آریا جوان
کمیته رسیدگی به تخلفات علمی پایان نامه ها در دانشگاه آزاد تشکیل شد
پنجشنبه 9 آذر 1396 - 11:09:42 AM
پرتال دانشگاهی کشور
جوانان نیوز -

مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات علمی پایان نامه ها و رساله ها در دانشگاه خبر داد.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حمیدرضا زمانی زاده گفت: ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش دانشجویان و اعضای هیات علمی یکی از اولویت های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تقلب های علمی در پایان نامه ها و رساله های دانشگاه آزاد اسلامی باتوجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که تخلف در پایان نامه و رساله را جرم محسوب می کند، افزود: به این منظور کمیته رسیدگی به تخلفات علمی پایان نامه ها و رساله های دکتری در دانشگاه تشکیل شده است که وظیفه آن رسیدگی به تخلفات علمی پایان نامه ها و رساله های دکتری است.
مدیرکل پژوهشی دانشگاه آزاد اظهار داشت: هدف اصلی دوره تحصیلات تکمیلی، پژوهش و تحقیق است و نتیجه این تحقیقات می تواند منجر به ایجاد دانش فنی، چاپ مقاله، ثبت پتنت و... شده و باعث ارتقای علمی دانشگاه و جامعه شود.
زمانی زاده گفت: تاکنون 19 جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات علمی پایان نامه و رساله های دکتری برگزار شده که در خصوص تخلفات علمی واحدها - با توجه به گزارش های ارسال شده و همچنین بازرسی و بررسی توسط اساتید در گروه های مختلف آموزشی - بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.
وی با اشاره به موارد مصرف پژوهانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور استفاده از پژوهانه در مسیر واقعی پژوهش، ترتیبی اتخاذ شده تا کارشناس ان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در یک کارگروه آموزشی ، در این خصوص آموزش داده شوند تا پژوهانه ها صرفا در راستای تحقیق و تعالی پژوهش استفاده شود.
مدیرکل پژوهشی دانشگاه آزاد عنوان کرد: شاخص ها، معیارها و ملاک هایی در نظر گرفته شده است تا اعضای هیات علمی این دانشگاه صرفا در همایش های معتبر بین المللی شرکت کنند.
زمانی زاده تاکید کرد: این فعالیت می تواند به سالم سازی فضای علمی- پژوهشی دانشگاه کمک بسیاری کند به طوریکه با برنامه ریزی های انجام شده در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر هدایت اعضای هیات علمی برای شرکت در کنفرانس ها و همایش های معتبر بین المللی، ‌ ‌تاکنون میلیاردها تومان صرفه جویی ارزی نیز صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی آن دسته از همایش هایی که با عناوین و موضوعات تخصصی هستند را در صورت حمایت انجمن ها و قطب های علمی مورد تایید وزارتخانه ها، با اولویت مورد بررسی قرار می دهد.
زمانی زاده خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه طرح های پژوهشی و آموزش کارشناس ان برای ثبت صحیح اطلاعات در سامانه، نظارت بر نحوه عملکرد واحدها در خصوص تصویب و اعلام خاتمه طرح ها یا پی­گیری تخلفات احتمالی از دیگر اقدامات این حوزه است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/14002/کمیته-رسیدگی-به-تخلفات-علمی-پایان-نامه-ها-در-دانشگاه-آزاد-تشکیل-شد
بستن   چاپ