آریا جوان
دل‌نوشته‌های هنرمندان برای سردار سلیمانی
شنبه 4 آذر 1396 - 5:55:00 PM
بیتوته - اخبار فرهنگی
جوانان نیوز -
اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سردارسلیمانی
هنرمندان و اهالی سینما با انتشار پست هایی در اینستاگرام پایان سیطره داعش را به سردار قاسم سلیمانی تبریک گفتند.
به گزارش خبرآنلاین، سه شنبه 30 آبان ماه بود که سردار قاسم سلیمانی در نامه‌ای به رهبر انقلاب خبر پایان گروه تکفیری داعش را اعلام کرد.
این خبر بازتاب گسترده‌ای در بین هنرمندان داشت و چهره‌های شاخص حوزه های مختلف با انتشار پیام هایی در فضای مجازی این پیروزی بزرگ را به سردار قاسم سلیمانی و مردم کشور ایران و سوریه تبریک گفتند.
پیشرفت فناوری و گستردگی شبکه های مجازی این روزها باعث شده است تا هنرمندان به سرعت نسبت به مسایل و اتفاقات اطراف خود واکنش نشان داده و با به اشتراک گذاشتن پست هایی در صفحات خود اقدامات بزرگی انجام دهند، نمونه این مسئله واکنش هنرمندان به زلزله غرب کشور بود که با حضور گسترده شان توانستند کمک‌های نقدی و غیرنقدی زیادی را برای زلزله زدگان جمع‌آوری کرده و به همدردی با آن‌ها بپردازند. پایان عمر گروهک تروریستی داعش هم مانند مواردی از این دست بود.
در ادامه نگاهی می‌اندازیم به واکنش هنرمندان حوزه های مختلف به پایان سیطره داعش و پیام های تبریک شان به سردار قاسم سلیمانی.
رامبد جوان، کارگردان و مجری سینما و برنامه «خندوانه» با انتشار عکسی از یک طرح گرافیکی درباره این رویداد مهم نوشت: «پایان رویاى خلافت ‎جدال داعش با مردم محدود به جنگ فیزیکی و تن به تن نبود. این گروه تروریستی روح ، ذهن ،شادى و تفكرِ مردم را هدف می گرفت، اما اكنون آخرین قلعه داعشیان در شهر ابوكمال بر سرشان خراب شد و این پایان داعش بود
پایانى كه با رشادت هاى مثال زدنى حججى ها و سردار سلیمانى ها و سربازان گمنام وطنمان ثمره داد.
ضمن تبریك به مردم شریف ایران ، سوریه و عراق ، لازمه چند نكته را یادآورى كنم
1. سپاسگزاریم از فداکاری همه ى مدافعان حرم، خانواده‌هاشان و شخص حاج قاسم سلیمانى.
2. مبارزه سخت و غریبانه و کم کردن شر شرارت های خبیث‌ترین انسانهای روی زمین از سر مردم کشور و مردم مظلوم عراق و سوریه كارى در خور تحسین بود كه در تاریخ ثبت خواهد شد.
3. این امنیت بی‌نظیر كشورمان در یك منطقه پر بحران ب سبب زحمات در کشور غریب از سوی مدافعان حرم بوده است.
4. تبریک میگویم مجددا به مردم ایران به خاطر داشتن چنین فرزندانی
5. و در پایان آرزوی سلامتی برای همه ى ایرانیان ، مردم آزاده ى جهان و سربازان کشور عزیزم دارم.»
مژده لواسانی مجری تلویزیون هم در واکنش به این اتفاق، از تحقق وعده سردارسلیمانی نوشت: «قول داده بود و به قولش عمل کرد...مردی که جناح و حرف و بازی سیاسی نمی شناسد، مردی که مردِ عمل هست، ژنرال قاسم سلیمانی.
و این جا نقطه پایان هست، پایانِ سلطه شومِ گروه تروریستی داعش...پایانِ وحشتی که سال ها بر تنِ دنیا سایه افکنده بود...از حلب تا پاریس، قول داده بود که انتقامی سخت می‌گیرد و کار را تمام می کند...کاری که تمام دنیا نمیتوانستند تمام کنند. او به قولش عمل کرد و این پیروزی خجسته باد بر دل های بیتابِ خانواده های نجیبِ مدافعان حرم.»
