آریا جوان
کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش به بسیج ملی کنترل فشار خون پیوستند
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 16:30:44
آریا جوان - جمعی از کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش با هدف حمایت از طرح ملی کنترل فشارخون و کمک به ارتقاء سلامت جامعه در اجرای این طرح مشارکت کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، همگام با اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون که از 17خرداد در جزیره کیش آغاز شده بود، یکشنبه 26خرداد با حضور کارکنان مرکز توسعه سلامت کیش در محل سازمان منطقه آزاد کیش، فشار خون شماری از کارکنان این سازمان اندازه گیری شد و تعدادی از مراجعه کنندگان که فشار خون بالا داشتند برای درمان به پزشک معرفی شدند.
در طرح غربالگری بسیج ملی کنترل فشار خون، افراد می توانند با ثبت مشخصات خود در سامانه های مربوطه به صورت خود اظهاری و یا به کمک کارشناسان سلامت در ایستگاه های ثابت و سیار شناسنامه سلامت دریافت کنند.
این طرح که همزمان با سراسر کشور و بنا به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 17 خرداد در جزیره کیش آغاز شده بود تا 15 تیر ادامه دارد. در این مدت کارکنان مرکز توسعه سلامت کیش آماده ارائه خدمات اندازه گیری فشار خون از افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی هستند.
فشار خون بالا یا پر فشاری خون، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. در صورتی که فشار خون به‌ طور مزمن برابر یا بیش از 140 بر روی 90 میلی‌متر جیوه باشد، فرد از فشار خون بالا رنج می‌برد. نزدیک به 50 درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند.
پر فشاری خون عامل خطر عمده در سکته مغزی، سکته قلبی، نارسایی قلب، آنوریسم‌های شریانی و دلیل بیماری‌های مزمن کلیه است. تغییر رژیم غذایی و روش زندگی می‌تواند در کنترل فشار خون مؤثر بوده و خطر عوارض ناشی از آن را بر سلامتی کاهش دهد. با این حال، درمان دارویی برای افرادی که تغییر روش زندگی در آن‌ها بی تأثیر بوده یا کافی نبوده‌ است، ضروری می‌باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/132848/کارکنان-سازمان-منطقه-آزاد-کیش-به-بسیج-ملی-کنترل-فشار-خون-پیوستند
بستن   چاپ