آریا جوان
نشست خبری اولین دوره رقابت های لیگ جهانی والیبال نشسته در تبریز برگزار شد؛
مدیر تیم های ملی والیبال نشسته: سازمان جهانی پارا والیبال به دلیل سابقه ایران بلافاصله میزبانی ما را پذیرفت
دوشنبه 22 آبان 1396 - 1:48:30 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - دبیرکل پارا والیبال منطقه آسیا قیانوسیه گفت: سازمانی جهانی پارا والیبال بلافاصله بعد از درخواست ایران ،با میزبانی تبریز در اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته به دلیل سابقه خوب و پتانسیل بالای ایران در برگزاری رقابت های آسیایی و جهانی این رشته موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،هادی رضایی در نشست خبری اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته که صبح امروز در فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین برگزار شد ،اظهار داشت: سال گذشته و زمانی که رئیس سازمان جهانی پارا والیبال انتخاب شد توافقاتی برای برگزاری لیگ جهانی صورت گرفت که چین میزبانی مسابقات بانوان را برعهده گرفت و بلافاصله بعد از تقاضای ایران بدون هیچ تاملی با توجه به سابقه خوب کشورمان در برگزاری رقابت ها در سطح آسیایی و جهانی ، با میزبانی مسابقات مردان موافقت شد.
رضایی نماینده تام الاختیار سازمان جهانی والیبال نشسته در این رقابت ها گفت:اولین دوره رقابت های لیگ جهانی والیبال نشسته از 29 فروردین 1397 تا 5 اردیبهشت ماه با حضور تیم های برزیل، آمریکا، روسیه ، اکراین، آلمان و ایران در تبریز برگزار می شود.
وی از هلند و ژاپن به عنوان رزرو یاد کرد و اظهار داشت: بوسنی ابتدا برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی نکرد اما از تصمیم خود منصرف شدند و تقاضای حضور در اولین دوره لیگ جهانی را ارسال کردند که دیگر زمان گذشته بود و امکان حضور برای آنها فراهم نمی شود.
سرمربی و مدیر فنی تیم های ملی والیبال نشسته کشورمان ،از کلاس بندی جدید برای رقابت های پیش رو خبر داد و تصریح کرد: کلاس بندی در رشته های مختلف معلولان از سال 2018 اجباری شده است و تقسیم بندی معلولان بر اساس توانمندی ورزشکاران به شیوه جدید، رتبه بندی و تقسیم بندی می شود.
هادی رضایی با بیان اینکه هدف از ایجاد کلاس بندی های جدید در بین ورزشکاران معلول و جانباز، یکسان سازی در همه رشته های این قشر است خاطرنشان ساخت: فدراسیون جهانی معلولان با این شیوه در صدد است از موازی کاری جلوگیری و در جذب حامیان مالی و اسپانسر ها نیز بهتر از قبل عمل کند.
نماینده تام الاختیار سازمان جهانی پارا والیبال درباره انتخاب تبریز به عنوان میزبان این رویداد ورزشی گفت: تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام انتخاب شده و برهمین اساس بودجه خاصی برای چند رشته ورزشی در نظر گرفته شده که والیبال نشسته یکی از آنهاست و این مهم به برگزاری شایسته مسابقات کمک می کند.
مدیر فنی تیم های ملی والیبال نشسته کشورمان در خصوص برگزاری مسابقات جهانی والیبال نشسته در هلند نیز توضیح داد: مسابقات جهانی والیبال نشسته در ابتدای تابستان 97 و با سبکی جدید برگزار می‌شود بطوریکه کشور میزبان در این دوره تصمیم دارد مسابقات بانوان و مردان را در 5 شهر مختلف برگزار کند در بخش مردان نیز 16 تیم حاضر ابتدا به صورت گروهی در شهر ونلو مسابقه می‌دهند سپس دو تیم برتر هر گروه در شهر دیگری رقابت خواهند کرد و در نهایت 4 تیم برتر به شهر هاگی می‌روند و مسابقات نیمه‌نهایی و فینال در آنجا برگزار می‌شود.
دبیرکل پارا والیبال منطقه آسیا قیانوسیه هدف هلند را از برگزاری این مسابقات با این سبک جدید، شناساندن بیشتر این رشته به مردم و مسئولان نقاط مختلف کشورشان عنوان کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/13235/مدیر-تیم-های-ملی--والیبال--نشسته--سازمان-جهانی-پارا-والیبال--به-دلیل-سابقه--ایران--بلافاصله-میزبانی-ما-را-پذیرفت
بستن   چاپ