آریا جوان
به مناسبت روز جهانی شکلات
سازمان غذا و داروی آمریکا: وجود 60 حشره در 100 گرم شکلات طبیعی است
سه شنبه 18 تير 1398 - 12:08:50
آریا جوان - سوسک‌ها و فضولات آنها آفت اصلی میوه کاکائو هستند. بسیاری از افرادی که به شکلات آلرژی دارند، در اصل به آلودگی‌های ناشی از سوسک حمام واکنش نشان می‌دهند.

شکلات یکی ماده مغذی بدن انسان محسوب می‌شود و واکنش‌های شیمی مفیدی را در سیستم بدنی شکل می‌دهد. برخی لذت خوردن و نوشیدن آن را با حس در آغوش گرفتن یکی می‌دانند. این ماده یکی از قویترین مواد روی کره زمین است و "8 جولای" را روز جهانی شکلات نام‌گذاری‌ کرده‌اند.
پس اجازه دهید روز جهانی شکلات را با توجه به کاکائو، شیرینی، ترشی و جزئیات کاملا تلخ آن جشن بگیریم.
شکلات میوه است، شاید خوردن آن تقلب در رژیم غذایی محسوب نشود

شکلات از یک میوه لوبیا شکل ساخته می‌شود که روی درخت کاکائو رشد می‌کند. بنابراین می‌توان ادعا کرد که با یک میوه طرف هستیم. متاسفانه، کرم کارامل، دانه‌های روغنی، آجیل و دیگر افزودنی‌های خوشمزه به این ماده در این رده قرار نمی‌گیرند.
زمان زیادی برای ساخت شکلاتی لازم است که خوردنش تنها چند ثانیه طول می‌کشد

تولید و پردازش شکلات بیشتر از آنچه تصور می‌کنید، زمان نیاز دارد. حدود 400 عدد کاکائوی لوبیا شکل برای ساخت یک پوند شکلات کافیست. حدود یک سال طول می‌کشد تا یک درخت کاکائو شکلات لازم برای تولید 10 شمش شکلات از برند "هرشی" را تولید کند. "هرشی" یکی از بزرگترین مراکز تولید شکلات آمریکا در "پنسیلوانیا"ست. در سال اول کشاورزان برای تولید محصول وسواس زیادی به خرج می‌دهند، زیرا درختان کاکائو به شدت شکننده هستند.
شکلات سفید یک دروغ است

برخی از شما احتمالا این حدس زده‌اید. اما کسانی که از مهارت چشایی کمتری برخوردارند، احتمالا از دریافت این حقیقت که شکلات سفید، شکلات نیست، شگفت‌زده خواهند شد. آیا انتظار دارید شکلات سفید لایه باریکی از کاکائو بی‌رنگ با طعم شیرین باشد؟ شکلات سفید از ترکیب کره کاکائو، وانیل و نوعی کرم ساخته شده است.
بزرگترین تخته شکلاتی جهان حدود 6 تن وزن دارد

یک شکلات 5 هزار 792 کیلوگرمی کاملا سنگین و ضخیم است. این تخته شکلاتی توسط کمپانی شکلات‌سازی "تورنتونز" بریتانیا ساخته شده و رکورد سنگین‌تر شکلات ساخته شده جهان را به نام خود ثبت کرده است. درست لحظاتی بعد از ثبت رکورد، بخش‌هایی از شکلات تخریب شد و فرو ریخت. پس از آن شکلات به نفع خیریه فروخته شد. نتیجه این اتفاق تراژیک ختم به خیر شد.
احتمالا برخی از حشرات وحشتناک را با کاکائو خواهید خورد
از این پس در حال خوردن شکلات، به تمام عناصر آن فکر کنید. سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه می‌دهد هر 100 گرم شکلات با 60 قطعه حشره تولید شود. سوسک‌ها و فضولات آنها آفت اصلی میوه کاکائو هستند. بسیاری از افرادی که به شکلات آلرژی دارند، در اصل به آلودگی‌های ناشی از سوسک حمام واکنش نشان می‌دهند.
اگر بیش از حد شکلات بخورید، می‌میرید

خوردن حجم زیادی از یک چیز خوب و خوشمزه مرگبار خواهد بود. شکلات حاوی مقدار زیادی "تئوبرومین" است که حجم بالای آن که باعث رقیق شدن خون، آسیب به کلیه، فشار قلبی و تشنج می‌شود.
حقوق بشر مسئله بزرگ در صنعت شکلات است

گزارش‌های زیادی علیه شرایط خطرناک کار کارگران در صنعت شکلات وجود دارد. حضور کارگران کودک نیز موضوع دیگری است. در حال حاضر بیش از یک میلیون کودک در صنعت کاکائو در ساحل عاج کار می‌کنند. در این شرایط برخی از برندهای شکلات‌سازی تلاش دارند، وجهه و اعتبار خود با برخی از کارهای اخلاقی را بهبود بخشند.
تلاش نازی‌ها برای ساخت بمب شکلاتی

نازی‌ها قصد داشتند وینستون چرچیل را با یک بمب شکلات منفجر کنند. براساس نقشه، آنها مواد منفجره را در شکلات تلخ جاساز کرده و در بسته‌های فانتزی پنهان کردند. این شکلات‌ها در اتاق ناهارخوری کابینه جنگ چرچیل قرار گرفت. این اتاق فضایی برای ملاقات‌های رسمی مقامات محسوب می‌شد. خوشبختانه این بسته‌های خوشمزه مرگبار توسط جاسوسان بریتانیا کشف شد و هرگز به چرچیل نرسید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/143650/سازمان-غذا-و-داروی-آمریکا--وجود-60-حشره-در-100-گرم-شکلات-طبیعی-است
بستن   چاپ