آریا جوان
سامانه ملی کارآموزی دانشجویان
يکشنبه 12 آذر 1396 - 11:22:58 AM
پرتال دانشگاهی کشور
جوانان نیوز -

بدینوسیله از كلیه صنایع، شركت‌ها و واحدهای پذیرنده كارآموز دعوت می‌شود با مراجعه به سامانه ملی كارآموزی جدید به آدرس karamouz.irost.ir در قسمت صنایع و شركت‌های پذیرنده كارآموز ثبت نام و اعلام ظرفیت نمایند و با افزایش تعداد كارآموزان خود از تسهیلات و امتیازات در نظر گرفته شده توسط ارگان‌های ذیربط از جمله تخفیف در صدور گواهی سطح‌بندی توانمندی فناورانه، بهره‌مند گردند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره 02156275457 تماس حاصل فرمایید.
ارزیابی و صدور گواهی‌نامه توانمندی فناورانه در ایام هفته پژوهش مشمول تخفیف می‌شود.
به گزارش روابط عمومی، آقای دکتر انور شلماشی، مدیر کل دفتر مرکزی ارتباط با دانشگاه‌ها و صنعت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران از تخفیف 25 درصدی هزینه‌های صدور گواهی‌نامه فناورانه خبر داد.
وی اظهار داشت: هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که از تاریخ 22 تا 26 آذر 96 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد، آن دسته از شرکت‌های متقاضی اخذ گواهی‌نامه توانمندی فناورانه که در این ایام از طریق سامانة ارزیابی توانمندهای فناورانه به نشانی http://fanavari.irost.org ثبت‌نام كنند مشمول 25 درصد تخفیف در هزینه‌های ارزیابی و صدور گواهی‌نامه خواهند شد.
دکتر شلماشی افزود: هدف از این کار، ترغیب و تشویق شرکت‌های تولیدی- فنی و مهندسی و دانش بنیان در استفاده از ابزارهای سنجش فناوری با هدف تقویت توان رقابتی آنها در تأمین نیازهای فناورانه کشور، توسعة محصولات دانش بنیان و تسهیل صادرات این محصولات با ارائه گواهی‌نامه توانمندی فناورانه به کشور مخاطب است.
گفتنی است سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در راستای وظائف ملی و حمایت از توسعه فناوری در کشور بر مبنای سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به بررسی و صدور تأئیدیه توانمندی‌های فناورانه برای شرکت‌های تولیدی- فنی و مهندسی می‌پردازد.
دفتر مركزی ارتباط با دانشگاهو صنعت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران طبق ابلاغیه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عهدهدار جایابی دانشجویان دانشگاههای وابسته به وزارت متبوع در صنایع كشور است. در سال 1385 به پیشنهاد این دفتر سامانه پذیرش و جایابی کارآموزان در واحدهای صنعتی با هدف مدیریت کلان و به منظور تسریع و تسهیل
در امر جایابیكارآموزان و ایجاد تعامل منطقی با دانشگاهها ، مراکز صنعتی و کارآموزان ، طراحی، راه اندازی و فعال می باشد.
فرآیند جایابی و پذیرش کارآموزان شامل دریافت نیازهای كارآموزی دانشجویان، دریافت ظرفیتهای اعلام شده از صنایع، بررسی و تطبیق ظرفیتها، انجام فرآیند تخصیص است كه از طریق یک برنامه مکانیزه تحت وب با نام "سامانه ملی كارآموزی " انجام میشود.
مزایای استفاده از سامانه:
1- تسهیل و تسریع فرآیند جایابی و پذیرش كارآموز.
2- اطلاع رسانی به دانشجویان متقاضی كارآموزی از میزان ظرفیتها و روند پذیرش کارآموز در صنایع.
3- اطلاع رسانی به مسئولان كارآموزی صنایع و دانشگاهها از میزان ظرفیتها و چگونگی تخصیص كارآموزان.
4- صرفه جویی در هزینه ها و كاهش مراجعات.
مراحل ثبت نام و جایابی کارآموز در سامانه
ثبت نام دانشجو
دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه های عضو سامانه می توانند از طریق گزینه "ثبت نام دانشجو" به این بخش وارد شده و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند. سپس درخواست کارآموزی را با توجه به رشته تحصیلی انجام دهند. درصورت ثبت صحیح اطلاعات، تاییدیه ثبت نام از سوی دانشگاه محل تحصیل و در ادامه تغییر وضعیت جایابی كارآموز در هر مرحله از طریق پیامک برای دانشجو ارسال می شود.
تایید کارآموز توسط دانشگاه
اطلاعات ثبت شده توسط کارآموز، از طریق کارشناس ذیربط در دانشگاه مورد بررسی و در صورت تایید، كارآموز می تواند با نام كاربری و رمز عبور خود به بخش جایابی وارد و ظرفیت های كارآموزی را مشاهده و انتخاب نمایید.
انتخاب ظرفیت های كارآموزی
پس از تایید ثبت نام دانشجو توسط دانشگاه محل تحصیل وی، دانشجو می تواند متناسب با رشته تحصیلی خود ظرفیت های كارآموزی تعریف شده توسط واحدهای صنعتی را مشاهده و حداكثر 3 مورد را انتخاب نماید.
تایید کارآموز توسط واحد صنعتی
در این مرحله واحدهای صنعتی درخواست های كارآموزی دانشجویان را بررسی و نسبت به پذیرش کارآموز ، یا رد درخواست اقدام می نمایند. دانشگاه درخواست دانشجو را مشاهده و نسبت به صدور معرفی نامه آنلاین از طریق سامانه برای صنعت ارجاع می نماید.
صدور گواهی پایان دوره كارآموزی
پس از پایان دوره كارآموزی مسئول كارآموزی صنعت گواهی پایان دوره كارآموزی آنلاین را صادر می نماید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/14165/سامانه-ملی-کارآموزی-دانشجویان
بستن   چاپ