کند تا مخاطبان مختص‌به‌خود را از بین پی سی گیمرها جذب کند.

4: بازی Dying Light: Bad Blood
بازی Dying Light به‌عنوان یک اثر زیبا که مواردی مانند ورزش پارکور و زامبی‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده بود، در سال 2015 منتشر شد و توانست آن‌قدر در بین هواداران این سبک محبوب شود که حتی سه سال پس از انتشار نیز قابل تحسین بود که بشنویم هنوز تعداد زیادی بازیکن در این ساخته‌ی استودیو تکلند در حال رقابت با یکدیگر هستند. توسعه‌دهندگان بازی برآن شدند که به‌دلیل محبوبیت بالای آن، یک اسپین آف با نام Dying Light: Bad Blood منتشر کنند که خودشان از آن با عنوان یک بتل رویال خشن و بی‌رحم اسم می‌برند. روش بازی این‌طور است که 12 بازیکن وارد بازی می‌شوند و با در دست گرفتن سلاح‌های سرد، سعی در جمع‌آوری نمونه خون به میزان کافی دارند تا درنهایت بتوانند با احضار هلی‌کوپتر و نشستن بر تنها صندلی موجود در آن، از آن منطقه‌ی خونین خارج شوند. تفاوتی که این بازی با سایر بازی‌های سبک بتل رویال دارد این است که نیازی نیست حتما تمامی افراد را از بین ببرید و به‌عنوان آخرین نفر از مهلکه فرار کنید؛ بلکه فقط کافی است که به‌شکلی مناسب خود را به هلیکوپتر برسانید و از منطقه فرار کنید. اما مسئله‌ی دیگری که وجود دارد این است که تنها دشمنان شما همان 11 نفر دیگر نیستند؛ بلکه باید برای جمع‌آوری نمونه خون به سمت محل‌هایی بروید که توسط زامبی‌ها مراقبت می‌شوند. هر محل که بهتر مراقبت می‌شود، نمونه خون بیشتری برای شما خواهد داشت. این بازی با ترکیب المان‌های PVE و PVP همراه‌با حرکات جالبی مانند پارکور، حس و حال خاصی به شما می‌دهد که تقریبا در هیچ بازی دیگری قابل دیدن نیست.

5: ماد بتل رویال بازی Arma 3
برندن گرین ، به‌عنوان یکی از عاشقان بازی‌های شبیه‌سازی نظامی، با الهام‌گیری از علاقه‌ خود به این سبک تصمیم به خلق تجربه PvP متفاوتی در قالب یک ماد برای Arma 3 گرفت که نتیجه آن، ساخته شدن ماد بتل رویال این بازی بود. این حالت که به‌سرعت نیز انتشار یافت، در ابتدا با نام COD of DayZ شناخته می‌شد. البته به دلیل قدیمی شدن این ماد و این مورد که ماد مذکور صرفا توسط یک نفر ساخته شده، نباید از آن انتظار تجربه خیلی درجه یکی در حد PUBG داشته باشید. درعوض با یک حالت بتل رویال طرف هستیم که با کمال صبر و دقت پیاده‌سازی شده و گیم‌پلی واقع‌گرایانه‌ای دارد و توانسته با ترکیب هیجان موجود در سبک بتل رویال و المان‌های بازی‌های شوتر، محصول خوبی به‌وجود آورد. شدت و هیجان موجود در سبک بتل رویال دقیقا در این حالت نیز حس می‌شود و این حقیقت که دیگر شما تنها هستید و باید روی پای خود باشید، بازی را از لحظات استرس‌آور پر کرده است. تجربه این ماد به‌نوعی شما را با ریشه‌های سبک بتل رویال و اولین ساخته برندن گرین آشنا خواهد کرد و به همین دلیل ارزشمند است.

