آریا جوان
تندگویان خبر داد:
افزایش کمک های مالی به سمنها / برگزاری مجمع سازمان های مردم نهاد تا پایان دی ماه در شیراز
سه شنبه 30 آبان 1396 - 11:44:20 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - معاون ساماندهی امور جوانان گفت: با بانک های عامل مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم کمک ها مالی به سمن ها را تا سقف ١٠٠میلیون تومان افزایش دهیم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درنشست صمیمانه با دبیران سمن های جوانان استان لرستان گفت:تاکنون با نمایندگان سمن های جوانان ١٥استان دیدار داشتم و مشکلات ان ها را از نزدیک دیده ام .
تندگویان ادامه داد:در حوزه جوانان اتفاقاتی رخ داده که نشان از تغییرات مثبت در این حوزه است .
تندگویان با اشاره به مطالبه گری سمن ها از دولت گفت: سمن ها باید رویکرد خود را به سمت خود باوری و کارافرینی ببرند.
معاون ساماندهی امور جوانان در خصوص عزم جدی دولت در حوزه جوانان گفت:دولت با انتخاب وزیر جوان نشان داد در حوزه جوانان جدی است ،
در وزارت خانه های مختلف از جوانان استفاده میشود که وزارت نفت در این خصوص پیشتاز است ،تیمی که قرارداد توتال را بستند مجموعه ای از جوانان بودند.
او ادامه داد:در وزارت ورزش و جوانان هم اعتماد به جوانان نشان داده شد و در همین معاونت جوانان میانگین سنی مدیران کل در این دوره ١٠سال پایین آمد .
تندگویان ادامه داد:من اینده سمن ها را امیدوار کننده میبینم ، عملکرد سمن ها این امیدواری را ایجاد کرد.
او در ادامه گفت:در حوزه سمن ها از دنیا عقب هستیم ، در دنیا برای هر ١٠٠جوان یک سمن وجود دارد ولی در ایران برای هر ١٥٠٠٠ جوان یکی سمن وجود درد.
تندگویان ادامه داد:دولت در خصوص سمن ها قول حمایت داده است ولی اصالت سازمان های مردم نهاد اینگونه است که خودشان باید نشان دهند توانایی اداره خود و کارافرینی رادارد.
معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه گفت:ما در کشور در حوزه جوانان سیاست گذاری نداریم،حوزه جوانان یک زمانی به شکل جوانان بوده است ،الان زیر مجموعه یک وزارت خانه است و مجددا میخواهد مستقل شود این رفت و برگشت خروجی جز هزینه نداشته است بنابراین سیاستگذاری در حوزه جوانان یکی از کار هایی است که شروع شده و در قالب کمیته های در معاونت جوانان در حال پیگیری است .
تندگویان در خصوص تفکیک حوزه جوانان ار ورزش گفت:پیگیر تفکیک حوزه جوانان از ورزش در مجلس شورای اسلامی هستیم ، به نظرم تفکیک حوزه جوانان از ورزش ٥٠ درصد امکان پذیر است ، ما در خصوص این موضوع تابع مجلس هستیم و هر تصمیمی گرفته شود تابع آن هستیم .
معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه گفت:هر هفته جلساتی با حضور وزیر وررش و جوانان با نمایندگان سمن های استان های مختلف داریم .
تندگویان با اشاره به کمک های صورت گرفته از سوی سمن ها برای زلزله زدگان گفت:پس از زلزله کرمانشاه مردم اعتماد خوبی به سمن های وزارت ورزش و جوانان کردند و کمک های بسیاری از سوی سمن های دریافت و به مناطق زلزله زده ارسال شد،هفته اینده هم گروهی از روانشناسان از طریق سمن های زیر مجموعه معاونت جوانان به مناطق زلزله زده اعزام خواهند شد .
او در ادامه گفت:با نیروهای مسلح مذاکراتی در خصوص طرح سرباز مهارت انجام شده است که در صورت توافق نهایی اعضای تشکل ها میتوانند به صورت امریه سربازی خود را درتشکل بگذرانند .
تندگویان ادامه داد:با بانک های عامل مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم کمک ها مالی به سمن ها را تا سقف ١٠٠میلیون تومان افزایش دهیم .
او در ادامه گفت:تعاملات استانی ما در حوزه جوانان هرچقدر بیشتر شود میتوانیم امتیازهای بیشتری از بودجه استان برای جوانان بدست بیاوریم .
تندگویان در پایان گفت:مجمع سازمان های مردم نهاد تا پایان دی ماه در شیراز برگزار و از اساسنامه آن رونمایی می کنیم .

http://www.javanannews.ir/fa/News/13592/افزایش-کمک-های-مالی-به-سمنها---برگزاری-مجمع-سازمان-های-مردم-نهاد-تا-پایان-دی-ماه-در-شیراز
بستن   چاپ