آریا جوان
در دیدار مدیر کل دفتر امور فرهنگی با رییس فدراسیون کبدی مطرح شد:
لزوم تدوین پیوست فرهنگی برای مسابقات قهرمانی کبدی آسیا به میزبانی گلستان
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 4:33:49 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - مدیر کل دفتر امور فرهنگی با مقصودلو رییس فدراسیون کبدی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان جعفر سطوتی مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون کبدی دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار جعفر سطوتی برگزاری جلسات دوجانبه با روسای فدراسیونهای مختلف ورزش ی را در راستای ایجاد تعامل و ارتباط با فدراسیون­ها در حوزه فرهنگی خواند و گفت: برای ساماندهی فرهنگی ورزش کشور باید خلاء­های قانونی را رفع کنیم که دستیابی به این مهم با همفکری و تبادل اطلاعات، نظرات و پیشنهادات با فدراسیون های ورزش ی تسریع میشود.
وی با اشاره به تدوین دستورالعمل پیوست نگاری فرهنگی در دفتر امور فرهنگی گفت: لازم بود که در خصوص لزوم تدوین پیوست فرهنگی هرچه زودتر اقدام شود که در دفتر امور فرهنگی این کار شروع شده و نگاه به آن نگاه جامع و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد فرهنگی است. در این مسیر از فدراسیون کبدی انتظار می رود به عنوان پایلوت اولیه در این خصوص، پیش بینی پیوست فرهنگی برای مسابقات قهرمانی کبدی آسیا در استان گلستان عملیاتی شود.
مدیر کل دفتر امور فرهنگی با بیان این موضوع که کار فرهنگی نباید محدود به شعار باشد و باید التزام عملی در کار فرهنگی باشد، در خصوص انجام فعالیتهای فرهنگی در راستای ترویج رفتار اخلاق مدارانه ادامه داد: برخی از اقدامات فرهنگی را می­توان با هزینه بسیار کم و یا حتی بدون هزینه انجام داد. برای نمونه رعایت ادب و احترام بین مربی و بازیکنان، بین بازیکنان با بازیکنان تیم مقابل، رعایت وقت شناسی و نظم در تمرینات و آموزش تماشاچیان برای رعایت هنجارها و اصول تشویق در حمایت از تیم ملی را می توان نام برد.
سطوتی در پایان صحبتهای خود به نحوه ارزیابی عملکرد فدراسیونها در حوزه فرهنگ اشاره داشت و گفت: عملکرد فدراسیونهای ورزش ی قطعا در وزارت ورزش و جوانان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که این ارزیابی از فدراسیون­ها و استان­ها بر اساس شاخص­های محورهای یازده گانه منطبق با نظام نامه فرهنگی ورزش کشور می­باشد.
در ادامه این دیدار مقصودلو رییس فدراسیون کبدی این ورزش را یک ورزش بومی محلی خواند که در ایران از قدمت بالایی برخوردار است.
وی در خصوص نحوه فعالیت فرهنگی در حوزه ورزش گفت: باید برای کارهای فرهنگی وقت گذاشت تا بتوان آثار و نتایج این فعالیتها را در سطح جامعه ورزش و به تبع آن سطح عمومی جامعه مشاهده کنیم.
رییس فدراسیون کبدی در صحبتهای خود به مسابقات پیش روی کبدی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش رو بودن مسابقات آسیایی در استان گلستان باید وضعیت کشورهایی که در مسابقات آسیایی کبدی شرکت دارند شناسایی شود و مطابق با آن کار فرهنگی صورت پذیرد که در این راستا مناسب است که از ظرفیت­های این استان برای ارتقاء فرهنگ ایرانی اسلامی و نشان دادن آن به ورزش کاران سایر کشورها استفاده شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/13401/لزوم-تدوین-پیوست-فرهنگی-برای-مسابقات-قهرمانی--کبدی--آسیا-به-میزبانی-گلستان
بستن   چاپ