6: حالت Motor Wars بازی GTA Online
شرکت راک استار را همه به‌عنوان شرکتی می‌شناسند که به‌جای ادامه دادن راه دیگر شرکت‌ها، همیشه جلودار صف نوآوری در بازی‌های ویدیویی بوده است اما محبوبیت حالت بتل رویال باعث شد تا آن‌ها هم با الهام از آثار دیگر، چنین حالتی را به GTA Online اضافه کنند. در سال 2017 و در قالب بخشی از آپدیت ٰSmuggler’s Run بود که یک حالت جدید به‌نام Motor Wars به بازی GTA Online اضافه شد. از این حالت به‌عنوان یک حالت خشن، سخت و پرالتهاب یاد می‌شود که در آن تیم‌ها باید در زمانی تعیین شده به‌دنبال به‌دست آوردن وسایل موتوری مجهز به سلاح باشند تا بتوانند با استفاده از آن‌ها، تمامی رقیبان را از میان بردارند و به تنها پیروز میدان تبدیل شوند. شما باید درنهایت تبدیل به تیم پیروز شوید و در این مسیر باید با موانع بسیاری مانند آسمان‌خراش‌ها و افرادی که سوار بر خودروهای زرهی و مجهز به سلاح‌های کالیبر 50 هستند، مواجه شوید. تمامی موارد ذکر شده را در قالب گرافیک و گیم‌پلی روان و جذاب GTA 5 در نظر بگیرید تا به کلیت و زیبایی این حالت محبوب بیشتر پی ببرید.

7: بازی Fortnite
با اینکه بازی فورتنایت بارها به دلیل مواردی حاشیه‌ای چون متهم‌شدن به کپی برداری از پابجی یا حتی شکایت از یک هکر نوجوان مورد توجه قرار گرفته، اما هنوز هم نمی‌توان منکر محبوبیت بالای آن در بین آثار بتل رویال شد. از زمانی‌که حالت بتل رویال در سال 2017 به بازی فورتنایت اضافه شد، مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت و توانست به محبوب‌های فوق‌العاده‌ای برسد و مخصوصا در زمینه بازار کنسول‌ها هم به‌سبب انتشار رایگان و سریع‌تر روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، عملکرد بهتری از پابجی داشت. حالت بتل رویالی که بازی Fortnite برای کاربران به‌ ارمغان آورد، با اضافه کردن ویژگی‌ها و امکانات زیاد به‌سرعت توانست جای خود را از سایرین جدا کند. مواردی مانند کرفتینگ، مدیریت منابع، سلاح‌های جذابی که به مرور به بازی اضافه می‌شوند و یک گیم‌پلی روان و نفس‌گیر برای تبدیل شدن به تنها برنده‌ی میدان، امتیازاتی بودند که باعث شدند این بازی نیز مانند سایر بازی‌هایی که مسیر موفقیت را رفته بودند، به‌درستی بپیماید. این‌ها تمامی داستان نیست و اگر بخواهیم ویژگی‌هایی مانند دژهای رسوخ‌ناپذیری که به شما کمک می‌کنند از بالا به دشمنان خود حمله کنید، راکت‌های قدرتمندی که باعث می‌شوند بتوانید از عنصر غافل‌گیری استفاده کنید، ساخت تله‌های مرگبار و تمامی موارد مشابه را اضافه کنیم، باید بگوییم که با یک بازی طرف هستیم که در آن می‌توانید با پیاده‌سازی تاکتیک‌های هوشمندانه در یک محیط مفرح، ساعت‌ها خود را سرگرم کنید.

8: بازی The Culling
جالب است بدانید که سبک بتل رویال در کل از یک فیلم ژاپنی با همین نام الهام گرفته شده است. اما بازی The Culling با الهام گرفتن از یک‌سری فیلم دیگر، داستان متفاوتی دارد. خود را در میان 16 بازیکن در میان یک جنگل تصور کنید که باید برای ازبین‌بردن یکدیگر با سلاح‌های مختلف به‌سمت هم شلیک کنید و حتی همدیگر را منفجر کنید تا درنهایت یک نفر به پیروز نهایی تبدیل شود. این سبک و سیاق ما را به‌یاد مجموعه‌ Hunger Games می‌اندازد. یکی از اولویت‌های استودیو زاویانت، توسعه‌دهنده‌ی بازی The Culling این بوده که گیم‌پلی بازی را با استفاده از سیستم کرفتینگ و سلاح‌های دستی طوری طراحی کند که شباهت کمتری به بازی‌های شوتری که از دور باید حریفان را از پا درآورد، داشته باشد. جلوه‌های گرافیکی و همچنین رنگ‌بندی محیط بازی نیز رنگارنگ درست شده تا در حین القای حس هیجان، مناظر زیبای جنگل را نیز برای بازیکنان به بهترین شکل ممکن به نمایش در‌آورد.

