آریا جوان
هم اندیشی دبیران شورای پژوهش استانهای منطقه 1کشور
فضلی:هدف ما بالابردن کیفیت پژوهش مبتنی بر برنامه های اینده نگر است
سه شنبه 23 آبان 1396 - 2:06:53 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - نشست هم اندیشی دبیران شورای پژوهش استانهای منطقه 1کشور به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد

به گزارش پایگاه‌ خبری وزارت ورزش و جوانان نشست هم اندیشی دبیران شورای پژوهش استانهای منطقه 1کشور به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با حضور دبیران شورای پژوهش استانهای تهران،البرز،قم،قزوین، سمنان، مازندران و گلستان برگزار شد .
در این نشست محمدرضا فضلی رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی به عنوان رییس جلسه با اشاره به رتبه 15 ایران در تولید علم و رتبه 50 در حوزه خلاقیت و نواوری و منابع انسانی محدود فعال در حوزه پژوهش، گفت:این فاصله بیانگر این است که فعالیتهای علمی در سطح کشور در حوزه اجرا تاثیری کمتری دارد.بنابر این ما در مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی به دنبال تولید علم نیستیم بلکه نگاه ما به بالا بردن کیفیت پژوهش و کاربردی بودن انها در مسیر تاثیر بر برنامه های آینده نگر است .
وی بهره گیری از اعضای هیات علمی دانشگاهها ، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و شخصیتهای علمی استانها در فعالیتهای علمی استانها را ظرفیت بزرگی دانست که می توان با همکاری آنان سطح کیفی پژوهش و مطالعات در سطح استان و حتی مناطق را بالابرد .
فضلی در تبیین پژوهش کاربردی گفت:در استانها باید توجه داشت که پژوهش ها دارای ویژگیهای کابردی بودن، توجه ان به حل مسایل روز و در راستای تعریف و رفع نیاز آینده باشند تا بتوان از نتایج انها در مسیر تصمیم گیری ومدیریت بهره برد .
رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی در پایان برنامه های اینده مرکز در حوزه استانها را حمایت از طرحهای پژوهشی منطقه ای متناسب با نیازها و موضوعات مبتلابه و مشترک معرفی کرده و از عناوین برنامه های سال جاری، به دومین همایش دو سالانه یافته های پژوهشی استانهای کشور و کنگره جوانان و خانواده اشاره داشت .
در ادامه جلسه دبیران شورای پژوهش استانهای حاضر در جلسه به ارایه گزارشی از فعالیتهای پژوهشی انجام شده در حوزه خود پرداخته و به بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات و موانع پیش رو پرداختند

http://www.javanannews.ir/fa/News/13283/فضلی:هدف-ما-بالابردن-کیفیت-پژوهش-مبتنی--بر-برنامه-های-اینده-نگر-است
بستن   چاپ