آریا جوان
بیانیه «کنفرانس احزاب عربی»: محاصره سوریه و ایران توسط آمریکا تجاوز آشکار است
چهارشنبه 5 تير 1398 - 22:17:36
آریا جوان -
بیانیه «کنفرانس احزاب عربی»: محاصره سوریه و ایران توسط آمریکا تجاوز آشکار است
k ٢.٥
٠
فارس / شصت و دومین کنفرانس احزاب عربی در دمشق به کار خود پایان داد و در بیانیه پایانی این نشست، محاصره سوریه، جمهوری اسلامی ایران، یمن و ونزوئلا که توسط ایالات متحده آمریکا انجام شده، محکوم شد.
شصت و دومین کنفرانس احزاب عربی سه‌شنبه (روز گذشته) در دمشق با عنوان «از قدس تا جولان، سرزمین مال ماست» برگزار شد.
دبیرخانه نشست احزاب عربی امروز چهارشنبه بیانیه پایانی این نشست را صادر و در جریان آن بر حق سوریه در بازپس‌گیری کامل خاک خود تأکید کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که شرکت‌کنندگان در این نشست، اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره منطقه جولان اشغالی سوریه را محکوم کردند.
ترامپ پنجم فروردین سال جاری حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت. این اقدام ترامپ با محکومیت کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی مواجه شد.
این در حالی است که قطعنامه 497 شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال 1981 به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.
در بیانیه پایانی کنفرانس احزاب عربی همچنین پذیرش عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط برخی از رژیمهای عربی و میزبانی از خبرنگاران و رسانه‌های صهیونیستی در خاک این کشورها محکوم شد.
تعدادی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران رژیم صهیونیستی که برای پوشش کنفرانس اقتصادی بحرین به این کشور سفر کرده‌اند از ساعت‌ها قبل از آغاز نخستین برنامه‌های مربوط به این کنفرانس، شروع به انتشار عکس‌های خود از منامه در صفحات مجازی کردند (جزئیات بیشتر).
نشست بحرین از روز گذشته در بحرین آغاز شد و قرار است که دو روز به طول بیانجامد. هدف واقعی این نشست که با هدف ادعایی حمایت از اقتصاد مردم فلسطین برگزار شده است، از بین بردن مسئله فلسطین برای همیشه است.
در بیانیه احزاب عربی همچنین محاصره ظالمانه سوریه، جمهوری اسلامی ایران، یمن و ونزوئلا توسط ایالات متحده آمریکا محکوم و تأکید شد که این اقدام، یک تجاوز آشکار است.
در همین ارتباط، «قاسم صالح» دبیر کل کنفرانس احزاب عربی، روز گذشته در افتتاحیه این کنفرانس در دمشق گفت که برگزاری این کنفرانس در حالی است که «امت شاهد تحولات و رخدادهای خطرناک و چالش‌های کم‌سابقه‌ای با هدف ضربه زدن به وحدت ملی ما جهت تقسیم ملت و خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی و حذف مسئله فلسطین است و این پروژه خطرناک در معامله قرن نمایان شد».
وی تاکید کرد که «سوریه در خط مقدم دفاع از منافع امت عربی و مسایل آن قرار دارد و شکست را به تروریسم تکفیری تحمیل کرد...ما هرگونه محاصره علیه مقاومتی که همه اراضی عربی غصب شده در جنوب لبنان و جولان سوریه و فلسطین را آزاد کرده، رد می‌کنیم».
دبیرخانه کنفرانس احزاب عربی اولین کنفرانس عمومی خود را در سال 1996 در پایتخت اردن «امان» برگزار کرده بود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/136660/بیانیه-«کنفرانس-احزاب-عربی»--محاصره-سوریه-و-ایران-توسط-آمریکا-تجاوز-آشکار-است
بستن   چاپ