آریا جوان
معنوی شدن فضای آموزش عالی به دست فعالان قرآنی دانشگاهی
سه شنبه 7 آذر 1396 - 12:06:37 PM
پرتال دانشگاهی کشور
جوانان نیوز -

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حضور دانشجویان و اساتید فعال قرآنی، فضای آموزش عالی و دانشگاه‌های ما را معنوی و روشن می‌کند.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، حجت الاسلام محمد محمدیان در آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهی ان کشور گفت: حضور در جمع دانشجویان و اساتید فعال قرآنی جای شکر دارد چرا که نورانیتی که در دل‌های شما به وسیله ارتباط با قرآن ایجاد شده، فضای آموزش عالی و دانشگاه‌های ما را معنوی و روشن می‌کند.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: قطعا هر یک از شما قرآنیان مشعل فروزانی در دانشگاه خود هستید و هم دانشگاهی ‌های شما عطر قرآن را از شما استشمام می‌کند و نور قرآن را از شما می‌گیرند.
محمدیان خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که در دانشگاه‌های سراسر کشور نسیم خوشن قرآنی در حال وزیدن است و همه اینها به برکت قرآن و عترت است.
وی با بیان این که امسال بیش از 320 هزار نفر از دانشگاه‌های مختلف کشور در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهی ان کشور از دستگاه‌های مختلف دانشگاهی در بخش‌ها و رشته‌های مختلف شرکت کردند‏، گفت: در این جشنواره مشارکت چشمگیر دانشجویان و اساتید را شاهد بودیم و این مشارکت فزاینده ستودنی است. البته بسیاری از جامعه دانشگاهی ان با قرآن مانوس هستند اما فرصتی برای حضورشان در این رویداد بزرگ قرآنی فراهم نشد.
محمدیان از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف شرکت کننده در این جشنواره و وزارت بهداشت به عنوان میزبان این رویداد بزرگ قرآنی قدردانی کرد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: افرادی که با خداوند معامله می‌کنند و برای این کتاب آسمانی قدم بر می‌دارند و همت می‌گمارند در نزد خداوند دارای کرامت و ارزش والایی هستند و قطعا شما متولیان و دست‌اندرکاران این جشنواره و شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف که راه و مسیر قرآنی را پیش رو گرفتید، در نزد خداوند از محبوبیت خاصی برخوردار هستید.
محمدیان به مقارن بودن برگزاری آیین افتتاحیه مرحله نهایی جشنواره و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) اشاره کرد و گفت: این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.
مسئول مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت همه انسانهاست، خاطرنشان کرد: قرآن کریم همه ما انسانها را به این مسیر هدایت می‌کند که همواره در پای مکتب و درس امام علی (ع) و اهل بیت (ع) بنشینیم و افتخار پیروی از آنها داشته باشیم. خداوند در قرآن اموال خود را معرفی کرده و اهل بیت (ع) و رسول خداوند مصداق اعلای نور الهی هستند و در تاریخ صادق تر از علی (ع) و اولاد علی جایی سراغ نداریم.
محمدیان به امتحان‌های الهی که خداوند نسبت به بندگانش می‌دهد اشاره کرد و گفت: نخستین امتحان خداوند بعد از آغاز خلقت و آفرینش، تعظیم در برابر انسان کامل و خلیفه الله بود.
مسئول مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مساله اطاعت و تسلیم در برابر انسان به عنوان خلیفه‌الله یکی از موارد مهمی است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است و خداوند این چنین خواسته که بقیه در مقابل انسان کامل تعظیم کرده و سر تعظیم فرود آورند و این تعظیم در برابر خداوند است و هیچ شرکی در آن وجود ندارد.
محمدیان همچنین به آیات دیگری از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: صدها آیه در قرآن کریم می‌شود جستجو کرد که بیانگر این نکته است که خداوند آدرس و نشانی اهل بیت(ع) و رسول خدا را به ما انسانها داده و اگر دنبال سعادت حقیقی در دنیا و آخرت هستیم راه ما جز «اهدنا الصراط المستقیم» نیست و خداوند در سوره حمد نشانه‌های عصمت و آدرس رستگاری و «اهدنا الصراط المستقی» را به انسانها داده است.
وی خطاب به شرکت‌کنندگان سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهی ان کشور گفت: شما اساتید و دانشجویان حاضر در این رویداد بزرگ قرآنی اگر تصور کنید خداوند به فرد دیگری بیش از شما نعمت داده به قرآن اجحاف کرده‌اید و بدانید که نعمت قرآن بزرگترین نعمتی است که خدا به شما عزیزان داده و قدر این نعمت را بدانید و انس‌تان را با این کتاب آسمانی بیشتر کنید.
محمدیان گفت: جای خوشحالی دارد که از 320 هزار نفر از شرکت‌کنندگان سی ودومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهی ان، بیش از 280 هزار نفر در بخش معارفی حضور داشتند و این موفقیت شایسته شما دانشگاهی ان است.
وی خطاب به دانشگاهی ان شرکت کننده در این جشنواره گفت: انس و پیوندتان را با کتاب آسمانی محکم‌تر کنید که ما هرچه داریم به برکت قرآن واهل بیت است.
محمدیان افزود: حفظ قرآن کریم ارزشمند است اما همه این اقدامات برای درک و فهم معارف قرآنی است. همه شما در دانشگاه‌ها و فضاهای آموزشی کشور یک مشعل هدایت قرآنی هستید تا آنهایی که شهد شیرین قرآن را هنوز نچشیده‌اند با رفتار و گفتار شما آشنا شوند و امید است همه شما عزیزان در دنیا و آخرت همراه قرآن و عترت باشید.
مرحله نهایی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهی ان سراسر کشور طی روزهای ششم تاهشتم آذرماه در حوزه هنر ی سازمان تبلیغات برگزار می‌شود و طی مراسم افتتاحیه و اختتامیه از برگزیدگان بخش‌های مختلف هنر ی، ادبی‏، فناوری، معارفی، آوایی و... با اهدای لوح و جوایزی تقدیر می شود. میزبانی سی دومین دوره این جشنواره بر عهده وزارت بهداشت است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/13926/معنوی-شدن-فضای-آموزش-عالی-به-دست-فعالان-قرآنی-دانشگاهی
بستن   چاپ