9: بازی Rust: Battle Royale
احتمالا شما نیز اسم بازی Rust را پیش‌تر شنیده‌اید؛ بازی که در آن صدها نفر به‌دنبال جمع‌آوری غذا و وسایل هستند و در حالی‌که بعضی از آن‌ها حتی لباس نیز به تن ندارند، با سنگ و وسایل بدوی به شما حمله‌ور می‌شوند تا آیتم‌های شما را ازآن خود کنند. هدف از ساخت این بازی القای حس بقا در طبیعت بوده تا در آن بازیکن تمام سعی خود را براین بگذارد که در محیطی خشن و سخت، تا جای ممکن جان سالم به‌در ببرد. محبوب بودن بازی موجب شد که دیر یا زود شاهد این باشیم که شخصی از راه برسد و به‌صورت غیررسمی سروری برای بازی راه بیاندازد که بازیکنان در آن به سبک بتل رویال به رقابت بپردازند. در بازی Rust: Battle Royale تمامی افراد از کناره‌های نقشه و درحالی‌که عریان هستند و تنها یک مشعل، بانداژ و نقشه به‌همراه دارند، بازی را آغاز می‌کنند. سبک و سیاق بازی درست مانند PUBG است؛ از این‌رو که تمامی بازیکنان باید تا جای ممکن تلاش کنند با ازبین‌بردن یکدیگر زنده بمانند؛ آن‌هم در نقشه‌ای که لحظه به لحظه در حال کوچک‌تر شدن است و بقای تمامی بازیکنان را همزمان تهدید می‌کند. تفاوتی که این بازی با بازی پابجی دارد این است که در Rust: Battle Royale شما بیشتر باید در حال دویدن باشید تا اینکه با روش‌های هوشمندانه به‌دنبال ازبین‌بردن رقبای خود بروید. این امر باعث می‌شود هیجان این بازی نسبت به PUBG، بیشتر از چیزی که به‌نظر می‌رسد باشد.

10: بازی H1Z1: King of the Kill
پس از ساخت ماد معروف بازی Arma 3، این بار PlayerUnknown تصمیم گرفت تا با استودیو Daybreak Games همکاری کند و یک حالت بتل رویال برای H1Z1 توسعه بدهد. این تصمیم موجب خلق بازی H1Z1: King of the Kill شد. این بازی با بهره‌مندی از گیم‌پلی روان و سریعی که دارد و اهمیت زیادی که به جنبه‌های شوتر بازی در مقایسه با جنبه‌های جمع‌آوری منابع می‌دهد، توانست گیمرها و بازیکنانی را که عاشق رقابت‌های الکترونیک هستند حسابی هیجان‌زده کند. این بازی می‌تواند برای تازه‌کاران نیز بازی خوبی برای شروع کردن در سبک بتل رویال باشد. بازی H1Z1: King of the Kill با اینکه نسبت به آثاری همچون PUBG از تعداد بازیکنان کمتری برخوردار است، اما طراحی آن طوری صورت گرفته که اساس زنده ماندن را روی مهارت بازیکن قرار داده است. از آن‌جایی که این بازی به نسبت Arma 3 بیشتر در سبک شوتر غرق می‌شود و همچنین با استفاده از سبک و استایل ساده‌تر و قیمت‌ کمتر، قطعا انتخاب مناسبی برای بسیاری از طرفداران بتل رویال، برای جایگزینی با پابجی تلقی می‌شود.

11: بازی Ark: Survival of the Fittest
بازی Ark: Survival of the Fittest را اگر بخواهیم مورد بررسی اولیه قرار دهیم، باید گفت که جلوه‌های گرافیکی بد، گیم‌پلی پر از باگ و یک واسط کاربری افتضاح بخش‌هایی از ویژگی‌های آن هستند. اما اگر بخواهیم روراست باشیم باید بگوییم که این اثر که دنباله‌ی بازی Ark: Survival Evolved است، تنها بازی است که در حال حاضر در سبک بتل رویال وجود دارد که می‌توان علاوه‌بر رقابت با رقیبان خود، حضور دایناسورهای بزرگ را نیز در آن به نظاره نشست و هرلحظه از این حقیقت ترسید که مادر طبیعت نیز یکی از دشمنان شماست که قصد حذف کردن‌تان را دارد. ترکیب حال و هوای پیش‌از‌تاریخی این بازی با سبک محبوب بتل رویال موجب شده که بازی هرچه جلوتر می‌رود، به هیجان‌ش نیز افزوده شود. تصور کنید وقتی را که سوار بر یک گوریل غول‌پیکر یا اژدها نشسته‌اید که آتش به بیرون می‌اندازد و نبردهای آخر بازی را تصور کنید که در آن وسعت درگیری‌ها به‌حدی بالاست که در هیچ بازی دیگری نمونه‌ی آن را نمی‌توانید مشاهده کنید. اگرچه این‌ روزها تعداد بازیکنان Ark: Survival of the Fittest در حال کمتر شدن است و ممکن است مدت‌زمان زیادی طول بکشد که وارد یک بازی شوید، اما قطعا اگر یک‌بار این اثر را تجربه کنید، پشیمان نخواهید شد.

