آریا جوان
شعبانی بهار: تنها 21 درصد از مردم کشور ورزش می‌کنند/ پژوهش در ورزش والیبال جدی گرفته شود
پنجشنبه 2 آذر 1396 - 2:21:23 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تنها 21 درصد از مردم کشور ورزش می‌کنند، گفت: باید پژوهش در ورزش والیبال جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از خبرگزاری فارس، غلامرضا شعبانی‌بهار ظهر امروز در اولین همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در والیبال با همکاری فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های حکومت‌ها تأمین سلامتی و تندرستی مردم است، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور یکی از معدود دانشگاه‌های کشور است که توانسته تاکنون حمایت‌های جدی از ورزش داشته است.
وی افزود: الگوهای توسعه در دنیا در گام نخست توسعه رشته‌های ورزش ی است؛ چراکه هدف کشورهای توسعه یافته این است که ورزش را به صورت عمومی و همگانی تبدیل کنند و تاکنون در این خصوص نیز موفق عمل کرده‌اند.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه لازمه توسعه ورزش در رشته‌های مختلف باید در راستای تامین سلامتی و تندستی مردم اتفاق بیفتد، گفت: ورزش همگانی مانند رشته والیبال زمانی می‌تواند توسعه عمومی در جامعه کنونی پیدا کند که ورزش در گام نخست ارتباط تنگاتنگی را با خانواده‌ها ایجاد کند تا رشته‌های ورزش ی دارای پشتیبان قوی باشند.
وی با اشاره به اینکه تنها راه توسعه ورزش در کشور همگانی کردن ورزش است، خاطرنشان کرد: امروز رشته فوتبال جزو اولویت‌های توسعه نیست و ما باید به سمت و سوی فدراسیون‌های هدف یعنی رشته والیبال برویم.
شعبانی‌بهار اضافه کرد: توسعه، اصلی‌ترین رویکرد وزارت ورزش و جوانان است؛ چراکه یکی از آثار این توسعه ایجاد نشاط و شادابی در جامعه است و عمده برنامه وزارت ورزش و جوانان در برقراری محوریت سلامت بین مردم است.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما تنها 21 درصد از مردم ورزش می‌کنند، یادآور شد: در کشورهای پیشرفته دنیا نگاه حاکمیتی به ورزش برای تامین سلامتی مردم آن جامعه است؛ چراکه ورزش علاوه بر ایجاد نشاط، سلامتی و پویایی منجر به بالندگی جوامع می‌شود.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امروز ورزش در عرصه‌های مختلف صنعتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند تاثیرات مطلوبی داشته باشد، بیان کرد: المپیک لندن از نظر اقتصادی فقط 14 میلیارد دلار سود داشته و در جام جهانی 2014 برزیل علاوه بر 50 میلیارد سود اقتصادی زمینه 3 میلیون شغل مستقیم برای این کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه امروزه باید پژوهش پژوهشگران در ورزش والیبال مد نظر باشد، افزود: وزارت ورزش و جوانان همه ظرفیت خود را به کار برده تا از ورزش به صورت عمومی حمایت کند که خوشبختانه این ظرفیت در فدراسیون والیبال کشور نیز به وجود آمده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/13678/شعبانی-بهار--تنها-21-درصد-از-مردم-کشور--ورزش--می‌کنند--پژوهش-در--ورزش---والیبال--جدی-گرفته-شود
بستن   چاپ