مهران رجبی، بازیگر آثار طنز تلویزیون هم به نوشتن یک جمله کوتاه بسنده کرد: «قربون شکل ماه هر چی مرده، خسته نباشی سردار.»
احمد ایراندوست، یکی از بازیگران فیلم «اخراجی‌ها» هم در پی این موفقیت اینطور نوشت: «تبریک و درود برادر به عهدی که بستی وفا کردی، وعده‌ات پوچ و تو خالی نبود بیرون کردن گروه تروریستی داعش حتی زودتر از قولی که داده بودی و چه زخم‌ها که نخوردی که از زخم ترکش و شمشیر تیزتر بود.
اما حالا بخند چون پیش اقای خودت سرفرازی و وجدانت آسوده هست روح تمامی شهدا جهت رسیدن به این مهم خوشحال دست مریزاد دستانت لایق بوسیدن هست که اگر نبودید همین حالا در خیابانهای تهران پذیرای گروه تروریستی داعش بودیم تبریک و صد تبریک و جای حججی ها خالی در جشن نابودی گروه تروریستی داعش ...دمت گرم برادر.»
المیرا شریفی مقدم، مجری شبکه خبر هم با انتشار عکسی از سردار سلیمانی نوشت: «پایان داعش، خسته نباشی سردار .درود به روان همه شهدای مدافع حرم و همه كسانی كه قربانی جنایات و وحشیگری داعش شدند.»
مسعود ده‌نمکی هم با انتشار عکسی از کتاب خاطرات کلینتون درباره ایجاد داعش نوشت: «متن اصلی نیست در ترجمه هم اشتباه صورت گرفته، آمریکا هیچ سودی از تأسیس داعش و پشتیبانی از آن نمی‌برد.»
سیدمحمود رضوی تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز» هم در پیرو این خبر آیه‌ای از قرآن را منتشر کرد و نوشت: «در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
بچه های جنگ و دفاع معمولا به وفای به عهد مشهورند، شاید راز این وفای به عهد این باشه که اینها هر لحظه مرگ را حس کرده اند و خیلی وقتها فاصله آنها با مرگ کمتر از یک وجب بوده. اما تو‌ همه ی بچه های جنگ3 نفر بودن که هم با هم خیلی رفیق بودن و هم خیلی تو خلقیات کاری به هم شبیه بودن و معمولا یا قول نمیدادن یا قولشون قول بود.
این سه رفیق حاج احمد کاظمی، حاج قاسم سلیمانی و حاج باقر قالیباف بودن که حاج احمد کاظمی سال 84 به مقام من قضی نحبه رسید و شد. شهید احمد کاظمی، اون دو رفیق تنها شدن اما راهشون همون راه بود ، هر دو اونها به وفای به عهد مشهور شدن و هر قولی دادن عمل کردن.
سالهاست که حاج قاسم سلیمانی شب و روز ندارد و‌امنیت ایران را در مرزهای جدید تعریف شده ی چندصد کیلوتر دورتر از مرزهای واقعی ایران تامین میکند و‌ سالهاست تمام سرویسهای جاسوسی و امنیتی دنیا به دنبال او هستند اما تا قبل از جنگ داخلی سوریه و‌داعش مردم ایران این دلاور ، مجاهد را نمیشناختند و حتی عکسی از او در رسانه ها نبود، اما سوریه کاری کرد که امروز همه ی دنیا و مردم ما و حتی کودکان ما هم حاج قاسم سلیمانی یا همان ژنرال سلیمانی را میشناسند.
او قهرمانیست که اسطوره نیست و توانست با کمک جوانان گمنام همین مرز و بوم کاری در دفاع حرم بکند که ابر قدرتهای جهان نتوانستند
امروز کودکان ما و نسلهای بعد قهرمانی بی نظیر دارند که نه خواب است و نه خیال ، نه شعر و نه افسانه و نه داستان او واقعیتی غیر قابل انکار است که توانست داعش چند صد میلیارد دلاری را با کمک جوانان مدافع حرم نابود کند و دیگر سرزمینی در اختیار آنها نیست تا دولتی به نام دولت اسلامی عراق و شام وجود داشته باشد. سردار سرافراز اسلام خسته نباشید.»

http://www.javanannews.ir/fa/News/13779/دل‌نوشته‌های-هنرمندان-برای-سردار-سلیمانی
بستن   چاپ