12: سرورهای The Hunger Games بازی Minecraft
چندین سال پیش‌تر از بازی پابجی و درکل سبک بتل رویال، بازی Minecraft با داشتن حالت Last Man Standing، حالتی مشابه پابجی را ارائه می‌کرد. امروزه هم این بازی سرور‌های بتل رویال مختلفی دارد که البته اگر به دنبال تجربه‌ای متعادل‌تر باشید، بهتر است سراغ گزینه‌های معروف‌تری مثل Mineplex بروید. جهان قابل تخریب ماینکرفت گزینه بسیار مناسبی برای یک تجربه بتل رویال است و با اینکه به دلیل مشکلات کلی سیستم مبارزات این بازی شاید نتیجه نبرد‌ها همیشه منصفانه نباشد، اما مناسب بودن فضای کلی ماینکرفت برای کاربران کم سن و سال‌تر موردی است که باعث می‌شود تجربه این اثر مخصوصا برای این قشر پیشنهاد شود.

13: بازی Rules of Survival
با وجود نسخه رسمی پابجی و فورتنایت روی موبایل، بازی‌های بتل رویال دیگری هم در این پلتفرم هستند که تجربه آن‌ها خالی از لطف نیست. Rules of Survival یکی از همین بازی‌ها است که با وجود محدودیت‌های پلتفرم موبایل، همزمان از 120 بازیکن پشتیبانی می‌کند و با وجود داشتن مشکلاتی چون یک سری باگ‌ها، به لطف داشتن نقشه وسیع و تنوع قابل قبول در زمینه وسائل نقلیه و سلاح‌ها، یکی از تجربیات بتل رویال سرگرم‌کننده و مفرح در پلتفرم موبایل است.

14: بازی Realm Royale
تصور کنید که در بازی پابجی، پس از تیر خوردن و افتادن روی زمین، تبدیل به یک مرغ می‌شوید! بله این دقیقا اتفاقی است که در بازی Realm Royale می‌افتد و شما اگر بتوانید در این حالت مرغ فرار کنید و به شکل نهایی کشته نشوید، پس از مدتی دوباره به بازی برخواهید گشت. البته ویژگی منحصر‌به‌فرد این بازی فقط در تبدیل شدن بازیکنانش به مرغ خلاصه نمی‌شود و برای مثال، در Realm Royale شاهد شخصیت‌هایی در کلاس‌های مختلف هستیم که هرکدام خصوصیات خاص خود را دارند. این مورد باعث می‌شود تا Realm Royale، چیزی شبیه به ترکیب بتل رویال با اثری مثل World of Warcraft باشد.

15: بازی Totally Accurate Battlegrounds
آخرین گزینه موجود، بیش‌تر شبیه به یک Parody از سبک بتل رویال است. این بازی با ویژگی‌هایی همچون محیط و سبکی مفرح، ترکیب شدن با سبک بتل رویال، حضور شخصیت‌های عجیب و غریبی که در سراسر نقشه با پای پیاده یا سوار بر ماشین در حال پرسه زدن هستند و در لباس‌هایی مسخره ظاهر می‌شوند، در نوع خود شاید جالب به‌نظر برسد که برای یک‌بار هم که شده، آن را تجربه کرد. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به سبک بتل رویال هستید، نظرات خود را درباره‌ی بازی مورد علاقه‌ی خود با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/132178/بهترین-بازی‌های-بتل-رویال-شبیه-PUBG-که-باید-تجربه-کنید
بستن   چاپ