آریا جوان
لاک‌پشت غول‌پیکر گالاپاگوس با وزنی معادل 400 کیلوگرم و طول بیش از 2 متر
سه شنبه 18 تير 1398 - 22:00:04
آریا جوان - از بزرگترین انواع حیواناتی که در دنیا وجود دارد و از زمره خزندگان به شمار می رود، لاک‌پشت بزرگ و عظیم‌الجثه‌ای است که در جزیره گالاپاگوس زندگی می‌کند.

لاک‌پشت گالاپاگوس بزرگ‌ترین گونه زنده تیره سنگ‌پشت و دهمین جانور سنگین جهان با وزنی معادل 400 کیلوگرم و طول بیش از 2 متر است.
جزیره گالاپاگوس، جزیره ای واقع‌ شده در شرق اقیانوس آرام است و به نوعی زادگاه این لاک‌پشت‌های بزرگ و البته کهن سال محسوب می شود. این لاک پشت‌های غول پیکر در جزیره گالاپاگوس زندگی می‌کنند. گونه‌های جوان و کوچک‌تر این لاک‌پشت‌ها وزنشان به 27 الی 30 کیلوگرم می‌رسد و از نظر قد و قواره نیز، از لاک پشت‌های دیگر کوتاه‌ترند. به طور متوسط، وزن یک لاک پشت بالغ در صورت نرمال به 227 کیلوگرم می‌رسد. یکی از ویژگی‌هایی که این لاک‌پشت‌ها را منحصر به فرد کرده است این است که آن‌ها عمر بسیار طولانی نسبت به گونه‌های جانوری و نوع بشر دارند. برخی از این لاک پشت ها بین 100 تا 150 سال و یا حتی بیشتر نیز عمر می‌کنند. در حال حاضر پیرترین لاک‌پشتی که شناسایی شده است، در داخل جزیره گالاپاگوس زندگی کرده و 170 سال سن دارد و از نوع لاک‌پشت‌های عظیم الجثه گالاپاگوس هستند. البته لازم به ذکر است که جزیره گالاپاگوس در اکوادور، تنها جزیره ای نیست که این گونه های عظیم الجثه ی خزندگان در آن زندگی می کنند بلکه در تمام دنیا و در قاره های مختلف این حیوانات حضور دارند و تنها دلیلی که این جزیره را با نام این لاک پشت بزرگ می شناسند شاید این است که این جزیره از این لاک‌پشت‌ها به عنوان یک جاذبه هم نگاه می‌کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/144050/لاک‌پشت-غول‌پیکر-گالاپاگوس-با-وزنی-معادل-400-کیلوگرم-و-طول-بیش-از-2-متر
بستن   چاپ