آریا جوان
فولادگر: اموال نامشروع مسئولان به بیت المال باز می‌گردد
جمعه 31 خرداد 1398 - 11:51:29
آریا جوان -
فولادگر: اموال نامشروع مسئولان به بیت المال باز می‌گردد
٢٥٩
١
باشگاه خبرنگاران / نماینده مردم اصفهان گفت: همه مسئولان و مدیران باید دارایی های خود را هنگام پذیرش مسئولیت و تحویل آن به رئیس قوه قضائیه اعلام کنند.
حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان اظهار کرد: این قانون، قانون بسیار خوبی بوده که باید دامنه آن تعداد بیشتری از مدیران و مقامات را در بر بگیرد و آیین نامه آن که چند سالی است در قوه قضائیه مانده، اما با حضور حجت الاسلام رئیسی در حال تصویب نهایی است.
وی افزود: طبق این قانون همه مسئولان و مدیران باید دارایی های خود را هنگام پذیرش مسئولیت و در انتهای آن به رئیس قوه قضائیه اعلام کنند تا مشخص شود که آن مسئول و نزدیکانش افزایش اموال خارج از قاعده داشته اند یا خیر.
فولادگر تصریح کرد: این قانون عامل پیشگیرانه ای برای بروز فساد مالی در نظام خواهد بود، چرا که افراد می‌دانند اگر به دنبال کسب ثروت نامشروع به روند حاکمیت با آنها برخورد خواهد کرد.
نماینده مردم اصفهان بیان کرد: در راستای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان طرحی در مجلس در حال تهیه و نهایی شدن است که به موجب آن همه مدیرانی که ظرف 40 سال گذشته مسئولیتی داشته‌اند، در صورت کسب ثروت نامشروع، آن اموال باید به بیت المال باز گردد که امیدواریم این طرح هرچه زودتر نهایی شود.
وی ادامه داد: اگر افراد در سطوح مدیریتی نظام خلاف کنند دیگر نمی توانیم از دیگر افراد انتظاری داشته باشیم، بنابراین به موجب قانون مسئولان باید به نحوه ای رفتار کنند که که اعتماد مردم به مسئولان و نظام خدشه دار نشود.
فولادگر بیان کرد: یکی از اهداف قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان افزایش اعتماد مردم بود ،امام خمینی(ره) فرمودند که وای به روزی که مسئولان کاخ نشین شوند و کوخ نشینی را فراموش کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/134888/فولادگر--اموال-نامشروع-مسئولان-به-بیت-المال-باز-می‌گردد
بستن   چاپ